Η επικοινωνία των γονιών με τα παιδιά αλλά και το σχολείο είναι σύμφωνα με τους ειδικούς το κλειδί στην αντιμετώπιση φαινομένων bullying στα σχολεία και γι’ αυτό μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η ψυχολόγος Στέλλα Αργυρίου. «Εμείς οι γονείς είμαστε οι πρώτοι δάσκαλοι του παιδιού αλλά πολλές φορές από την αγωνία και το άγχος μας ξεχνάμε όλα αυτά που έχουμε κατακτήσει παρέα. Ο καλύτερος τρόπος για να προετοιμάσουμε το παιδί από την μετάβαση του νηπιαγωγείου στο δημοτικό σχολείο είναι η σωστή επικοινωνία. Από την πρώτη μέρα πρέπει να του μιλήσουμε για τις εμπειρίες στο καινούργιο περιβάλλον, για τις διαφορές που έχει το νηπιαγωγείο από το δημοτικό, για το νέο κόσμο που θα ανοιχτεί μπροστά του με το διάβασμα. Για την ανάγνωση και την γραφή. Εδώ μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε παραδείγματα όπως πόσο σημαντικό θα είναι να μπορεί μόνος του να διαβάζει το παραμύθι το βράδυ πριν κοιμηθεί. Για το παιδί ανοίγεται ένας καινούριος, συναρπαστικός κόσμος. Ας φροντίσουμε κι εμείς οι γονείς να είμαστε προετοιμασμένοι να ανακουφίσουμε όλες τις ανησυχίες του», τόνισε η ίδια.
«Δεν υπάρχει μαγική συνταγή για να προστατέψουμε το παιδί μας από τις πιθανές δυσκολίες που θα αντιμετωπίσει στο καινούριο σχολείο. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε, είναι να του δείξουμε εμπιστοσύνη και να του εξηγήσουμε πως πολλές φορές θα προκύπτουν δυσκολίες αλλά εμείς πρέπει να επιμένουμε και να μην τα παρατάμε. Ο τρόπος για να κατανοήσει κάτι ένα μικρό παιδί, κάτι τέτοιο, είναι μέσα από την διάδραση, κυρίως μέσα από παιχνίδια που απαιτούν υπομονή. Μην ξεχνάμε πως πολλές φορές εμείς οι γονείς από δικό μας άγχος επισκιάζουμε τον ενθουσιασμό του παιδιού μας» υπογράμμισε η κα. Αργυρίου και συμπλήρωσε: «Είναι καλό να μιλάμε από νωρίς το παιδί για το κακό και το λάθος. Σε αυτό θα βοηθήσει καθημερινή επικοινωνία μόλις το παιδί γυρίζει από το σχολείο να αφιερώνουμε λίγο χρόνο να το ρωτάμε πως πέρασε η μέρα του και αν συνέβη κάτι. Όταν η επικοινωνία με το παιδί μας έχει εδραιωθεί και το παιδί θεωρεί ρουτίνα το να επιστρέψει στο σπίτι και να συζητήσει με τον γονιό τι έχει συμβεί στο σχολείο υπάρχει σοβαρή πιθανότητα το ίδιο μας το παιδί να μας αναφέρει περίεργα περιστατικά και συμπεριφορές. Οι γονείς φυσικά και πάντα πρέπει να κάνουν ερωτήσεις με το σωστό τρόπο. Εξαρτάται πολύ και από την ηλικία του παιδιού. Κάθε ηλικία θέλει το χειρισμό της να είμαστε δίπλα τους αλλά όχι από πάνω τους. Να δίνουμε στα παιδιά μας ρίζες και φτερά».
«Οι γονείς να είμαστε προσεκτικοί όταν παρατηρούμε μικρές αλλαγές στην συμπεριφορά του παιδιού μας. Η απροθυμία να πάει στο σχολείο, οι ανεξήγητοι τραυματισμοί, η διάσπαση προσοχής, η μειωμένη κοινωνικότητα και πολλές φορές ακόμα και οι αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες μαζί με την πτώση στις ακαδημαϊκές επιδόσεις είναι σημάδια ότι κάτι μπορεί να συμβαίνει στο παιδί μας», σημείωσε και πρόσθεσε: «Πολλές φορές εμείς οι γονείς έχουμε την διαίσθηση ότι κάτι δεν πάει καλά. Να πιστέψουμε το παιδί μας. Να του εξηγήσουμε τους λόγους για τους οποίους πολλές φορές κάποια παιδιά συμπεριφέρονται με αυτό τον τρόπο. Να πάρουμε αν χρειαστεί τον έλεγχο της κατάστασης. Να μιλήσουμε στα παιδιά μας για δικαιοσύνη και ότι πόσο σημαντικό είναι που μοιράστηκε αυτό το πρόβλημα που αντιμετωπίζει μαζί μας. Τέλος, η διεύθυνση του σχολείου καθώς και ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων θα πρέπει να ενημερωθούν για το περιστατικό».
Σύμφωνα με τα στοιχεία του οργανισμού, το τελευταίο τετράμηνο του 2021, το «Χαμόγελο του Παιδιού» χειρίστηκε κατά μέσο όρο 2 περιπτώσεις σχολικού εκφοβισμού την ημέρα ενώ η Εθνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056 διαχειρίζεται 1 κλήση την ημέρα για ψυχολογική υποστήριξη λόγω εκφοβισμού.