«Το 1/3 του σιδηροδρομικού δικτύου έχει θυσιαστεί στις πολιτικές λιτότητας. Η Πελοπόννησος, για παράδειγμα, έχει τώρα μόνο 68 χιλιόμετρα σιδηροδρομικής διαδρομής σε χρήση, σε σύγκριση με τα 706 χιλιόμετρα το 2000 και τα 435 χιλιόμετρα το 2009. Το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα είναι από τα λίγα που παραμένουν ενεργά. Πολλοί εργαζόμενοι, οικογένειες και φοιτητές χρησιμοποιούν αυτή τη γραμμή, η οποία συνδέει τις δύο μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδας σε τέσσερις ώρες. Όμως ο συνολικός αριθμός των καθημερινών δρομολογίων μεταξύ τους μειώθηκε από 32 το 2009 σε 14», αναφέρει το άρθρο με τίτλο «Η μοιραία Οδύσσεια του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα».
Αναφέρει επίσης ότι το ένα τρίτο του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου θυσιάστηκε στις πολιτικές λιτότητας και ότι το δίκτυο της Πελοποννήσου από τα 706 χλμ. το 2000 και τα 435 χλμ. το 2009 συρρικνώθηκε σε μόλις 68 χλμ, ενώ ακόμη και η κεντρικότερη σύνδεση της χώρας, μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, είδε τον συνολικό αριθμό καθημερινών δρομολογίων να συρρικνώνεται από 32 το 2009 σε 14.
Κάνει λόγο για καθυστερήσεις στην δικαστική διερεύνηση της υπόθεσης, αλλά και στην αίσθηση ακαταδίωκτου που έχουν εμπλεκόμενες εταιρείες, υπενθυμίζοντας ότι η έρευνα για το σκάνδαλο Siemens έκλεισε μετά από δεκαετίες με την οριστική αθώωση 15 πρώην διευθυντών.
Το αφιέρωμα της Le Monde diplomatique κλείνει με τον Νικόλαο Κουτσιούκη, τεχνικό της Hellenic Train να δηλώνει ότι «η τρόικα σκότωσε την Ελλάδα, όπως σκότωσε και τον ΟΣΕ», ενώ ο Γιώργος Βασάλος, λέκτορας στο Ινστιτούτο Πολιτικών Σπουδών της Λιλ αναφέρει πως «ορισμένες από τις εμπλεκόμενες εταιρείες πιστεύουν ότι πιθανότατα δεν θα διερευνηθούν από την κυβέρνηση ή από τα δικαστήρια».