Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η τοποθέτηση πυλών στους 64 σταθμούς του μετρό, των ΗΣΑΠ και του προαστιακού θα πραγματοποιηθεί μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου 2016. 
 
Το χάρτινο εισιτήριο θα καταργηθεί. Το κόμιστρο θα είναι δύο τύπων υπό τη μορφή ηλεκτρονικών «έξυπνων καρτών», που θα υποκαταστήσουν τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών και τις δεσμίδες εισιτηρίων. Η επικύρωση θα γίνει από απόσταση και θα είναι υποχρεωτική σε κάθε επιβίβαση, ενώ στα μέσα σταθερής τροχιάς θα είναι υποχρεωτική και κατά την έξοδο.
 
Ειδικότερα, οι δύο «έξυπνοι» τύποι κομίστρου θα είναι το «πολλαπλό» (χωρίς μικροεπεξεργαστή), στο οποίο θα μπορούν να αποθηκεύονται χρηματική αξία, χρόνος ή αριθμός μετακινήσεων, και η «κάρτα» (contactless smart card-SC) με μικροεπεξεργαστή, η οποία θα υλοποιεί διάφορα προϊόντα κομίστρου, για παράδειγμα προϊόντα απεριορίστων διαδρομών, μεγάλης διάρκειας ή μεγάλης αποθηκευμένης αξίας.
 

Ανάδοχος η Τέρνα

To έργο «Ενιαίο Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ) για όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς», προϋπολογισμού 94 εκατ. ευρώ, το οποίο πραγματοποιείται με τον μέθοδο της Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) απέκτησε ιδιώτη φορέα σύμπραξης, την κοινοπραξία Τέρνα Ενεργειακή – LG CNS, που ανεδείχθη ανάδοχος του διαγωνισμού του ΟΑΣΑ με προσφορά 77,1 εκατ. ευρώ και ποσοστό έκπτωσης 18%. 
 
Δεύτερη αναδείχθηκε η σύμπραξη ΜΕΤΚΑ-ΑΤΕΣΕ με έκπτωση 11% και τρίτηη ένωση προσώπων Intrasoft-Ιντρακομ με ποσοστό 0,28%.
 
Η σύμβαση θα έχει διάρκεια 12 ετών, ενώ η κρατική συμμετοχή θα ανέλθει στα 28,8 εκατ. ευρώ και θα διοχετευθεί, μέσω ΕΣΠΑ στην κατασκευαστική φάση. Αντικείμενο του έργου είναι η μελέτη, χρηματοδότηση, εγκατάσταση, υποστήριξη της λειτουργίας, συντήρηση και τεχνική διαχείριση συστήματος, το οποίο θα καλύπτει όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
 

Τιμολογιακές διευκολύνσεις

Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ και την Ειδική Γραμματεία ΣΔΙΤ, θα υπάρχει δυνατότητα διαμόρφωσης δικαιότερης τιμολογιακής πολιτικής και κατανομής του κόστους μετακίνησης με πιο δίκαιο τρόπο για το κοινωνικό σύνολο ανάλογα με τη χρήση, όπως βάσει ζωνών, απόστασης, αριθμού επιβιβάσεων, εκπτώσεις μετεπιβιβάσεων κ.ά.
 
Μάλιστα, το ηλεκτρονικό εισιτήριο εκτιμάται ότι θα ωθήσει και άλλους φορείς, όπως τα ΚΤΕΛ και τα ταξί, να στραφούν προς σε παρόμοιες τεχνολογίες παρόμοιες συμβατές τεχνολογίες κομίστρων.

To σύστημα της τηλεματικής προβλέπει την εγκατάσταση ενός δικτύου 1.000 «έξυπνων» στάσεων σε όλη την περιοχή αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ. Οι επιβάτες θα μπορούν να πληροφορούνται τον ακριβή χρόνο διέλευσης των οχημάτων από τις οθόνες που θα είναι τοποθετημένες στις στάσεις, όπως και από το κινητό τηλέφωνο και τον ηλεκτρονικό τους υπολογιστή.