Τη λογική της «λίστας Πέτσα» φέρεται να επιχείρησε να αντιγράψει ο υφυπουργός Μακεδονίας – Θράκης Θεόδωρος Καράογλου, σε ένα πρόγραμμα της αρμοδιότητας του χαρτοφυλακίου του. Το πρόγραμμα «Δημιουργώ 2», προκηρύχθηκε στις 20 Μαΐου και αφορά σε προώθηση της περιβαλλοντικής και πολιτιστικής δημιουργίας στη Μακεδονία και τη Θράκη. Ο προϋπολογισμός είναι 250.000 ευρώ, με τις 50.000 εξ αυτών, να αφορούν δράσεις προστασίας του περιβάλλοντος και η υλοποίηση του όλου έργου εκτείνεται από τη 1η Ιουλίου έως τις 30 Νοεμβρίου.

Σύμφωνα με τον τοπικό ειδησεογραφικό ιστότοπο της Θεσσαλονίκης «parallaxi» από τη Τρίτη, σε έξι ιστότοπους της Θεσσαλονίκης, διαφημίζονται οι δράσεις για τις οποίες το δημοσίευμα επισημαίνει, κανείς δεν γνωρίζει ακριβώς περί τίνος πρόκειται καθώς το μπάνερ της διαφήμισης που αναρτήθηκε σε ειδησεογραφικές ιστοσελίδες με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης, τις οποίες φέρεται να επέλεξε ο ίδιος ο υφυπουργός, δεν παραπέμπει απολύτως πουθενά.

Αν κανείς αναζητήσει δε, τις διαδρομές της συγκεκριμένης ανάθεσης θα βρεθεί σε έναν πολωνέζικο ιστότοπο, στον οποίο αναρτώνται οι αποφάσεις για αναθέσεις από το υπουργείο, ο λόγος παραμένει άγνωστος. Ο συγκεκριμένος ιστότοπος ειδικεύεται σε αναθέσεις και παρακολουθήσεις προσφορών.

Η επιλογή

Σε ερώτηση του «parallaxi», το οποίο και αποκλείστηκε από τα μέσα που έλαβαν χρηματοδότηση για διαφήμιση της καμπάνιας, αναφορικά με τα κριτήρια επιλογής των μέσων ενημέρωσης που ανήρτησαν το μπάνερ του «Δημιουργώ 2», η προφορική απάντηση ήταν πως «πρόκειται για μια πολύ παλιά καμπάνια που εκκρεμούσε που βγαίνει τώρα, το χειρίστηκε η Αθήνα, δεν έχουμε ανάμειξη».

Ωστόσο το δημοσίευμα σημειώνει πως η συγκεκριμένη απάντηση είναι καθ’ όλα ψευδής, καθώς η ανάθεση έγινε στις 6 Οκτωβρίου από το γραφείο του υπουργού στη Θεσσαλονίκη προς τους ιστότοπους voria.gr, politic.gr, thestival.gr, thesstoday.gr, grtimes.gr, myportal.gr, karfitsa.gr.

Ερωτήματα

Από την όλη υπόθεση πέρα από τα ανύπαρκτα κριτήρια στην επιλογή των Μέσων Ενημέρωσης, τουλάχιστον βάσει τον όσων δεν δημοσιεύτηκαν, προκύπτει και το ερώτημα, αναφορικά με το γιατί το συγκεκριμένο έργο ανατέθηκε να διαφημιστεί λίγο παραπάνω από ένα μήνα πριν ολοκληρωθεί.

Ειδικότερα όσον αφορά το δεύτερο ερώτημα, προκύπτουν και ερωτήματα αναφορικά με το αν η συγκεκριμένη κίνηση έγινε για λόγους δημοσίων σχέσεων εφόσον είναι προφανής η μη χρησιμότητα της διαφήμισης λίγο πριν το πρόγραμμα φτάσει στο τέλος του. Σε κάθε περίπτωση θα είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον η απάντηση του υφυπουργού.

Διαβάστε ολόκληρο το ρεπορτάζ του parallaxi