Εδώ και αρκετές ημέρες όλο και περισσότερες μαρτυρίες που αφορούν κακοποιητικές συμπεριφορές από πλευράς των καθηγητών στα Αρσάκεια Σχολεία έρχονται στο φως της δημοσιότητας.
Υπό το βάρος των πρώτων καταγγελιών που ήρθαν στη δημοσιότητα, εκατοντάδες απόφοιτοι και απόφοιτες των Αρσακείων Σχολείων της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρίας με επιστολή τους κατήγγειλαν «κάθε αρμόδιο καθηγητή/τρια ή υπεύθυνο/η που συγκάλυψε γεγονότα και δεν προστάτευσε, με τις πράξεις ή τις παραλείψεις του, τους μαθητές και τις μαθήτριες. Θέλουμε να γίνει κατανοητό πως δεν αναφερόμαστε σε μεμονωμένα γεγονότα μιας συγκεκριμένης περιόδου, αλλά σε μια διαχρονική νοοτροπία κάποιων· στην παντελή έλλειψη παιδαγωγικών ορίων ορισμένων εκπαιδευτικών, που σε καμία περίπτωση δεν συνάδει με τις πρακτικές ενός προστατευμένου σχολικού περιβάλλοντος. Μας εξοργίζουν οι ισχυρισμοί ότι δεν έγινε τίποτα από τα παραπάνω αντιληπτό από το υπόλοιπο εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό». Η συγκεκριμένη αντίδραση προκάλεσε την παρέμβαση της Δικαιοσύνης, ενώ ο Γιώργος Μπαμπινιώτης χαρακτήρισε «αόριστες και γενικόλογες» της εν λόγω καταγγελίες.
Ακόμα, πριν από μερικές μέρες, ο Θεμιστοκλής Πανταζάκος, Λέκτορας Ιστορίας – Φιλοσοφίας της Επιστήμης, έστειλε ανοιχτή επιστολή προς τον Πρόεδρο της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, Γιώργο Μπαμπινιώτη, στην οποία περιέγραφε συγκεκριμένα, σωρεία περιστατικών κακοποίησης στο Αρσάκειο-Τοσίτσειο Γυμνάσιο Πατρών, όπου φοίτησε για ένα έτος. Το ThePressProject δημοσίευσε χθες την απάντηση του Γιώργου Μπαμπινιώτη στην επώνυμη και πολύ σοβαρή καταγγελία, μαζί με ένα σχόλιο του κ. Πανταζάκου. (Διαβάστε περισσότερα εδώ)
Τέσσερις νέες μαρτυρίες για σωματική και ψυχολογική βία σε Γυμνάσιο, Λύκειο και Δημοτικό
Το 2020mag.gr στο οποίο είχε δημοσιευτεί και η πρώτη καταγγελία απόφοιτης Αρσακείου Γυμνασίου η οποία περιέγραψε όσα βίωσε με τον Δημήτρη Λιγνάδη, δημοσιοποιεί τέσσερις νέες μαρτυρίες πρώην μαθητών.
Σε ρεπορτάζ του Κωνσταντίνου Ταχτσίδη στο μέσο καταγράφονται συγκεκριμένες μαρτυρίες από το Αρσάκειο Σχολείο της Εκάλης, σύμφωνα με τις οποίες, επαναλαμβάνεται ένα συγκεκριμένο μοτίβο ψυχολογικής, λεκτικής και σωματικής βίας, από καθηγητές προς μαθητές, με την ανοχή, τη συμμετοχή, την αδιαφορία ή και την άγνοια της Διεύθυνσης. Τα στοιχεία όσων μίλησαν είναι στη διάθεση του μέσου.
«Έπιανε μαθητές από τον λαιμό, τους κολλούσε στον τοίχο και κόλλαγε και το κεφάλι του πάνω τους»
«Το πρώτο περιστατικό που θα σου πω αφορά τον αδερφό μου που αποφοίτησε από το Αρσάκειο της Εκάλης το 1999. Τα περισσότερα που θα σου αναφέρω αφορούν σωματική και ψυχολογική βία. Σεξουαλική βία δεν υπέπεσε στην αντίληψή μου. Ο διευθυντής του Δευτέρου Αρσακείου Λυκείου (θυμάμαι το επίθετο που άρχιζε από Τ.), καλούσε κατ’ επανάληψη συγκεκριμένους μαθητές στο γραφείο του, για να μην υπάρχουν μάρτυρες, τους χαστούκιζε, τους κλώτσαγε, τους χτύπαγε και τους τραμπούκιζε», αποκαλύπτει η Μ.Κ. μιλώντας στο 2020mag και συνεχίζει, «στο Δεύτερο Δημοτικό Αρσάκειο Εκάλης, αρχές της δεκαετίες του 90, και έχω προσωπική εμπειρία, η δασκάλα Μ.Ζ. τραβούσε, σε παιδιά ακόμα και πρώτης δημοτικού, τόσο δυνατά τα αυτιά τα αυτιά όπου είχαν δημιουργηθεί σοβαρά προβλήματα. Το χειρότερο ήταν ότι φαινόταν αν το ευχαριστιέται κιόλας. Ήταν καθημερινή πρακτική. Γονείς είχαν παραπονεθεί, αλλά η αντίδραση του σχολείου ήταν πολύ “light”. To προσπερνούσανε».
Οι αποκαλυπτικές αναμνήσεις της Μ.Κ. συνεχίζονται. «Μετά στο Δεύτερο Αρσάκειο Λύκειο Εκάλης πάλι, το 2001-2002, είχαμε έναν καθηγητή φιλόλογο, τον Α.Ρ., ο οποίος μέσα στην τάξη, μπροστά σε όλους μας, έπιανε μαθητές από τον λαιμό και τους κολλούσε στον τοίχο ενώ κόλλαγε και το κεφάλι του πάνω τους. Εκτός αυτού, τους χτυπούσε, τους κλώτσαγε, τους έβριζε και γενικότερα τους προκαλούσε. Το περίεργο ήταν πως οι μαθητές φοβόντουσαν (ή ντρέπονταν να το μεταφέρουν στους γονείς τους)»
«Γύρω στο 1995-96», συνεχίζει η Μ.Κ., «η Μ.Α., διευθύντρια του Δεύτερου Δημοτικού, η οποία για να “συνετίσει” κάποιους μαθητές επειδή άργησαν να μπουν στην αίθουσα -μιλάμε επαναλαμβάνω για Τετάρτη Δημοτικού- καλούσε τους μαθητές στον πίνακα, άπλωναν τα χέρια τους χτυπούσε με ξύλινη βέργα, η οποία μάλιστα είχε σπάσει και σε χέρι μαθητή. Φυσικά αυτή συνέχιζε. Έπαιρνε μια άλλη και συνέχιζε αυτό το πράγμα».
Περίοδος 2002-2003: Η ιστορία της Ι.Φ.
Ένας καθηγητής για να συνετίσει την μαθήτρια Ι.Φ., την έβαλε να κρατάει ένα ρολό τουαλέτας και να περιφέρεται σε όλη την αίθουσα με αποτέλεσμα να γίνει αντικείμενο γελοιοποίησης από τους συμμαθητές της. Ι.Φ: «Με εξευτέλισε μπροστά στους συμμαθητές μου, το θυμάμαι ακόμα και σήμερα, δεν το έχω ξεχάσει ποτέ, έκλαιγα για ώρες στο σπίτι. Δεν ήθελα να πάω στο σχολείο την επόμενη μέρα» δηλώνει η ίδια.