Με τον πληθωρισμό να κυμαίνεται κοντά σε υψηλό 40 ετών, φτάνοντας γύρω στο 10%, τα εργατικά συνδικάτα υπογραμμίζουν ότι οι προσφορές των εργοδοτών ισοδυναμούν με μειώσεις μισθών σε πραγματικούς όρους.

«Δεν έχουμε λάβει προσφορές από καμιά εταιρεία που θα μπορούσαν να δώσουν λύση στο αδιέξοδο», τόνισε χθες ο Μικ Λιντς, γενικός γραμματέας του συνδικάτου RMT, στο ITV. «Όλες αυτές οι εταιρείες αποκομίζουν κέρδη από τους σιδηροδρόμους αυτήν τη στιγμή, τεράστια κέρδη, αλλά ζητούν από τα μέλη μας να υπαναχωρήσουν από τα μισθολογικά τους αιτήματα», συμπλήρωσε.

Η Network Rail χαρακτήρισε τις απεργίες, όπως μεταδίδει το Reuters, «περιττές και επιζήμιες», λέγοντας ότι η τελευταία της προσφορά ήταν αύξηση μισθού 8% σε διάστημα δύο ετών.

Η σημερινή 24ωρη απεργία στα τρένα αποτελεί τη μεγαλύτερη στον κλάδο εδώ και δεκαετίες στη Βρετανία.

Η απεργία θα εμποδίσει τις μετακινήσεις στο ετήσιο συνέδριο του κυβερνώντος Συντηρητικού Κόμματος στο Μπέρμιγχαμ, που πρόκειται να ξεκινήσει την Κυριακή, χωρίς να κυκλοφορούν τρένα μέσα ή έξω από την κεντρική αγγλική πόλη το Σάββατο.

Η εργατική δράση στους σιδηροδρόμους συμπίπτει με την απεργία 115.000 ταχυδρομικών και με δεκάδες διαδηλώσεις σε εθνικό επίπεδο για την υποστήριξη των απεργών εργαζομένων που οργανώθηκε από μια εκστρατεία που ονομάζεται «Φτάνει πια», που έχει την υποστήριξη πολλών συνδικάτων και βουλευτών του Εργατικού Κόμματος.