Οι εταιρίες καλλυντικών είναι πρωταθλήτριες στις παραπλανητικές διαφημίσεις σε όλο τον κόσμο. Προκειμένου να πείσουν τον καταναλωτή να επιλέξει το δικό τους προϊόν οι διαφημιστικές έχουν εφεύρει διάφορες επιστημονικά ακατανόητες έννοιες όπως τη «θρέψη της τρίχας» και την «ενυδάτωση των κυττάρων» αλλά αυτή τη φορά η εταιρία GARNIER (ή η διαφημιστική της) ξεπέρασε κάθε όριο διαφημίζοντας ότι το αντηλιακό Ambre Solaire Golden Protect περιέχει επιχρυσωμένα μαργαριτάρια.

Ο ισχυρισμός ήταν τόσο προκλητικός που καταντούσε προσβλητικός για κάθε νοήμονα άνθρωπο. Ακόμα και στην παράλογη περίπτωση που ο χρυσός και τα μαργαριτάρια κονιορτοποιημένα και ενσωματωμένα σε αλοιφή προσέφεραν κάποια αντηλιακή προστασία το πιθανότερο ήταν η βιομηχανία της ομορφιάς να μη σπαταλούσε τον χρόνο της επιχρυσώνοντας τα μαργαριτάρια πριν τα βάλει στο γουδί…

Το ThePressProject απευθύνθηκε στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας, το οποίο είναι το αρμόδιο όργανο για να κρίνει αν μια διαφήμιση είναι παραπλανητική και μετά από υπόδειξή των ανθρώπων της κατέθεσε επώνυμη καταγγελία για το συγκεκριμένο χαρακτηρισμό. Καθώς φαίνεται το ΣΕΕ λειτουργεί και όντως -όπως περιγράφει και ο κανονισμός του- διοργανώθηκε εντός 6 ημερών συνεδρίαση της Πρωτοβάθμιας Επιτροπής στην οποία κλήθηκε η GARNIER και εμείς ως καταγγέλλοντες.

Ωστόσο, το ραντεβού ακυρώθηκε αφού την προηγούμενη εργάσιμη η GARNIER ενημέρωσε το συμβούλιο ότι αποσύρει την τηλεοπτική και κάθε άλλη διαφήμιση του προϊόντος που περιλαμβάνει τον ισχυρισμό περί επιχρυσωμένων μαργαριταριών (άλλαξε εντός λίγων ωρών και την ιστοσελίδα του συγκεκριμένου προϊόντος), ενώ δεσμεύτηκε ότι θα απαλείψει την αναφορά και στις συσκευασίες που θα κυκλοφορήσουν στο εξής.

Φυσικά η GARNIER έχει ήδη πουλήσει όλη την παρτίδα της σε φαρμακεία και Super Market και δεν είναι υποχρεωμένη να τα αποσύρει -σύμφωνα με τον κανονισμό και του ΣΕΕ- και άρα και αυτό το καλοκαίρι όσοι τρώνε κουτόχορτο μπορούν να νιώθουν ότι δεν πήγαν τα χρήματα τους χαμένα (κοντά 15€ το μπουκάλι κάνει το συγκεκριμένο προϊόν) αφού πασαλείβονται με πολύτιμα μέταλλα και λίθους.

Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι αφενός ο ισχυρισμός είναι ελληνικής εφευρέσεως και δεν απαντάται στα γαλλικά και αγγλικά διαφημιστικά προωθητικά κείμενα και ότι τα περιβόητα επιχρυσωμένα μαργαριτάρια είναι στην πραγματικότητα το οξείδιο του Τιτανίου, ένα υλικό που χρησιμοποιείται σχεδόν σε όλα τα αντηλιακά αφού προσφέρει υψηλή απορροφητικότητα στις ακτινοβολίες UV. Παρά την ευρέως διαδεδομένη χρήση του στη Wikipedia διαβάζουμε ότι το υλικό αυτό δεν είναι εντελώς αθώο και έχει καταταχθεί στα καρκινογόνα από τη Διεθνή Υπηρεσία για την Έρευνα του Καρκίνου (IARC). Για την ασφαλή του χρήση έχουν προσδιοριστεί ανώτατα όρια περιεκτικότητας τα οποία είναι 2.4mg ανά κυβικό μέτρο. Η συσκευασία στα συστατικά της δεν περιγράφει την ποσότητα TiO2 αλλά φυσικά θα είναι εντός των διεθνών ορίων. Η GARNIER είναι μια διεθνώς αναγνωρισμένη εταιρία καλλυντικών υψηλής ποιότητας, απλά γίνεται κουτοπόνηρη όταν προσπαθεί να πουλήσει τα προϊόντα της (απευθυνόμενη προφανώς σε ακόμα πιο κουτούς καταναλωτές).