Σύμφωνα με δημοσίευμα της γερμανικής Deutsche Welle, το νωρίτερο τον Οκτώβριο του 2020 αναμένεται να δοθεί προς λειτουργία το νέο αεροδρόμιο του Βερολίνου, παρότι η αρχική ημερομηνία παράδοσης ήταν εντός του 2011.
Όπως αναφέρεται, την περασμένη Πέμπτη ξεκίνησε ο δοκιμαστικός έλεγχος των τεχνικών εγκαταστάσεων του αεροδρομίου Βερολίνου Βραδεμβούργου, και μετά τη δημοσιοπόιηση του πορίσματος του δίμηνου ελέγχου, θα γίνει γνωστό εάν θα παραδοθεί κατά τα τέλη του προσεχούς έτους. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, αυτές δεν είναι οι πρώτες δοκιμές στο αεροδρόμιο, αφού η ενδιάμεση έκθεση του Κέντρου Τεχνικών Ελέγχων Rheinland διαπίστωσε τουλάχιστον 11.000 ελαττώματα αναφορικά με την ασφάλεια του συστήματος παροχής ηλεκτρικού ρεύματος, τα οποία μέχρι σήμερα έχουν αποκατασταθεί μόλις κατά 70%.
Ακόμα πιο ενδιαφέρον προκύπτει το κόστος του έργου του γερμανικού δημοσίου, αφού ιδιοκτήτες του αεροδρομίου είναι το ομοσπονδιακό κράτος (26%), το κρατίδιο του Βερολίνο (37%) και το κρατίδιο του Βρανδεμβούργο (37%).
Κατά το ίδιο δημοσίευμα, εκτός από τις σκανδαλώδεις καθυστερήσεις και αναβολές εξαιτίας τεχνικών σφαλμάτων, αλλαγές αρχιτεκτονικών και τεχνικών γραφείων, πτωχεύσεις κατασκευαστικών εταιρειών, παραιτήσεις διευθυντικού προσωπικού, το έρχο έχει απασχολήσει τη δημοσιότητα και για πλήθος σκανδάλων διαφθοράς.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, το αρχικό κόστος του αεροδρομίου είχε υπολογιστεί σε 2,5 δισ. ευρώ, ενώ πλέον εκτιμάται πως θα ξεπεράσει τα 7 δισ. ευρώ, ποσό σχεδόν τριπλάσιο από τον αρχικό προϋπολογισμό. Το ίδιο δημοσίευμα αναφέρει πως «κύκλοι της γερμανικής οικονομίας» δείχνουν το Δημόσιο ως υπεύθυνο, τόσο ως προς τις καθυστερήσεις, όσο και για το διογκούμενο κόστος.