Η Μαρία Πανοσιάν γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κύπρο και από τα 17 της χρόνια ζει και εργάζεται μόνιμα στην Αθήνα. Το 2011 κυκλοφόρησε την πρώτη προσωπική της δουλειά με τίτλο: «Πατώματα βρεγμένα» από τη δισκογραφική εταιρεία Onair music. To 2012 κυκλοφόρησε ψηφιακά το EP “X-ray”(Passive front records) και λίγους μήνες μετά κυκλοφόρησε το ΕP “Prophecy” (ανεξάρτητη παραγωγή).To 2013 κυκλοφόρησε το EP “Woodream” (Passive front records).Έχει ντύσει μουσικά θεατρικές και κινηματογραφικές παραγωγές.
  • Πως οδηγήθηκες στη δημιουργία του Red Soul; Ο τίτλος είναι ιδιαίτερα δυναμικός. Η «κόκκινη ψυχή» πού θέλει να εστιάσει; Η μελαγχολία νικά την αισιοδοξία ή το αντίθετο; 
 
Μου πήρε περίπου τρεισήμισι χρόνια για να ολοκληρώσω το Red Soul. Αποτελείται από έντεκα κομμάτια, εννέα ορχηστρικά, μελοποίησα το ποίημα της Κικής Μαυρίδου «Μνήμη» και διασκευή στο τραγούδι του Σταμάτη Κραουνάκη «Αυτή η νύχτα μένει». Είναι οι έντεκα πιο δυνατές ιστορίες που βίωσα και με στιγμάτισαν σε σχέση με τον άνθρωπο και την εξέλιξη της ψυχής. Το κόκκινο το αισθανόμουνα πάντα ως το χρώμα με τη μεγαλύτερη δυναμική και τους πιο όμορφους συμβολισμούς -έρωτας, αγάπη, πάθος, ενότητα, επανάσταση, ολοκλήρωση, φωτιά.

Red Soul είναι για μένα ο άνθρωπος που εμβαθύνει στο κάθε τι που του συμβαίνει, που αναλύει και επεξεργάζεται τα συναισθήματα του και εξελίσσεται προς το καλύτερο και για τον ίδιο αλλά και για το σύνολο. Παρατηρώντας τους ανθρώπους και τις εξελίξεις γύρω μας καταλήγω πάντα στο ότι αν δεν αλλάξουμε το μέσα μας – τον εαυτό μας τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει προς το καλύτερο σε αυτό τον κόσμο. Τη μελαγχολία την ερμηνεύω ως μια στιγμιαία ψυχική κατάσταση όπου μπορεί να βρεθώ, η οποία πολλές φορές με οδηγεί στη δημιουργία, από εκεί και πέρα είμαι από τη φύση μου αισιόδοξη σαν άνθρωπος και η αισιοδοξία υπερβαίνει την μελαγχολία κι' αυτό με ηρεμεί. 

 
  • Εδώ και μία δεκαετία σχεδόν, οι δίσκοι είναι όλο και μεγαλύτεροι εχθροί του κοινού. Προτιμούν ξεχωριστά κομμάτια και γρήγορα ακούσματα. Πώς πήρες την απόφαση να δημιουργήσεις έναν δίσκο 11 κομματιών και η παραγωγή να βασίζεται πάνω σου;
  • Γιατί επιλέγεις τη μουσική έναντι του στίχου; 
 
Καταρχήν υπάρχει ένα συγκεκριμένο concept σε αυτό το άλμπουμ πράγμα που σημαίνει πως για να αποτυπώσω ολοκληρωμένα τη θεματική και το συναίσθημα μου χρειάστηκαν έντεκα κομμάτια. Ναι μεν βασίζεται σε διαφορετικές ιστορίες και θα έλεγα πως το ένα κομμάτι δεν μοιάζει με το άλλο, από την άλλη όμως έχει σημασία για μένα κάποιος να ακούσει αυτό το άλμπουμ από την αρχή μέχρι το τέλος. Βιώνουμε δύσκολους καιρούς και οι περισσότεροι δημιουργοί αναγκάζονται τις περισσότερες φορές να χρηματοδοτούν τις παραγωγές του. Αισθάνομαι όμως τυχερή που το Red Soul έχει τη στήριξη του ραδιοφωνικού σταθμού 105.5 «στο κόκκινο» το οποίο είναι συμπαραγωγός αυτού του άλμπουμ. 
 
Τα τελευταία χρόνια εκφράζομαι καλύτερα με την ορχηστρική μουσική. Είναι ένας τρόπος για μένα να περιγράφω με μεγαλύτερη ευκολία τα συναισθήματα και τις εικόνες που έχω στο μυαλό μου και με γοητεύει περισσότερο η διαδικασία αυτή να γίνεται χωρίς τον περιορισμό των λέξεων. Επίσης μου αρέσει το γεγονός ότι ο ακροατής μπορεί να δημιουργήσει τις δικές του εικόνες ακούγοντας ένα ορχηστρικό κομμάτι. 
 
