«Θα εξακολουθώ να υπερασπίζομαι την ανάγκη στη δεύτερη κάλπη. Γιατί η δεύτερη κάλπη είναι αυτή η οποία μπορεί να δώσει αυτοδυναμία, ότι αυτή είναι η σωστή λύση για τη χώρα», υποστήριξε ο πρωθυπουργός, καθώς το σενάριο της αυτοδυναμίας είναι αδύνατο για τη κυβέρνηση.

«θα καθίσουμε κάτω με τη hellenic train και θα καθίσουμε κάτω και με την ιταλική κυβέρνηση και θα πετύχουμε μία καλύτερη συμφωνία για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να επενδύσουμε στον ελληνικό σιδηρόδρομο και οι δύο. εμένα δεν με ενδιαφέρει κατά ανάγκη να πάρω -ως κράτος- μερίδιο στη hellenic train, αλλά αυτό το οποίο με ενδιαφέρει είναι να εξασφαλίσω ότι η hellenic train θα μας φέρνει τα καλύτερα τρένα της και όχι -να το πω- τα ”σαπάκια” ενδεχομένως τα οποία αποσύρει από την ιταλία», ανεφερε απορρίπτοντας την ανάγκη για κρατικοποίηση αν και  παραδέχθηκε τις πρακτικές της εταιρείας.

«Εμείς και εγώ προσωπικά ανέλαβα με θάρρος την ευθύνη που μου αναλογεί και είπα μία κουβέντα. ”Φταίμε όλοι”. Γιατί είναι τόσο δύσκολο κ. Θεοδωράκη αυτή τη κουβέντα να την πούμε επιτέλους όλοι; Γιατί δεν την έχουν πει όλοι. Δεν την έχουν πει όλοι. Δε μπορούμε επιτέλους να συμφωνήσουμε ότι όλοι έχουμε ένα μερίδιο ευθύνης; Το μερίδιο που μας αναλογεί για τα χρόνια που κυβερνήσαμε. Τόσο δύσκολο είναι αυτό;», προσέθεσε ο Κ. Μητσοτάκης, επιμένοντας στην λογική της συλλογικής ευθύνης.

«Στο απλό ερώτημα το οποίο έχουν οι Έλληνες πολίτες, ”Μα δε γίνεται να φταίει μόνο ένας σταθμάρχης”, η απάντησή μου είναι κατηγορηματική: Προφανώς και έγιναν μια σειρά από ανθρώπινα λάθη, αλλά εάν τα πράγματα στα τρένα ήταν διαφορετικά, αν ενδεχομένως είχαμε διαφορετική εκπαίδευση, εάν είχαμε φροντίσει να ολοκληρώσουμε την περιβόητη σύμβαση 717, είναι πολύ πιθανό το ατύχημα αυτό να μην είχε συμβεί» συμπλήρωσε.

Για τον πρώην υπουργό Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, είπε πως παραιτήθηκε αμέσως ενώ πήγε και στη Βουλή και μίλησε θεσμικά, παρουσιάζοντας την άποψή του ως όφειλε. «Τώρα το ζήτημα των ψηφοδελτίων επιτρέψτε μου να το συζητήσω μαζί του, όταν έρθει η ώρα», σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης.

Ακόμα παραδέχθηκε πως δεν μας τιμά ως χώρα η εικόνα των λεωφορείων, αναφέροντας πως ισως χρειάζεται αυτόνομο Υπουργείο Μεταφορών.