Μουσικοί σταθμοί
radio-elether
Κύμα ελληνικού τραγουδιού στο ραδιόφωνο
Του Βασίλη Κουφόπουλου
Οι σταθμοί ελληνικής μουσικής
Η ίδρυση του Μελωδία του …δεύτερου ραδιοφώνου μετά τον Ελλάδα 88,6 που έπαιζε αποκλειστικά ελληνική μουσική οριστικοποιεί την εξειδικευμένη ραδιοφωνία. Υπάρχουν πια τα μουσικά ραδιόφωνα με ελληνική και ξένη μουσική, τα ενημερωτικά…με ελάχιστη μουσική και τα πολυσυλλεκτικά με μόνο εκπρόσωπο τον 9.84. Στα τέλη του Καλοκαιριού του 1991 θα ξεκινήσει ο Μελωδία με διευθυντή το Γ. Θαλασσινό , τους μουσικούς παραγωγούς του Σκάι πολλούς συνεργάτες του 902. Το στοίχημα του είναι να προβάλει …αλλά και να προστατέψει , όπως έδειξε η πορεία του, το καλό ελληνικό τραγούδι. Ο Γ. Αλαφούζος ήθελε να βγάλει ένα ποιοτικό ραδιοφωνικό σταθμό στα πρότυπα τους Τρίτου Προγράμματος και προόριζε για τη θέση του διευθυντή το Σταύρο Ξαρχάκο.
Τελικά όμως θα βγει ο Μελωδία στον αέρα. Το σήμα του είναι βασισμένο στο μελοποιημένο από το Θ. Μικρούτσικο ποιήμα Κωνσταντίνου Καβάφη, “ Επέστρεφε” Ο σταθμός θα φτάσει σχετικά γρήγορα στις πρώτες θέσεις της ακροαματικότητας, αλλά θα καθιερώσει και νέα δεδομένα στο χώρο όχι μόνο του ραδιοφώνου αλλά και της δισκογραφίας. Η συνταγή του είναι απλή .Λίγα λόγια , φιλοσοφίες της στιγμής, πληροφορίες για τα θεάματα πολύ μουσική και άφθονες διαφημίσεις. Με το καλό ελληνικό τραγούδι ασχολούνται ακόμη ο Ελλάδα 88,6 και ο Αιγαίο 88,3 που μοιάζει περισσότερο στο Μελωδία.. Η ύπαρξη όμως του Λάμψη δείχνει ότι υπάρχει ακόμη ένα κοινό που ενδιαφέρεται για τα “ψυχαγωγικά “ τραγούδια , δημιουργώντας ένα νέο πεδίο αγοράς, που σπεύδουν να το εκμεταλλευτούν ο Ciao FM 104,2, αδελφάκι του Ciao και το Radio Sfera στους 102,1 που κάποτε εξέπεμπε ο Space FM.
Η εκτίναξη των λαϊκοπόπ σουξέ και των ραδιοφωνικών του σταθμών πρέπει να εκτιμηθούν μια σειρά από παράγοντες , όπως η τηλεοπτική τους αποδοχή και προβολή και κιτρινισμός που επιβάλλουν μια σειρά από εβδομαδιαία αλλά και μηνιαία έντυπα που ασχολούνται με το ελληνικό star system,όσο αυτό υπάρχει.
Η ίδρυση του Μελωδία του …δεύτερου ραδιοφώνου μετά τον Ελλάδα 88,6 που έπαιζε αποκλειστικά ελληνική μουσική οριστικοποιεί την εξειδικευμένη ραδιοφωνία. Υπάρχουν πια τα μουσικά ραδιόφωνα με ελληνική και ξένη μουσική, τα ενημερωτικά…με ελάχιστη μουσική και τα πολυσυλλεκτικά με μόνο εκπρόσωπο τον 9.84. Στα τέλη του Καλοκαιριού του 1991 θα ξεκινήσει ο Μελωδία με διευθυντή το Γ. Θαλασσινό , τους μουσικούς παραγωγούς του Σκάι πολλούς συνεργάτες του 902. Το στοίχημα του είναι να προβάλει …αλλά και να προστατέψει , όπως έδειξε η πορεία του, το καλό ελληνικό τραγούδι. Ο Γ. Αλαφούζος ήθελε να βγάλει ένα ποιοτικό ραδιοφωνικό σταθμό στα πρότυπα τους Τρίτου Προγράμματος και προόριζε για τη θέση του διευθυντή το Σταύρο Ξαρχάκο.
Τελικά όμως θα βγει ο Μελωδία στον αέρα. Το σήμα του είναι βασισμένο στο μελοποιημένο από το Θ. Μικρούτσικο ποιήμα Κωνσταντίνου Καβάφη, “ Επέστρεφε” Ο σταθμός θα φτάσει σχετικά γρήγορα στις πρώτες θέσεις της ακροαματικότητας, αλλά θα καθιερώσει και νέα δεδομένα στο χώρο όχι μόνο του ραδιοφώνου αλλά και της δισκογραφίας. Η συνταγή του είναι απλή .Λίγα λόγια , φιλοσοφίες της στιγμής, πληροφορίες για τα θεάματα πολύ μουσική και άφθονες διαφημίσεις. Με το καλό ελληνικό τραγούδι ασχολούνται ακόμη ο Ελλάδα 88,6 και ο Αιγαίο 88,3 που μοιάζει περισσότερο στο Μελωδία.. Η ύπαρξη όμως του Λάμψη δείχνει ότι υπάρχει ακόμη ένα κοινό που ενδιαφέρεται για τα “ψυχαγωγικά “ τραγούδια , δημιουργώντας ένα νέο πεδίο αγοράς, που σπεύδουν να το εκμεταλλευτούν ο Ciao FM 104,2, αδελφάκι του Ciao και το Radio Sfera στους 102,1 που κάποτε εξέπεμπε ο Space FM.
Η εκτίναξη των λαϊκοπόπ σουξέ και των ραδιοφωνικών του σταθμών πρέπει να εκτιμηθούν μια σειρά από παράγοντες , όπως η τηλεοπτική τους αποδοχή και προβολή και κιτρινισμός που επιβάλλουν μια σειρά από εβδομαδιαία αλλά και μηνιαία έντυπα που ασχολούνται με το ελληνικό star system,όσο αυτό υπάρχει.