X
Πατήστε εδώ για να γίνετε συνδρομητής! Αν είστε ήδη Συνδεθείτε για να μη βλέπετε αυτό το μήνυμα
X

Συνδεθείτε μέσω TPP Community

Έχετε συνδεθεί επιτυχώς

«Λίστα Πέτσα» και από τον υφυπουργό Μακεδονίας – Θράκης

Ερωτήματα προκύπτουν για ένα πρόγραμμα του υπουργείου Μακεδονίας - Θράκης, για χρηματοδότηση συλλόγων αναφορικά με τη προώθηση της περιβαλλοντικής και πολιτιστικής δημιουργίας στη Μακεδονία και τη Θράκη και τη προστασία του περιβάλλοντος συνολικού ύψους 250.000 ευρώ. Η προώθηση του προγράμματος, γίνεται από τοπικά μέσα ενημέρωσης. Ωστόσο η επιλογή τους, φέρεται να έγινε από τον ίδιο τον υφυπουργό Μακεδονίας - Θράκης, με απευθείας αναθέσεις. Εκτός αυτού, το έργο βρίσκεται στη λήξη του και έχει λίγο παραπάνω από ένα μήνα μέχρι να ολοκληρωθεί, άρα εγείρονται σοβαρά ερωτήματα αναφορικά με το λόγο που ξεκινάει τώρα η διαφήμισή του.
Konstantinos Tsakalidis / SOOC
|

Τη λογική της «λίστας Πέτσα» φέρεται να επιχείρησε να αντιγράψει ο υφυπουργός Μακεδονίας – Θράκης Θεόδωρος Καράογλου, σε ένα πρόγραμμα της αρμοδιότητας του χαρτοφυλακίου του. Το πρόγραμμα «Δημιουργώ 2», προκηρύχθηκε στις 20 Μαΐου και αφορά σε προώθηση της περιβαλλοντικής και πολιτιστικής δημιουργίας στη Μακεδονία και τη Θράκη. Ο προϋπολογισμός είναι 250.000 ευρώ, με τις 50.000 εξ αυτών, να αφορούν δράσεις προστασίας του περιβάλλοντος και η υλοποίηση του όλου έργου εκτείνεται από τη 1η Ιουλίου έως τις 30 Νοεμβρίου.

Σύμφωνα με τον τοπικό ειδησεογραφικό ιστότοπο της Θεσσαλονίκης «parallaxi» από τη Τρίτη, σε έξι ιστότοπους της Θεσσαλονίκης, διαφημίζονται οι δράσεις για τις οποίες το δημοσίευμα επισημαίνει, κανείς δεν γνωρίζει ακριβώς περί τίνος πρόκειται καθώς το μπάνερ της διαφήμισης που αναρτήθηκε σε ειδησεογραφικές ιστοσελίδες με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης, τις οποίες φέρεται να επέλεξε ο ίδιος ο υφυπουργός, δεν παραπέμπει απολύτως πουθενά.

Αν κανείς αναζητήσει δε, τις διαδρομές της συγκεκριμένης ανάθεσης θα βρεθεί σε έναν πολωνέζικο ιστότοπο, στον οποίο αναρτώνται οι αποφάσεις για αναθέσεις από το υπουργείο, ο λόγος παραμένει άγνωστος. Ο συγκεκριμένος ιστότοπος ειδικεύεται σε αναθέσεις και παρακολουθήσεις προσφορών.

Η επιλογή

Σε ερώτηση του «parallaxi», το οποίο και αποκλείστηκε από τα μέσα που έλαβαν χρηματοδότηση για διαφήμιση της καμπάνιας, αναφορικά με τα κριτήρια επιλογής των μέσων ενημέρωσης που ανήρτησαν το μπάνερ του «Δημιουργώ 2», η προφορική απάντηση ήταν πως «πρόκειται για μια πολύ παλιά καμπάνια που εκκρεμούσε που βγαίνει τώρα, το χειρίστηκε η Αθήνα, δεν έχουμε ανάμειξη».

Ωστόσο το δημοσίευμα σημειώνει πως η συγκεκριμένη απάντηση είναι καθ’ όλα ψευδής, καθώς η ανάθεση έγινε στις 6 Οκτωβρίου από το γραφείο του υπουργού στη Θεσσαλονίκη προς τους ιστότοπους voria.gr, politic.gr, thestival.gr, thesstoday.gr, grtimes.gr, myportal.gr, karfitsa.gr.

Ερωτήματα

Από την όλη υπόθεση πέρα από τα ανύπαρκτα κριτήρια στην επιλογή των Μέσων Ενημέρωσης, τουλάχιστον βάσει τον όσων δεν δημοσιεύτηκαν, προκύπτει και το ερώτημα, αναφορικά με το γιατί το συγκεκριμένο έργο ανατέθηκε να διαφημιστεί λίγο παραπάνω από ένα μήνα πριν ολοκληρωθεί.

Ειδικότερα όσον αφορά το δεύτερο ερώτημα, προκύπτουν και ερωτήματα αναφορικά με το αν η συγκεκριμένη κίνηση έγινε για λόγους δημοσίων σχέσεων εφόσον είναι προφανής η μη χρησιμότητα της διαφήμισης λίγο πριν το πρόγραμμα φτάσει στο τέλος του. Σε κάθε περίπτωση θα είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον η απάντηση του υφυπουργού.

Διαβάστε ολόκληρο το ρεπορτάζ του parallaxi


Σε χρειαζόμαστε

Το ThePressProject είναι το μοναδικό μέσο ανεξάρτητης, ερευνητικής και αποκαλυπτικής δημοσιογραφίας που στηρίζεται αποκλειστικά στις μικρο-δωρεές των επισκεπτών του. Πιστεύουμε ότι η πληροφορία πρέπει να είναι διαθέσιμη σε όλους και για αυτό δεν κλειδώνουμε κανένα κομμάτι της ύλης αλλά για να παραχθεί το πρωτογενές υλικό που θα βρείτε εδώ χρειαζόμαστε την υποστήριξή σου. Αν δεν πληρώσουμε εμείς για την ενημέρωσή μας, θα την πληρώσει κάποιος άλλος (και αν δεν είσαι ο Μαρινάκης μάλλον δεν έχεις τα ίδια συμφέροντα). Μάθε πώς
- Κάνε κλικ για να σχολιάσεις