της Νεκταρίας Ψαράκη
Κλιμακώνεται ο αγώνας των λιμενεργατών στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς κηρύχθηκε νέα 48ωρη απεργία, από την Παρασκευή 5/11 στις 15:00 έως την Κυριακή 7/11. Η ΕΝΕΔΕΠ συμμετέχει και στις σημερινές κινητοποιήσεις, με την κύρια έκφραση του σωματείου να πραγματοποιεί συγκέντρωση σήμερα στις 18:30 στο Πασά Λιμάνι, στην πλατεία Κανάρη, ενώ μέλη πρόκειται να παραστούν και στο συλλαλητήριο στις 19:00 σήμερα στο σύνταγμα.
Όπως εξηγεί ο κ. Μπεκρής στο TPP, η 7ήμερη απεργία των λιμενεργατών κρίθηκε παράνομη, αλλά όχι καταχρηστική, με την Dport να «χρησιμοποιεί γελοίες δικαιολογίες, ότι δηλαδή δεν τηρήσαμε το 4ήμερο της ειδοποίησης. Πώς είναι δυνατόν να γνωρίζουμε ότι θα πεθάνει άνθρωπος και να ειδοποιήσουμε 4 μέρες νωρίτερα;», διερωτάται. Ο αγώνας των λιμενεργατών συνεχίζεται καθώς όπως αναφέρει, το μόνο αίτημα το οποίο έχει προχωρήσει είναι το ζήτημα της επιτροπής υγείας και ασφάλειας, για το οποίο πρόκειται να κατατεθούν οι θέσεις και οι σκέψεις του σωματείου.
«Για τα θέματα της αύξησης της πόστας, των κόντρα βαρδιών και των συμβάσεων πλήρους απασχόλησης, ούτε λόγος. Δεν έχουμε καμία επίσημη απάντηση, δεν έγινε κανένα συμφωνητικό. Κατανοούμε ότι το ζήτημα των συλλογικών παρόλο που λύνει όλα τα προβλήματα, καθώς είναι δεσμευτικές τόσο για τον εργοδότη όσο και για τον εργαζόμενο, χρήζει διαπραγμάτευσης και δεν το θέτουμε ως πρωταρχικό. Όμως για όλα τα υπόλοιπα, η απάντησή τους είναι να μας τρέχουν στα δικαστήρια», περιγράφει.
Όπως καταγγέλλει ο κ. Μπεκρής, στο δικαστήριο, μέλη της διοίκησης της Dport, προσπάθησαν με διάφορα προσχήματα να πείσουν το προεδρείο ότι η απεργία πρέπει να κριθεί καταχρηστική. «Συγκεκριμένα, ακούσαμε μάρτυρα της εταιρείας, ο οποίος είναι διοικητικός υπάλληλος, να λέει ότι το αίτημά μας να αυξηθεί η πόστα έχει ως σκοπό το να κοιμούνται οι εργάτες στα βαπόρια. Μας κατηγορούν για τεμπελιά, απίστευτο; Σε όλα τα λιμάνια δουλεύουν από 5 άτομα και πάνω σε κάθε πόστα, συνήθως 6. Εμείς λέμε να αυξηθεί ο αριθμός για να μην υπάρχει εντατικοποίηση της εργασίας. Για να εργαζόμαστε αποτελεσματικά και με ασφάλεια», εξηγεί.
Το TPP, προσπάθησε να επικοινωνήσει επανειλημμένα με τη διοίκηση της Dport προκειμένου να λάβει απαντήσεις, ωστόσο αυτό δεν κατέστη εφικτό.