Επικοινωνία-συνέδριο
Συμφώνησαν πως πρέπει να αλλάξουν, δεν συμφώνησαν πως ακριβώς θα το κάνουν. Απέναντι στο κράτος όμως όλοι έχουν κοινά αιτήματα
Από τη Ματίνα Παπαχριστούδη
Το νέο μοντέλο επικοινωνίας απαιτεί και νέες σχέσεις
Από τη Ματίνα Παπαχριστούδη
στην Ισοτιμία του Σαββάτου
Αποφασισμένοι να αλλάξουν τον τρόπο λειτουργίας τους, υπό την πίεση της οικονομικής κρίσης, εμφανίστηκαν οι τρεις κυρίαρχοι κλάδοι της επικοινωνίας. Διαφημιζόμενοι, διαφημιστικές εταιρείες και Μέσα συμφώνησαν στον «κοινό εχθρό», περιέγραψαν με μελανά χρώματα τη μάχη επιβίωσης που δίνεται αυτό ακριβώς το διάστημα, οριοθέτησαν τις διαφορετικές προσεγγίσεις στο μοντέλο συνεργασίας τους, μίλησαν με ειλικρίνεια για τις ευθύνες όλων των πλευρών στη δημιουργία και λειτουργία των στρεβλώσεων που σήμερα πλέον απειλούν με κατάρρευση μεμονωμένες εταιρείες, υπάρχει δε κίνδυνος να συμπαρασύρουν και υγιείς επιχειρήσεις.
Κοινός παρονομαστής στο Συνέδριο «Επικοινωνία η επόμενη μέρα» ήταν η συμφωνία όλων των κλάδων έναντι του κράτους και της κυβέρνησης, στο κυρίαρχο αίτημα της άρσης των βαριδιών, όπως επανειλημμένα αναφέρθηκε από πολλούς, όπως ο ειδικός φόρος τηλεόρασης ή το αγγελιόσημο. «Οι νόμοι είναι για να αλλάζουν και αν πρέπει κάτι να αλλάξει, θα αλλάξει», δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού Τηλέμαχος Χυτήρης χαιρετίζοντας το συνέδριο. Σημείωσε ωστόσο ότι στη λειτουργία των στρεβλώσεων και της παθογένειας στην ελεύθερη αγορά όλοι έχουν το δικό τους μερίδιο ευθύνης και αυτό πρέπει να το αναλάβουν για να λυθεί η εξίσωση.
Η δημιουργία ωστόσο του νέου μοντέλου στις σχέσεις μεταξύ των κλάδων στην επικοινωνία απαιτεί, όπως φάνηκε και στο συνέδριο, πολλές ακόμη πράξεις διαλόγου. Και ήταν ακριβώς αυτή η ενότητα για τις «σχέσεις και το νέο μοντέλο συνεργασίας» στην οποία κυριάρχησε μεγαλύτερη διάθεση αυτοκριτικής. Όπως το έθεσε ο Θοδωρής Κοτιώνης, διευθύνων σύμβουλος της Bold Ogilvy, για τις διαφημιστικές εταιρείες: «Κάναμε λάθη, δεν αλλάξαμε σε έναν κόσμο που άλλαζε συνεχώς».
Οι παράμετροι στο στρεβλό σύστημα λειτουργίας της αγοράς εντοπίστηκαν στη σύνδεση του δημιουργικού έργου επικοινωνίας με τη διαφημιστική δαπάνη, στην απουσία αμοιβών από τους πελάτες για τις διαφημιστικές, στις εκπτώσεις και τις επιστροφές από τα Μέσα, στην απαξίωση των υπηρεσιών της διαφήμισης, στην αδιαφάνεια που σταδιακά επιβλήθηκε. Στα ΜΜΕ καταλογίστηκε η δημιουργία συνθηκών αθέμιτου ανταγωνισμού. Δεν έλειψαν φυσικά και οι διαφορές, όταν η συζήτηση έφθασε στη λειτουργία του οικονομικού μοντέλου της επικοινωνίας στα Μέσα, στο ζήτημα του εγγυημένου ΦΠΑ ή στις πιέσεις που ασκούνται.
«Σταδιακά δημιουργήθηκε μια δευτερογενής αγορά, ένα σπιράλ που οδηγεί σε καταστάσεις εκκαθάρισης στην αγορά», είπε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος του Star Πάνος Κυριακόπουλος.
Η αγωνία για την επόμενη μέρα στην επικοινωνία ήταν έκδηλη και αρκετοί ομιλητές δεν απέκλεισαν ούτε τις πτωχεύσεις, ούτε τα λουκέτα. Γι’ αυτό και η κρίση, η μάχη της επιβίωσης θεωρήθηκε από το σύνολο των ομιλητών ως μια μοναδική ευκαιρία εξορθολογισμού και οικοδόμησης διαφανών σχέσεων ανάμεσα στους κλάδους της βιομηχανίας των media στη βάση ενός νέου μοντέλου.
