Μιλώντας το πρωί της Κυριακής στον ΣΚΑΪ, ο Κώστας Μπακογιάννης χαρακτήρισε «τολμηρή» την πρόταση του Ιδρύματος Ωνάση για τον στολισμό της Β. Σοφίας ενώ είπε ότι δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα.

«Ελπίζω πραγματικά όταν να τη δείτε να δουλεύει, όπως έχει σχεδιαστεί, να αλλάξουν τα αρνητικά σχόλια», είπε και συμπλήρωσε ότι «αυτό που θέλουμε είναι να συνδυάσουμε το παραδοσιακό με το σύγχρονο».

Παράλληλα, αναφέρθηκε και στους χορηγούς του φετινού στολισμού, λέγοντας πως χάρη σε αυτούς μπορέσαμε «για πρώτη φορά να φωτίσουμε δεκάδες δρόμους και πλατείες σε όλη την Αθήνα» και ότι υπάρχουν «πάρα πολλά μέρη όπου για πρώτη φορά οι άνθρωποι δεν αισθάνονται ξένοι μέσα στην πόλη που ζουν». «Ο δήμος Αθηναίων αγόρασε τελευταία φορά χριστουγεννιάτικα φώτα το 2002 ή το 2003. Το αποτέλεσμα ήταν ότι το κέντρο της πόλης ήταν υποφωτισμένο, σε κακή κατάσταση και πολύ μεγάλα κομμάτια της Αθήνας ήταν ξεχασμένα, ξεγραμμένα και έμεναν σκοτεινά», είπε ακόμα.

Πάντως, σύμφωνα με την  διευθύντρια πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση, Αφροδίτη Παναγιωτάκου, η οποία μίλησε στον ρ/σ «Παραπολιτικά», ο φωτισμός στη Β. Σοφίας συγκεντρώνει πολλά θετικά σχόλια κυρίως από τη νέα γενιά.

«Είναι πάρα πολλά τα θετικά μηνύματα που καταγράφουμε εμείς, κυρίως από τις νεότερες γενιές αλλά και από το κοινό της Στέγης, που είναι πολλές χιλιάδες ανθρώπων. Οι νεότερες γενιές έχουν μια τελείως διαφορετική άποψη. Η Ελευθερία Ντεκώ, η εθνική μας φωτίστρια, είπε μπράβο που επιτέλους τολμήσαμε να λειτουργήσουμε με ένα πνεύμα καινοτομίας και στο θέμα του φωτισμού», δήλωσε η Α. Παναγιωτάκου

«Δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα, τεστάρουμε τα σενάρια, μέχρι και την Τρίτη θα γίνονται δοκιμές για να δούμε ποια φώτα ταιριάζουν καλύτερα με τα κτίρια των Αθηνών. Στη Βασιλίσσης Σοφίας υπάρχουν νεοκλασικά κτίρια, μοντέρνα κτίρια. Σε όλες τις μεγάλες πρωτεύουσες πλέον οι φωτισμοί δεν είναι μόνο αγγελάκια και αστεράκια επειδή είναι το οικείο».

Υπενθυμίζεται ότι φέτος τα Χριστούγεννα το «πνεύμα» της ιδιωτικής πρωτοβουλίας θα βρίσκεται στους δρόμους του Δήμου Αθηναίων, καθώς συνολικά 19 εταιρείες έχουν αναλάβει να στολίσουν με φώτα 16 κεντρικά σημεία του Δήμου.

Οι «φωταγωγήσεις-ΣΔΙΤ» γίνονται στο πλαίσιο του προγράμματος «Υιοθέτησε την πόλη σου» που έχει εκκινήσει ο δήμος τον τελευταίο μήνα, καλώντας δημότες έως και επιχειρήσεις να «υιοθετήσουν» σημεία της πόλης.

Βάσει των ανακοινώσεων, το Ίδρυμα Ωνάση έχει αναλάβει τη Βασιλίσσης Σοφίας από το ύψος του Hilton μέχρι το Σύνταγμα, η Coca–Cola θα φωτίσει την πλατεία Συντάγματος και την Πανεπιστημίου, η Protergia -ο τομέας Ενέργειας της MYTILINEOS- ανέλαβε τον στολισμό και την εγκατάστασή του στην Ερμού, στην Ακαδημίας και στη Φιλελλήνων, η Cosmote θα φωτίσει τη Σταδίου και η Παπαστράτος τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου. Η ΔΕΗ στολίζει την Χαλκοκονδύλη και την 3ης Σεπτεμβρίου, η εταιρία Aegean ανέλαβε τη Σκουφά και την Κανάρη, ο Όμιλος Motor Oil μέσω της nrg την Αμαλίας, η Εθνική Τράπεζα την Πλατεία Κοτζιά και την Αθηνάς και η Εθνική Ασφαλιστική την Συγγρού στο τμήμα μεταξύ Αγίου Σώστη και Κόμβου Καλλιρρόης. O Παναθηναϊκός φωτίζει την Λεωφόρο Αλεξάνδρας, η Ionian Hotel Enterprises SA τη Βασιλίσσης Σοφίας από το ύψος του Hilton μέχρι τη Λ. Αλεξάνδρας και η Πειραιώς Real Estate και Picar τη Βουκουρεστίου στο τμήμα μεταξύ Σταδίου και Πανεπιστημίου.

Πλατείες της πόλης επίσης στολίζονται και με την στήριξη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και συγκεκριμένα η Ομόνοια από τις εταιρίες Athens Tiare Hotel, ΑΤΤΙΚΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΑ, Hondos Center, καθώς και την Κίνηση Πολιτών Κέντρου Αθήνας (ΚΙ.ΠΟ.Κ.Α.), η πλατεία Καραϊσκάκη από τα ξενοδοχεία Wyndham Grand Athens, Wyndham Athens Residence, K29 (members of Zeus International) και η πλατεία Αγίας Ειρήνης από την Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης.

Το «πνεύμα» της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στους δρόμους του Δήμου Αθηναίων φέτος τα Χριστούγεννα