Καταστρατήγηση των συλλογικών συμβάσεων των ναυτικών, ιδιωτικοποιήσεις λιμανίων και φοροαπαλλαγές στις ακτοπλοϊκές εταιρίες που επιχειρούν στο Ανατολικό Αιγαίο, ζήτησε ο βουλευτής της Ν.Δ (και πρώην υπουργός) Νότης Μηταράκης, προκειμένου να ανταπεξέλθουν στον ανταγωνισμό των Τούρκων εφοπλιστών! Η σχετική ερώτησή του συζητήθηκε στην Βουλή, με τον υπουργό Ναυτιλίας Θ.Δρίτσα να τονίζει ότι η τήρηση των συλλογικών συμβάσεων αφορά και την ασφάλεια των μετακινήσεων.
 
Όπως χαρακτηριστικά επισήμανε ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, στην περιοχή του Ανατολικού Αιγίου «υπάρχει δηλαδή μια ασυμμετρία συνθηκών. Πλεονεκτήματα (σ.σ υπέρ των τουρκικών ακτοπλοικών εταιριών)  που πηγάζουν είτε από συνθέσεις πληρωμάτων προσαρμοσμένες σε ένα ταξίδι πολλές φορές είκοσι λεπτών είτε από την ύπαρξη συνεργειών και από την παροχή συνδυασμένων υπηρεσιών, καθώς οι ανταγωνιστές μας Τούρκοι ακτοπλόοι εκμεταλλεύονται επιχειρησιακά και τα απέναντι από τα νησιά μας ιδιωτικοποιημένα λιμάνια». Μάλιστα ο Ν.Μηταράκης εμμέσως ζήτησε καθεστώς διευκόλυνσης και φοροαπαλλαγών σημειώνοντας πως «οι εταιρείες έχουν συσσωρευμένα χρέη. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα επιβίωσης γενικότερα της ακτοπλοΐας που εάν δεν κινδυνεύουν και τα ελληνικά νησιά, αλλά και οι διεθνείς πλόες να μην έχουν πλοία με ελληνική σημαία, με αποτέλεσμα και οι ναυτικοί να μην έχουν θέσεις εργασίας, γιατί δεν υπάρχουν εργαζόμενοι χωρίς εργοδότες». Συνολικά επισήμανε πως «υπάρχουν δύσκολες αποφάσεις που πρέπει να ληφθούν. Όμως, αν χαθούν όλες αυτές οι θέσεις εργασίας από τον τόπο μας, η ζημιά θα είναι μεγάλη».
 
Ανταπαντώντας, ο Θ.Δρίτσας σημείωσε ότι  το «το 2001 υπογράφτηκε μια διμερής ναυτιλιακή συμφωνία» ανάμεσα σε Ελλάδα και Τουρκία προκειμένου «να εφαρμόζουν την αρχή της μη διακρίσεως στις δραστηριότητες διεθνών ναυτιλιακών μεταφορών από πλοία που φέρουν σημαία του ενός μέρους στην επικράτεια του άλλου». Πρόσθεσε επίσης ότι «η ελληνική πολιτεία δεσμεύεται από τη Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας του 2006, την MLC του 2006, που έγινε νόμος του κράτους με τον ν. 4078 που κύρωσε αυτήν τη Σύμβαση από το 2012. Εκεί προβλέπονται τα ελάχιστα πρότυπα για όλον τον κόσμο. Στη συνέχεια, υπάρχουν οι συλλογικές συμβάσεις» όμως «το τουρκικό κράτος ούτε τη διεθνή σύμβαση έχει υπογράψει ούτε δεσμεύεται από τις δεσμεύσεις που έχει η ελληνική πολιτεία ούτε έχει και το επίπεδο δικαιωμάτων που είχαν κατακτήσει οι Έλληνες εργαζόμενοι. Σε αυτήν, λοιπόν, την κατάσταση ή πρέπει η συμφωνία αυτή να επανεξεταστεί και να περάσουμε σε ακόμα μεγαλύτερη διεύρυνση ισοτιμίας, που θα τεθεί και από τα δύο μέρη». Μάλιστα ο υπουργός Ναυτιλίας σημείωσε ότι  «είναι πράγματι θεμιτό να αναζητήσουμε τρόπους ενίσχυσης της ελληνικής επιχειρηματικότητας στον κλάδο αυτόν, αλλά δεν είναι θεμιτό να προχωρήσουμε σε καταστρατηγήσεις δικαιωμάτων εργαζομένων δεν είναι μόνο ζήτημα εργασιακό, είναι και ζήτημα ασφάλειας».