Με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, Άδωνι Γεωργιάδη, ακυρώθηκε πρόστιμο 100.000 ευρώ που είχε επιβληθεί σε γκρουπ ασφαλιστικής εταιρείας έπειτα από καταγγελία ασφαλισμένης για την αδικαιολόγητη αύξηση ασφαλίστρων.
Σύμφωνα με το έγγραφο που αποκαλύπτει η «Αυγή της Κυριακής», ο υπουργός στις 28 Ιουλίου 2020 αποδέχθηκε την ιεραρχική προσφυγή της ασφαλιστικής εταιρείας και με απόφασή του αποφάσισε «την ακύρωση της απόφασης επιβολής προστίμου» ύψους 100.000 ευρώ, που είχε επιβάλει η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή (η οποία υπάγεται στο υπουργείο) του υπουργείου Ανάπτυξης στην εταιρεία.
Στο έγγραφο της απόφασης ακύρωσης του προστίμου δεν αναφέρεται η αιτιολόγηση ενώ τα έγγραφα που επικαλείται η απόφαση είναι:
-Η απόφαση της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή για την επιβολή προστίμου.
-Η ιεραρχική προσφυγή της εταιρείας.
-Το προγενέστερο υπόμνημα που είχε υποβάλει η ασφαλιστική εταιρεία όταν έγινε η καταγγελία εις βάρος της.
Η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή έκρινε ότι η αύξηση των ασφαλίστρων είναι καταχρηστική και ότι «η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να επιλέξει τους όρους και τα κριτήρια εκείνα τα οποία αποτυπώνουν ενεργώς, σαφώς και με πλήρη διαφάνεια τον μηχανισμό εκείνο βάσει του οποίου προκύπτει η αναπροσαρμογή, προκειμένου ο ασφαλισμένος να είναι σε θέση να γνωρίζει εκ των προτέρων το ύψος της αναπροσαρμογής».
Επιπλέον τονίζει ότι «η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να καθορίσει τον τρόπο και το μέτρο της αναπροσαρμογής με κριτήρια σαφή και διαφανή, το οποίο δυστυχώς δεν πράττει».
Το χρονικό της υπόθεσης
Όπως μεταδίδει η «Αυγή» η υπόθεση ξεκίνησε στις 12 Μαρτίου 2018, όταν ασφαλισμένη κατήγγειλε στη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή αδικαιολόγητη αύξηση των ασφαλίστρων της κατά 11% (από τα 597,42 ευρώ στα 664,35 ευρώ). Πρόκειται για συμβόλαιο ισόβιο και όχι ετήσιο ανανεούμενο.
Η καταγγελία έλαβε αριθμό πρωτοκόλλου, αλλά χρειάστηκε να περάσει ενάμισι έτος για να εξεταστεί.
Στις 23 Σεπτεμβρίου 2019 κλήθηκε η εταιρεία να τοποθετηθεί, κάτι που έγινε μέσω υπομνήματος στις 28 Νοεμβρίου 2019. Στις 20 Μαΐου 2020 η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή κατέθεσε πολυσέλιδη εισήγηση και στις 21 Μαΐου η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή έλαβε την απόφαση για επιβολή προστίμου.
Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το μέσο η υπηρεσία του υπουργείου Ανάπτυξης ζήτησε και τη γνώμη της Τράπεζας της Ελλάδος, η οποία εστάλη τον Φεβρουάριο του 2020, και μετά έλαβε την απόφαση.
Στη συνέχεια η ασφαλιστική εταιρεία κατέθεσε στις 30 Ιουνίου 2020 ιεραρχική προσφυγή και μέσα σε λιγότερο από ένα μήνα (στις 28 Ιουλίου) ο υπουργός Άδ. Γεωργιάδης δικαίωσε την ασφαλιστική εταιρεία.
Η εισήγηση της Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή
Η απόφαση για επιβολή προστίμου της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή
Η απόφαση του υπουργού Άδ. Γεωργιάδη που δικαιώνει την ασφαλιστική εταιρεία