Υπενθυμίζεται ότι από το πρωί της Παρασκευής οι εργαζόμενοι στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά απεργούν με αιτήματά τους:
- Υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας με αυξήσεις στους μισθούς
- Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους
- Σύσταση Επιτροπών υγιεινής και ασφάλειας
- Πρόληψη των επαγγελματικών ασθενειών και των εργατικών ατυχημάτων
Υπενθυμίζεται επίσης ότι μετά από τις απεργιακές κινητοποιήσεις του Ιουνίου, οι εργαζόμενοι πέτυχαν να συμπεριληφθούν στα βαρέα και ανθυγιεινά.
Παράλληλα, όπως σημειώνει ο «Ριζοσπάστης», ενώ στελέχη της COSCO και των θυγατρικών της διαφημίζουν το πόσο αυξήθηκε η μεταφόρτωση εμπορευματοκινωτίων στο λιμάνι του Πειραιά τα τελευταία χρόνια, διαμηνύουν στους εργαζόμενους ότι δεν μπορούν να ικανοποιήσουν τα αιτήματά τους για αυξήσεις στους μισθούς.
«Η μεταφόρτωση εμπορευμάτων έχει υπερτριπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια στον Πειραιά (…) Σε απόλυτους αριθμούς: Το 2017 διακινήθηκαν 3,691 εκατομμύρια κοντέινερ (Teus) έναντι 3,471 εκατομμυρίων το 2016. Το 2018 μπορεί να ξεπεράσουμε και τα πέντε εκατομμύρια (…) Σε ένα – ενάμιση χρόνο ο Πειραιάς θα γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου, από τρίτο που είναι σήμερα (…) ο Πειραιάς είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο λιμάνι στον κόσμο, μόνο φέτος η διοίκηση επιδιώκει να αυξήσει τη διακίνηση εμπορευμάτων κατά 35%». Τα παραπάνω στατιστικά στοιχεία επικαλέστηκε ο γενικός διευθυντής του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ.
Σύμφωνα με τη «Ναυτεμπορική» επίσης τα έσοδα της θυγατρικής εταιρείας της COSCO, PCT, που διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιθμανιού του Πειραιά σημείωσαν αύξηση κατά 31% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα και διαμορφώθηκαν στα 111,45 εκατ. δολάρια.
Παρόλα αυτά, ο ΣΕΒ δηλώνει αντίθετος «σε οποιαδήποτε προσπάθεια υπονόμευσης της επιχειρηματικής δραστηριότητας και ομαλής λειτουργίας της αγοράς, ιδιαίτερα σε αυτήν την κρίσιμη για τη χώρα περίοδο».
«Το αμφίβολης αντιπροσωπευτικότητας σωματείο αυτό, διοργανώνει κινητοποιήσεις και αποκλείει συστηματικά τον εμπορικό λιμένα, παρά το γεγονός ότι η ελληνική δικαιοσύνη χαρακτήρισε αυτές τις ενέργειές του παράνομες και καταχρηστικές. Παρεμποδίζεται έτσι η πρόσβαση στην εργασία, όχι μόνο της πλειοψηφίας των εργαζομένων της εταιρείας, αλλά και των εργαζόμενων σε όσες εταιρείες εδρεύουν στο λιμάνι ή συναλλάσσονται εντός αυτού», συμπληρώνει ο Σύνδεσμος.
Καταγγέλλει επίσης ότι παρεμποδίζεται η είσοδος και στους τελωνειακούς δημοσίους υπαλλήλους, δημιουργώντας ζημία στο Ελληνικό Δημόσιο, λόγω απώλειας φορολογικών εσόδων και καταβολής μισθών χωρίς ουδεμία παραγωγή έργου.
Όπως τονίζει ο ΣΕΒ, «οι εταιρείες που θίγονται από τις ενέργειες του ολιγομελούς σωματείου, απασχολούν περισσότερους από 1.500 εργαζομένους, ενώ συνολικά στο λιμάνι εργάζονται παραπάνω από 5.000 άτομα. Σημειωτέoν ότι τα μισθολογικά επίπεδα στις εταιρείες αυτές είναι υψηλότερα από το μέσο όρο του κλάδου, αλλά το σωματείο επιμένει να αξιώνει ανεδαφικές μισθολογικές αυξήσεις».
Ο ΣΕΒ σημειώνει επιπλέον ότι το συνολικό κόστος των κινητοποιήσεων αυτών για την ελληνική οικονομία (επιχειρήσεις και εργαζόμενους) είναι τεράστιο, αφού αφορά μια νευραλγική για την ανάπτυξη δραστηριότητα, τη στιγμή μάλιστα που το λιμάνι του Πειραιά κερδίζει διαρκώς έδαφος και αναδεικνύεται πρωταγωνιστής έναντι των ανταγωνιστών του σε όλη την Ευρώπη.
Ο ΣΕΒ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου «για τη σημαντική βλάβη που προκαλείται στην ελληνική οικονομία από τις αυθαίρετες δράσεις μιας μικρής μειοψηφίας συνδικαλιστών, αμφιβόλου αντιπροσωπευτικότητας και από την ολιγωρία των αρμόδιων αρχών που ανεχόμενοι τέτοιου είδους συμπεριφορές στέλνουν αρνητικά μηνύματα στις αγορές σχετικά με την ομαλή λειτουργία των θεσμών στη χώρα».