«Το ΚΚΕ είναι 100% εναντίον της ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ, με όποιον τρόπο κι αν γίνει, όπως είναι εναντίον και της ιδιωτικοποίησης μέσω διαχωρισμού της υποδομής από τις υπηρεσίες, ενώ αντίθετα είναι υπέρ της ενίσχυσης του σιδηροδρόμου που έχει πολλά οφέλη, οικονομικά και περιβαλλοντικά, συμβάλλοντας και στη μείωση της χρήσης ΙΧ, αλλά και αεροπλάνων στην ηπειρωτική Ελλάδα, με αυτά να μπορούν να χρησιμοποιηθούν περισσότερο και με φθηνά εισιτήρια στις άγονες γραμμές των νησιών» είπε η γγ της ΚΕ του ΚΚΕ, επισημαίνοντας ότι «γι΄ αυτό ακριβώς πουλάνε εκείνα τα τμήματα του ΟΣΕ που θα φέρουν στα μονοπώλια υψηλά κέρδη».
Η κ. Παπαρήγα είπε ότι το ΚΚΕ θα θέσει το θέμα στην Βουλή και θα επιχειρήσει να προκαλέσει ονομαστική ψηφοφορία, σε συνεννόηση με άλλα κόμματα, καθώς η μειωμένη κοινοβουλευτική του δύναμη δεν του επιτρέπει (λόγω του Κανονισμού της Βουλής) να προκαλεί ονομαστικές ψηφοφορίες.
Η κ. Παπαρήγα είπε ότι αυτή η «προγραμματισμένη απαξίωση και συκοφάντηση του ρόλου του σιδηροδρόμου» έρχεται «20 χρόνια μετά την σχετική Κοινοτική Οδηγία για την απελευθέρωση της μεταφοράς και την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων -και ιδιαίτερα μετά τον διαχωρισμό των υποδομών από τη λειτουργία του σιδηροδρόμου ως μέσου μεταφοράς εμπορευμάτων και επιβατών».
«Τα ελλείμματα που εμφανίζονται ότι υπάρχουν -ανεξάρτητα αν σε ένα βαθμό οφείλονται και σε ατασθαλίες- στην ουσία αντανακλούν το γεγονός ότι το κράτος δεν εξασφάλισε τα υλικά μέσα και τις προϋποθέσεις για να εκσυγχρονιστεί το σιδηροδρομικό δίκτυο και ο ΟΣΕ δανειζόταν με το γνωστό αποτέλεσμα της ανακύκλωσης των ελλειμμάτων», είπε η κ. Παπαρήγα, επισημαίνοντας ότι «μπορεί τα ελλείμματα τώρα να μειώθηκαν, αλλά αυτό έγινε λόγω περικοπών των μισθών των εργαζομένων και λόγω κατάργησης δρομολογίων».
«Το “όχι” στην ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ και η αποκάλυψη της παραφιλολογίας που ακούγεται πρέπει να γίνει υπόθεση όλων των εργαζομένων και όχι μόνον των εργαζομένων στις συγκοινωνίες», κατέληξε η κ. Παπαρήγα.
Η γγ της ΚΕ του ΚΚΕ στη διάρκεια της επίσκεψής της στον ΟΣΕ είχε συναντήσεις με αντιπροσωπεία των εργαζομένων, αλλά και με τα στελέχη της διοίκησης του Οργανισμού.
Στην διάρκεια των συζητήσεων επισημάνθηκε ότι το θέμα της ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ επανέρχεται τη στιγμή που το σιδηροδρομικό δίκτυο θα συνδέσει το Θριάσιο Πεδίο με το λιμάνι του Πειραιά, ενώ αναφέρθηκε χαρακτηριστικά ότι αυτήν τη στιγμή η μεταφορά των εμπορευμάτων πχ. στην Κεντρική Ευρώπη γίνεται μέσω του διάπλου του Γιβραλτάρ, άφιξής τους στο λιμάνι του Αμβούργου και από εκεί αποστολή τους μέσω σιδηροδρομικού δικτύου. Η ίδια ακριβώς μεταφορά μέσω Πειραιώς -μετά τη σύνδεσή του με το Θριάσιο- θα έχει ως αποτέλεσμα την ταχύτερη -με χρονικό κέρδος έως και 15 ημερών- μεταφορά τους.
Τα στελέχη της διοίκησης του ΟΣΕ, καθώς και των ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΟΣΕ επισήμαναν, εξάλλου, ότι κατ΄ αρχήν οι εταιρείες είναι κερδοφόρες, προσθέτοντας ότι για όσα χρωστά ο ΟΣΕ η λύση δεν είναι το κλείσιμο, γιατί εγγυητής των δανείων που αναγκαζόταν να πάρει ο Οργανισμός -λόγω του ότι το κράτος δεν τηρούσε τις υποχρεώσεις του απέναντί του- είναι το δημόσιο, «άρα συνεχίζεις να χρωστάς».