Από τη Ματίνα Παπαχριστούδη
στην Ισοτιμία του Σαββάτου
Αποφασισμένοι να αλλάξουν τον τρόπο λειτουργίας τους, υπό την πίεση της οικονομικής κρίσης, εμφανίστηκαν οι τρεις κυρίαρχοι κλάδοι της επικοινωνίας. Διαφημιζόμενοι, διαφημιστικές εταιρείες και Μέσα συμφώνησαν στον «κοινό εχθρό», περιέγραψαν με μελανά χρώματα τη μάχη επιβίωσης που δίνεται αυτό ακριβώς το διάστημα, οριοθέτησαν τις διαφορετικές προσεγγίσεις στο μοντέλο συνεργασίας τους, μίλησαν με ειλικρίνεια για τις ευθύνες όλων των πλευρών στη δημιουργία και λειτουργία των στρεβλώσεων που σήμερα πλέον απειλούν με κατάρρευση μεμονωμένες εταιρείες, υπάρχει δε κίνδυνος να συμπαρασύρουν και υγιείς επιχειρήσεις.
Κοινός παρονομαστής στο Συνέδριο «Επικοινωνία η επόμενη μέρα» ήταν η συμφωνία όλων των κλάδων έναντι του κράτους και της κυβέρνησης, στο κυρίαρχο αίτημα της άρσης των βαριδιών, όπως επανειλημμένα αναφέρθηκε από πολλούς, όπως ο ειδικός φόρος τηλεόρασης ή το αγγελιόσημο. «Οι νόμοι είναι για να αλλάζουν και αν πρέπει κάτι να αλλάξει, θα αλλάξει», δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού Τηλέμαχος Χυτήρης χαιρετίζοντας το συνέδριο. Σημείωσε ωστόσο ότι στη λειτουργία των στρεβλώσεων και της παθογένειας στην ελεύθερη αγορά όλοι έχουν το δικό τους μερίδιο ευθύνης και αυτό πρέπει να το αναλάβουν για να λυθεί η εξίσωση.
Η δημιουργία ωστόσο του νέου μοντέλου στις σχέσεις μεταξύ των κλάδων στην επικοινωνία απαιτεί, όπως φάνηκε και στο συνέδριο, πολλές ακόμη πράξεις διαλόγου. Και ήταν ακριβώς αυτή η ενότητα για τις «σχέσεις και το νέο μοντέλο συνεργασίας» στην οποία κυριάρχησε μεγαλύτερη διάθεση αυτοκριτικής. Όπως το έθεσε ο Θοδωρής Κοτιώνης, διευθύνων σύμβουλος της Bold Ogilvy, για τις διαφημιστικές εταιρείες: «Κάναμε λάθη, δεν αλλάξαμε σε έναν κόσμο που άλλαζε συνεχώς».
Οι παράμετροι στο στρεβλό σύστημα λειτουργίας της αγοράς εντοπίστηκαν στη σύνδεση του δημιουργικού έργου επικοινωνίας με τη διαφημιστική δαπάνη, στην απουσία αμοιβών από τους πελάτες για τις διαφημιστικές, στις εκπτώσεις και τις επιστροφές από τα Μέσα, στην απαξίωση των υπηρεσιών της διαφήμισης, στην αδιαφάνεια που σταδιακά επιβλήθηκε. Στα ΜΜΕ καταλογίστηκε η δημιουργία συνθηκών αθέμιτου ανταγωνισμού. Δεν έλειψαν φυσικά και οι διαφορές, όταν η συζήτηση έφθασε στη λειτουργία του οικονομικού μοντέλου της επικοινωνίας στα Μέσα, στο ζήτημα του εγγυημένου ΦΠΑ ή στις πιέσεις που ασκούνται.
«Σταδιακά δημιουργήθηκε μια δευτερογενής αγορά, ένα σπιράλ που οδηγεί σε καταστάσεις εκκαθάρισης στην αγορά», είπε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος του Star Πάνος Κυριακόπουλος.
Η αγωνία για την επόμενη μέρα στην επικοινωνία ήταν έκδηλη και αρκετοί ομιλητές δεν απέκλεισαν ούτε τις πτωχεύσεις, ούτε τα λουκέτα. Γι’ αυτό και η κρίση, η μάχη της επιβίωσης θεωρήθηκε από το σύνολο των ομιλητών ως μια μοναδική ευκαιρία εξορθολογισμού και οικοδόμησης διαφανών σχέσεων ανάμεσα στους κλάδους της βιομηχανίας των media στη βάση ενός νέου μοντέλου.