SEX AND THE CITY:
Ταυτότητα και αναζήτηση νοήματος στην μετανεωτερική αφήγηση
Επιμέλεια: Αγγελική Γαζή
Από τις “Μεταμεσονύκτιες Εκδόσεις”
«Οι τέσσερις γυναίκες καλλιεργούν τις πιο ζωηρές εμπειρίες και εξυμνούν τη χαμένη ζωή των αισθήσεων… Για εκείνες ο κόσμος είναι ένας καθρέφτης… Αυτός ο καθρέφτης, στο ίδιο το επίπεδο του εαυτού, δια μέσου μιας συνοχής και συνέργιας, προβάλλει στάσεις, πεποιθήσεις, αξίες και επιβάλλει μια συναίνεση που διακρίνει κανείς, από την υιοθέτηση του έμφυλου, βιωματικού λόγου της πρωταγωνίστριας/δημοσιογράφου, Carrie Bradshaw, στην γυναικεία αρθρογραφία του ελληνικού τύπου, έως την κατασκευή της φαινομενικά απελευθερωμένης, «ακηδεμόνευτης», και χειραφετημένης, 30 something, καταξιωμένης επαγγελματία, που συνωστίζεται με τις υπόλοιπες «μόνες» (singles) στα μπαρ, τις κινηματογραφικές αίθουσες, τα εστιατόρια και τα καφέ της πόλης, μέσα σε μια ναρκισσιστική δίνη «αχαλινωσίας».
Τέσσερεις γυναίκες προς γυναικεία κατανάλωση… Τέσσερεις γυναικείες ταυτότητες που εσωτερικεύονται, υποδύονται, που γίνονται αντικείμενο ανεπεξέργαστης μίμησης. Η Carrie Bradshaw, η Samantha Jones, η Mirada Hobbes και η Charlotte York αφηγούνται τα πρόσωπα και τις συμπεριφορές, που οποιαδήποτε γυναίκα μπορεί να υιοθετήσει ενώ παράλληλα συγκεντρώνουν τα πιο συντηρητικά αλλά και προκλητικά χαρακτηριστικά μιας ταυτότητας, που όσο απελευθερώνεται, τόσο συγχέεται.
Αυτή ακριβώς η σύγχυση οδήγησε στα ερευνητικά ερωτήματα που διατρέχουν τα κείμενα του βιβλίου: πού εν τέλει βρίσκεται το νόημα και πώς πρέπει να επαναδιατυπωθεί; Πού οδηγεί η παραγωγή προτύπων τεχνητά πολλαπλασιασμένων; Πώς προσωποποιείται η ευτυχία μέσω της εσωτερίκευσης της μάρκας; Πώς περιορίζεται η θηλυκότητα, μέσω της απελευθέρωσης; Τι μπορεί να υποδηλώνει η παρατεταμένη επίδειξη της κατανάλωσης πέραν της απουσίας και της έλλειψης; Πού εν τέλει πρέπει να αναζητήσουμε τον πλούτο, αν δεν βρίσκεται στα υλικά αγαθά;» (Πρόλογος σελ. 16)
Τιμή βιβλίου: 15 ευρώ