Μιλώντας στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση για την Παιδεία, ο Δ. Κουτσούμπας τόνισε πως Τσίπρας και Μητσοτάκης επιδίδονται σε προσπάθεια αποπροσανατολισμού του λαού.

«Τελικά, το 'να χέρι νήβει τ' άλλο και τα δυο το πρόσωπο. Προσπαθήσατε κύριε Μητσοτάκη να δώσετε ξανά άλλοθι αριστεροσύνης στον κύριο Τσίπρα. Όσο περισσότερο εκείνος προσεγγίζει θέσεις της ΝΔ στα κεντρικά ζητήματα και στα ζητήματα της παιδείας, κρατώντας βέβαια την ευελιξία όπως πάντα της κοροϊδίας, του αποπροσανατολισμού, τις προπαγάνδας με κάποιες κορώνες.

Παρ' ότι εσείς κύριε Μητσοτάκη προκαλέσατε τη συζήτηση αυτή για την Παιδεία και μιας και ψοφάτε γι' αυτή την περιβόητη αξιολόγηση, σας λέμε ότι μάλλον μείνατε μετεξεταστέος. Αλλά τον ίδιο περίπου βαθμό παίρνει με βάση τη σημερινή συνεδρίαση και ο κύριος Τσίπρας. Για εμάς στην πολιτική γενικότερα δε θα πρέπει να ισχύει το “ανάμεσα στους τυφλούς βασιλεύει ο μονόφθαλμος”. Η καλύτερα απ' τη στιγμή που χωρίς καμιά ντροπή ο πρωθυπουργός έδωσε “άριστα 20” στο Υπουργείο Παιδείας για την επιτυχία, όπως υποστηρίζει, να ανοίξουν χωρίς προβλήματα τα δημόσια σχολεία».

Παράλληλα, τόνισε πως οι σημερινές συνθήκες στην εκπαίδευση δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες  των λαϊκών στρωμάτων, που κάθε χρόνο πρέπει να ανοίγουν το ήδη ρημαγμένο πορτοφόλι τους για να μπορούν να εξασφαλίσουν στα παιδιά τους έξοδα για φροντιστήρια, για ξένες γλώσσες και εξωσχολικές δραστηριότητες.

Όπως υπογράμμισε, υπάρχει πλούτος για να μπορεί το κάθε παιδί να μορφώνεται ολόπλευρα, ενώ πρόσθεσε πως κανένας εκπαιδευτικός δεν περισσεύει.

«Εμείς το λέμε ξεκάθαρα. Πλούτος και γνώση υπάρχει για να μπορούν όλοι οι νέοι και οι νέες να μορφώνονται ολόπλευρα και να μπορούν να δουλεύουν σε αυτό που έχουν σπουδάσει. για μόνιμο επιστημονικό, παιδαγωγικό, βοηθητικό προσωπικό σε όλες τις δομές. Και είναι κρίσιμο το ζήτημα της πρώιμης διάγνωσης και παρέμβασης από τη γέννηση του παιδιού. Παλεύουμε για ένα σχολείο που θα παρέχει την ίδια μόρφωση σε όλους τους μαθητές, χωρίς να χωρίζει τα παιδιά και τα σχολεία σε πολλές ταχύτητες, ανάλογα με την περιοχή και την τσέπη του καθενός. Ένα σχολείο που θα είναι ασφαλές και με όλους τους βοηθητικούς χώρους που χρειάζονται οι μαθητές του (εργαστήρια, χώρους άθλησης-γυμναστήρια, βιβλιοθήκη, θέατρο, χώρους μουσικής κτλ). Ένα σχολείο που θα βοηθά όλα τα παιδιά με αναπηρίες και με μαθησιακές δυσκολίες.

Ένα πραγματικά ενιαίο, σύγχρονο σχολείο είναι αυτό που έχει διευρυμένη χρονική λειτουργία για να ολοκληρώνουν όλα ανεξαίρετα τα παιδιά στο σχολείο το μορφωτικό τους πρόγραμμα (μελέτη, εργασίες, αθλητικές δραστηριότητες, ξένες γλώσσες, με παράλληλη δωρεάν σίτιση και ανάπαυση), ενώ θα μπορούν να αξιοποιούν τις δομές του και στον ελεύθερο χρόνο τους για δραστηριότητες που θα παρέχει δωρεάν».