Μαζί με το όνομα τής Hanan, που εφ΄ όσον ανακηρυχθεί η καλύτερη δασκάλα παγκοσμίως για το 2016 θα κερδίσει και το ποσόν-έπαθλο του 1 εκατ. δολαρίων, βρίσκονται εννέα ακόμη διακεκριμένοι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από Κένυα, Ινδία, Πακιστάν, ΗΠΑ, Ιαπωνία, Φινλανδία, Αυστραλία και Ηνωμένο Βασίλειο.

Του Παύλου Κιρκασίδη

Η συγκεκριμένη Παλαιστίνια δασκάλα δείχνει να εμπνέει, τόσο με την προσωπική της ζωή της που απέχει πολύ από το να είναι εύκολη όσο και με το ήθος αλλά και τις εκπαιδευτικές πρακτικές της που θα μπορούσαν να αποτελέσουν σημείο αναφοράς για τους εκπαιδευτικούς όλου του κόσμου.

Σε σχετικά νεαρή ηλικία, η Hanan Al-Hroub αποφάσισε να ενταχθεί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση μετά από τον σοβαρό τραυματισμό που υπέστησαν τα παιδιά της κατά τη διάρκεια επεισοδίων με ισραηλινούς στρατιώτες.

Η ίδια, έχοντας παρουσιάσει κάτι περισσότερο από αξιοσημείωτες ακαδημαϊκές επιδόσεις, συχνά μοιράζεται την εμπειρία της αλλά και τις θεωρήσεις της σε διεθνή συνέδρια και σεμινάρια εκπαιδευτικών.

Με την εμπειρία του πολέμου και του θανάτου να έχουν αφήσει βαθύτατα τα ίχνη τους στις ψυχές αλλά και στα σώματα των μικρών παιδιών, η Hanan Al-Hroub δείχνει να γνωρίζει πολύ καλά πως το έργο στο οποίο καλείται να ανταποκριθεί, είναι κατά πολύ πιο σύνθετο -αν όχι και τελείως διαφορετικό- από εκείνο ενός δασκάλου που είναι σχεδόν σίγουρος πως θα συναντήσει και την επόμενη μέρα τους μαθητές του.

Σχολείο στη Γάζα βομβαρδισμένο από πυραύλους Ισραηλινών (2014)

Όπως η ίδια δηλώνει, «η βασική αξία την οποία προσπαθεί αδιαλλείπτως να εμφυσήσει στα παιδιά είναι η αποστροφή σε κάθε μορφή βίας», μια αρχή η οποία αναπτύσσεται και σε σχετικό βιβλίο που, κάτω από τις πλέον αντίξοες συνθήκες, κατάφερε και να εκδόσει.

Απευθυνόμενη στους συναδέλφους της σε όλον τον κόσμο, η Hanan Al-Hroub κάνει λόγο για την ανάγκη ανάπτυξης εμπιστοσύνης, σεβασμού και ειλικρίνειας που πρέπει να διέπει τις σχέσεις δασκάλων και μαθητών, και κυρίως σε περιπτώσεις όπως στην πατρίδα της όπου τα παιδιά γίνονται καθημερινά μάρτυρες των χειρότερων αγριοτήτων, όταν δεν πέφτουν θύματα και τα ίδια.

«Ελπίζω πως με την Παιδεία, τα παιδιά αυτά θα μπορέσουν να κερδίσουν και πάλι την πατρίδα τους», λέει η Παλαιστίνια δασκάλα, για την οποία ο χαρακτηρισμός της «ηρωίδας» θα έβρισκε το ακριβές του περιεχόμενο.