  • Ένα από τα κομμάτια σου ονομάζεται Refugees. Βλέπουμε πως ξένοι καλλιτέχνες γράφουν κομμάτια για την προσφυγική κρίση και το μεγάλο δράμα των προσφύγων. Υπάρχουν έλληνες και κύπριοι καλλιτέχνες που κάνουν κάτι παρόμοιο; Θεωρείς ότι δεν προωθείται ιδιαίτερα η δουλειά τους; Κάνω συγκεκριμένη αναφορά στο κομμάτι της PJ Harvey. 
 
Δεν μπορείς να λέγεσαι άνθρωπος εάν δεν σε αγγίζει μέσα σου βαθιά το δράμα των προσφύγων. Μιλάμε για ανθρώπινες ζωές και για μια κατάσταση που ο οποιοσδήποτε άνθρωπος θα μπορούσε να βρεθεί. Έχει μεγάλη σημασία στη ζωή μας να μπορούμε να μπούμε στη θέση του άλλου. Με αυτό τον τρόπο ίσως να είχαμε λύσει και πολλά ανθρωπιστικά ζητήματα.

Χαίρομαι να βλέπω δημιουργούς να εμπνέονται από την προσφυγική κρίση και να θίγουν το ζήτημα ελπίζοντας πως όλο και περισσότερος κόσμος μέσα από την τέχνη «αγκαλιάζει» αυτούς τους ανθρώπους που το έχουν τόσο ανάγκη. Υπάρχει μια πολύ λεπτή ισορροπία στο θέμα προώθησης κομματιών που αφορούν τόσο σοβαρά ζητήματα. Από τη μία είναι πολύ σημαντικό να διαδοθεί και να περαστεί το μήνυμα για να στηρίξεις ανθρώπους που το έχουν ανάγκη, αλλά από την άλλη μπορεί να παρεξηγηθεί ο δημιουργός από τον κόσμο και να θεωρηθεί πως χρησιμοποιεί ένα τόσο ευαίσθητο ζήτημα για να «φανεί» ο ίδιος. 

 
  • Διασκεύασες το κομμάτι «Αυτή Η Νύχτα Μένει». Γιατί το επέλεξες; Ήθελες να το «πειράξεις» μόνο για το μουσικό του κομμάτι ή και επειδή σε αγγίζει ο στίχος του;
  • Πώς και πού μπορούμε να ακούσουμε τη μουσική σου;
 
Είναι ένα από τα τραγούδια του Σταμάτη Κραουνάκη που με άγγιξε από την πρώτη φορά που το άκουσα και στιχουργικά αλλά και μουσικά. Με συγκινεί το ίδιο κάθε φορά που το ακούω, λες και είναι η πρώτη φορά. Πέρασαν αρκετά χρόνια για να αισθανθώ έτοιμη να το διασκευάσω και να το φέρω πιο κοντά στο δικό μου ύφος.


Μπορεί κάποιος να ακούσει τα περισσότερα κομμάτια από τη δισκογραφία μου στην προσωπική μου σελίδα στο soundcloud (www.soundcloud.com/mariapanosian) αλλά και στο youtube. Σε ψηφιακή μορφή μπορεί κάποιος να βρει τη μουσική μου στα itunes στα δισκοπωλεία ή να το παραγγείλει στο www.reloadstores.gr.
 
Η παρουσίαση του δίσκου πραγματοποιήθηκε στο Booze, στις 9 Φεβρουαρίου.
 
Για το “Red Soul” μίλησαν ο δημοσιογράφος και ραδιοφωνικός παραγωγός Μάκης Μηλάτος, ο σκηνοθέτης και δημοσιογράφος Αντώνης Μποσκοΐτης αλλά και η δημοσιογράφος και στιχουργός Φωτεινή Λαμπρίδη. Μετά την παρουσίαση ακολούθησε dj party με επιλογές της Maria Panosian.


 
Συντελεστές του red soul:
Μουσική – ενορχήστρωση-programming-φωνητικά-παραγωγή: Maria Panosian
Ηλεκτρική κιθάρα και ηλεκτρικό μπάσο: Γιώτης Παρασκευαΐδης
Βιολί-Βιόλα: Δημήτρης Κουζής
Τσέλο: Hλιάνα Κορέτση
Ηχογράφηση-μίξη-μάστερινγκ: Μιχάλης Σκαράκης (Ιn a Jam Studios)
Εικαστικό σχέδιο: Λένα Σταματοπούλου
Γραφιστική επιμέλεια: Άννι Δαμιανού
 
*«Mνήμη» ποίηση: Κική Μαυρίδου
*«Αυτή η νύχτα μένει» στίχοι-μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης
 
Παραγωγή: Maria Panosian-105.5 Στο Κόκκινο

Υπενθυμίζεται ότι η Μαρία Πανοσιάν έχει συνεργαστεί κατά καιρούς με το ThePressProject