Αναφορικά με τα όσα συνέβησαν στην Αττική με την επέλαση της κακοκαιρίας «Ελπίς» και την έντονη χιονόπτωση τοποθετήθηκε, μιλώντας στην ΕΡΤ, ο καθηγητής Γεωλογίας και Διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών, Ευθύμης Λέκκας. Μεταξύ άλλων, μίλησε για παταγώδη αποτυχία του κρατικού μηχανισμού, ενώ αποκάλυψε ότι ο ίδιος προσπάθησε να επικοινωνήσει με τους υπεύθυνους της Αττικής Οδού, καθώς κατάλαβε ότι δεν είχαν αντίληψη της σοβαρότητας της κατάστασης, αλλά δεν του απάντησε κανένας.

Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Λέκκας υποστήριξε ότι δεν ευσταθούν οι δικαιολογίες περί μη γνώσης της έντασης του φαινομένου, καθώς οι οι ειδικοί ήξεραν τι θα αντιμετωπίσουμε εδώ και μία εβδομάδα. Για το φαινόμενο μάλιστα ανέφερε ότι «οριακά μπορεί να αποτελέσει ένα τμήμα της κλιματικής κρίσης. Είναι ένα φαινόμενο που έχουμε βιώσει στο παρελθόν και δεν ξέρουμε αν συνθέτει την αλυσίδα των γεγονότων που καταλήγει στην κλιματική κρίση. Εκείνο όμως που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι η επιχειρησιακή διαχείριση. Όλα αυτά που βιώνουμε δεν οφείλονται στην κλιματική κρίση αλλά στον επιχειρησιακό σχεδιασμό. Έναν σχεδιασμό που πρέπει να κάνουμε άλματα μπροστά».

Πρόσθεσε δε για τους αρμόδιους ότι «όσοι συνθέτουν τον επιχειρησιακό σχεδιασμό πρέπει να είναι έμπειροι και όχι αφελείς και να μην θεωρούν ότι μέσα από ασκήσεις επίδειξης θα λύσουν τα προβλήματα».

Αναφορικά με την πρόγνωση της ΕΜΥ για την κακοκαιρία ανέφερε ότι είναι αφελείς οι δηλώσεις που έχουν γίνει για το πότε θα ήταν η κορύφωση του καιρικού φαινομένου, λέγοντας ότι το γνώριζαν μια εβδομάδα νωρίτερα, ενώ τόνισε ότι θα πρέπει «να υπάρχει άμεση ενημέρωση των επιστημονικών φορέων στους επιχειρούντες φορείς, οι οποίοι θα πρέπει να είναι άρτια καταρτισμένοι. Αν ήταν σε λάθος χώρο τα εκχιονιστικά, σαφώς και δεν μπόρεσαν να πάνε».

Για όσα τραγικά συνέβησαν στην Αττική Οδό ο Ευθύμης Λέκκας υπογράμμισε ότι «αντί η Αττική Οδός να είναι μια έξοδος διαφυγής, οδηγηθήκαμε στο να είναι μια οδός εγκλωβισμού. Ήταν μια παγίδα μεγάλη. Σε αυτό συνέβαλαν τεράστια επιχειρησιακά λάθη. Δεν υπήρχε εικόνα στην Αττική Οδό για το τι έχει γίνει μέχρι τις έξι το απόγευμα. Ουσιαστικά, στον επιχειρησιακό σχεδιασμό αποτύχαμε παταγωδώς».

Τέλος, αποκάλυψε ότι προσπάθησε να επικοινωνήσει πολλές φορές με τους υπεύθυνους της Αττικής Οδού, διαπιστώνοντας ότι δεν είχαν αντίληψη του κινδύνου καθώς θα έπρεπε να έχουν κλείσει την πρόσβαση στον αυτοκινητόδρομο από τις 11:00 το πρωί, αλλά δεν τα κατάφερε. Τέλος, έκλεισε λέγοντας ότι «δεν υπήρχε καμία πληροφόρηση, ούτε για απαγόρευση κυκλοφορίας για τα βαρέα οχήματα».