Στους δρόμους για ακόμα μία φορά συγκεντρώθηκαν εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές για την προάσπιση της δημόσιας παιδείας. Δάσκαλοι και καθηγητές διατρανώνουν την αντίθεσή τους στην ατομική αξιολόγηση που θέσπισε η υπουργός Παιδείας, δίχως διαβούλευση και συναίνεση, με τους εκπαιδευτικούς να κάνουν λόγο για τιμωρητική ρύθμιση που θα συνδέεται άμεσα με τις μισθολογικές τους αποδοχές.
Στην εκπομπή Κοινωνία Ώρα Press καλεσμένος ο Ηλίας Παπαχατζής, Φιλόλογος και Αντιπρόεδρος του Δ. Σ. της ΕΛΜΕ Β Αν. Αττικής, εξήγησε αναλυτικά τι περιλαμβάνει το σχέδιο της κυβέρνησης για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Η αξιολόγηση θα γίνεται από τον λεγόμενο «σύμβουλο». «Θα γίνεται μία προ-συνάντηση, να του πεις τι θα διδάξεις και πώς, μετά να έρθει να σε παρακολουθήσει και θα βγάλει μία περιγραφική αξιολόγηση. Αυτό είναι δύο φορές τη διετία» περιέγραψε, υποστηρίζοντας πως προφανώς δεν είναι λογικό κάποιος να σε δει μία φορά στην τάξη να διδάσκεις και να αποφασίσει για το επαγγελματικό σου μέλλον. «Απορρίπτουμε τη διαδικασία να μπουκάρει ο σύμβουλος μια φορά στα δύο χρόνια στην τάξη -σαν μπαμπούλας. Θέλουμε επικοινωνία με τους συμβούλους διαρκή, για να μας λύνουν προβλήματα, να κάνουμε συζητήσεις, να διοργανώνουμε εκδηλώσεις…» ανέφερε και συνέχισε: «Εμείς προτείνουμε χρηματοδότηση των σχολείων, οικονομική στήριξη των εκπαιδευτικών και διαρκή επιμόρφωσή τους, κάλυψη υλικοτεχνικής υποδομής και ενίσχυση των μαθητών από τα χαμηλότερα οικονομικά στρώματα».
Όσον αφορά την επιμόρφωση, μάλιστα, ο ίδιος σημείωσε: «Το κράτος έχει υποχρέωση, όταν σε προσλαμβάνει, να σου κάνει επιμόρφωση. Τώρα θα την κάνουν μόνο αν σε κρίνει ο σύμβουλος μη ικανοποιητικό και λένε ότι θα την κάνουν από τώρα μέχρι Ιούνιο, τα απογεύματα και τα Σαββατοκύριακα και αν και είναι υποχρεωτική, κατά παράβαση του νόμου δε θα αμείβεται γιατί δε θα θεωρείται υπερωρία».
«Έχουμε διαρκή έγνοια των παιδιών μας» τόνισε, χωρίς να λείψει από τη συζήτηση και οι άθλιες κτηριακές υποδομές στην οποίες αρκετές φορές βλέπουμε μαθητές να κάνουν μάθημα. «Από πέρυσι έχουμε την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Μας έβαλαν βαθμούς κάποιοι σύμβουλοι που δεν είχαμε δει ποτέ και ποια η βελτίωση που είδαμε; Καμία. Και σκεφτείτε ότι η κτιριακή αξιολόγηση είναι έξω από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας».
«Με τη δαμόκλειο σπάθη της αξιολόγησης κινδυνεύει να μείνει εκτός κάποιος δάσκαλος. Η κυβέρνηση έχει μια στόχευση ιδιωτικοποίησης της παιδείας. Την βλέπει σαν επιχείρηση, σαν τα κολλέγια που τους αρέσουν. Το σχολείο δεν είναι μόνο για να βγάζεις την ύλη, αλλά διαμορφώνει ψυχές και χαρακτήρες».
Από την άλλη πλευρά, εκείνη της κυβέρνησης, καλεσμένος στην εκπομπή βρέθηκε ο Γενικός Γραμματέας Α’Βάθμιας & Β’Βάθμιας Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρος Κόπτσης. «Όλοι θέλουν την αξιολόγηση, αλλά όταν φτάνουμε στην εφαρμογή, βρίσκουν δικαιολογίες για να την αποφύγουν» τόνισε αρχικά και περιέγραψε τη διαδικασία της αξιολόγησης. «Θα υπάρχουν ο σύμβουλος επιστημονικής εκπαίδευσης, ο σύμβουλος παιδαγωγικής ευθύνης και ο διευθυντής. Θα αξιολογείται το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του δασκάλου και τέλος θα βγαίνει μια περιγραφική αξιολόγηση από τον σύμβουλο. Αν κριθεί “μη ικανοποιητικός” ο δάσκαλος, εκεί θα γίνεται επιμόρφωση».
Ο κ. Κόπτσης παρουσίασε μία τελείως διαφορετική εικόνα της πραγματικότητας από εκείνη που περιγράφουν οι εκπαιδευτικοί. Όταν ερωτήθηκε για διδακτικά κενά και απουσία διορισμών καθηγητών, απάντησε «δεν το δέχομαι -φέτος έγιναν 55.000 διορισμοί και 14.000 στην παράλληλη στήριξη». Για το ζήτημα των υποδομών, σχολίασε πως είναι πρόβλημα δεκαετιών και «δεν είναι δικαιολογία, επειδή σε κάποια σχολεία δεν είναι πολύ καλές οι υποδομές, ότι δεν μπορεί να γίνει αξιολόγηση».
Ο γ.γ. του υπ. Παιδείας υποστήριξε πως έχει άπειρες φορές συναντηθεί με τις ΔΟΕ και ΟΛΜΕ και «για τη διαμόρφωση του νομοσχεδίου της αξιολόγησης κάναμε συναντήσεις με τους εκπαιδευτικούς». «Προχθές ήρθε η ΔΟΕ, κάνοντας μία διαμαρτυρία και οι ίδιοι αρνήθηκαν να έρθουν να με συναντήσουν. Εμείς είμαστε στο γραφείο από τις 6.00 το πρωί και δεν είπαμε ποτέ “όχι”» υποστήριξε. Έκανε λόγο για «κάποιους που παραποιούν αλήθειες», ενώ όταν ρωτήθηκε ποιοι είναι τελικά οι χιλιάδες που διαμαρτύρονται σ’ αυτό το νομοσχέδιο, απάντησε πως «ξέρουν οι ίδιοι». «Απορώ… Δεν είναι κατανοητό γιατί υπάρχουν αυτές οι αντιδράσεις. Δεν έχουν παιδαγωγικό έρεισμα» κατέληξε.