Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες της ΕΡΤ, στην επιχείρηση συνδράμουν δύο ρυμουλκά σκάφη. Αυτή η διαδικασία θα προχωρήσει εφόσον διευθετηθεί το ζήτημα της εξεύρεσης του σημείου, που θα αγκυροβολήσει το αντιτορπιλικό. Με το συγκεκριμένο θέμα ασχολούνται αυτή την ώρα οι αρμόδιες Αρχές. Θυμίζουμε πως πολύ μεγάλες ζημιές υπέστη το «Βέλος», εξαιτίας των θυελλωδών ανέμων που επικρατούσαν στη Θεσσαλονίκη το Σάββατο. Το αντιτορπιλικό – σύμβολο κατά της Χούντας υπέστη ρήγμα στην πρύμνη από τις πολλαπλές προσκρούσεις στο κρηπίδωμα της παραλίας, εξαιτίας των σφοδρότατων ανέμων, που άγγιξαν τα 10 μποφόρ.

Ο κ. Παναγιώτης Καλλίνος αρχικελευστής του ιστορικού πλοίου αναφέρει στο Open και την εκπομπή Ώρα Ελλάδος πως έκαναν αγώνα από τον Σύνδεσμο Φυλακισθέντων και Εξορισθέντων Αντιστασιακών 1967-1974 «ΣΦΕΑ» να μεταφερθεί εδώ και καιρό το σκάφος σε ασφαλή χώρο.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά: «Και εγώ λαβωμένος ψυχικά είμαι διότι αυτή η κατάσταση είναι απολύτως απαράδεκτη. Παρακαλούσαμε τόσο καιρό να μετακινηθεί το σκάφος. Δεν ήταν μέσα στο λιμάνι, ήταν στον λιμένα της Θεσσαλονίκης με τελικό αποτέλεσμα οι άνεμοι να το χτυπάνε αλύπητα το καράβι. Κάναμε πολλές φορές διάφορες παραστάσεις, ζητήσαμε από τον δήμο, την περιφέρεια, από διάφορους φορείς να κάνουν κάτι και δεν έκαναν τίποτα. Είχα κάνει επανειλημμένα τηλεφωνήματα, τους έστειλα μέιλ, τους έστειλα μέσω facebook ειδοποιήσεις και τους ζητούσα το καράβι να προστατευτεί. Η Ελλάδα είναι ναυτική χώρα, όλοι που ασχολούμαστε με την θάλασσα γνωρίζουμε πως εκεί που ήταν δεν θα μπορούσε να είναι προστατευμένο. Τραυματίστηκε στην πρύμη. Δεν έφταιγε το ίδιο το Ναυτικό, το Ναυτικό ζητούσε να μετακινηθεί το σκάφος. Το πλήρωμα αγωνιούσε κάθε μέρα για την κατάσταση που ήταν».

«Όποιος έχει υπηρετήσει σε ένα καράβι του Πολεμικού ναυτικού σίγουρα νιώθει πως είναι κομμάτι του εαυτού του. Είναι η ψυχή του, τα καράβια έχουν ψυχή. Είναι δυνατόν να μην νιώθεις μια μεγάλη τραυματική εμπειρία όταν βλέπεις έτσι αυτό το κομμάτι του εαυτού σου έτσι», σημειώνει.

Ο κ. Τριαντάφυλλος Μηταφίδης, μέλος ΔΣ του ΣΦΕΑ αναφέρει με τη σειρά του: «Για πρώτη φορά το πλοίο χτύπησε και βούλιαξε στην πρύμνη 30 Νοεμβρίου το 2021. Από τον σύλλογο Αποφυλακιστθένων και Εξορισθέντων Αντιστασιακών, που τιμητικά μέλη του πλοίου, είχαμε κάνει διαβήματα στο υπουργείο Άμυνας, ζητώντας να μετακινηθεί στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, σε ασφαλές μέρος. Δεν έγινε δεκτό αυτό και το αποτέλεσμα είναι παραλίγο να το χάσουμε. Έχουμε βγάλει του κόσμου τις ανακοινώσεις. Και ερωτήσεις στη Βουλή έχουν γίνει. Το πλοίο αυτό είναι ζωντανό τεκμήριο της αντιδικτατορικής αντίστασης και το έχουν σκεφτεί πάρα πολλοί πολίτες και ιδιαίτερα παιδιά από σχολεία».