O Aθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, που επιλέχθηκε από τον υπουργό Επικρατείας, Γιώργο Γεραπετρίτη, ως μέλος της «ανεξάρτητης» επιτροπής για το έγκλημα στα Τέμπη, έχει διατελέσει πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για πέντε χρόνια, κατά τη διαδικασία απαξίωσης της πριν την ιδιωτικοποίηση και πλέον βρίσκεται στη θέση του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ.

«Στη σελίδα του Υπουργείο Μεταφορών όμως, αναφέρει πως κατόπιν εντολής του Πρωθυπουργού, ο Υπουργός Επικρατείας κ. Γιώργος Γεραπετρίτης ανακοινώνει τη σύσταση Ειδικής Επιτροπής  για τη διερεύνηση και ανάδειξη των συστημικών προβλημάτων και δυσλειτουργιών που οδήγησαν στη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών.

Η Επιτροπή είναι τριμελής και συμμετέχουν οι:

–        Ιωάννης –  Κωνσταντίνος Χαλκιάς, Επίτιμος Πρόεδρος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ως Πρόεδρος.

–        Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, Καθηγητής Μεταφορών και Παραγωγής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ως μέλος.

–        Βασίλειος Προφυλλίδης, Καθηγητής της Συγκοινωνιακής Τεχνικής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, ως μέλος.

Η Επιτροπή θα επιτελέσει το έργο της στο συντομότερο δυνατό χρόνο και θα καλέσει τεχνικό προσωπικό, εμπειρογνώμονες ή όποιο άλλο πρόσωπο κρίνει απαραίτητο, προκειμένου να τη συνδράμουν»

Παρά τις υποσχέσεις για «ανεξάρτητη» επιτροπή για την διερεύνηση των ευθυνών στην τραγωδίας στα Τέμπη, σύμφωνα με δημοσίευμα του «Βήματος», το οποίο αναρτήθηκε κατά την παραίτησή του κ. Ζηλιασκόπουλου τον Δεκέμβριο του 2015, ο ίδιος ανέλαβε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2010 και έναν χρόνο μετά «προχώρησε σε ένα εκτεταμένο, αλλά δύσκολο πρόγραμμα εξορθολογισμού, το οποίο περιείχε περικοπές συγκοινωνιακού έργου, αυξήσεις τιμών και μετατάξεις».

Μετά την απαξίωσή της, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξεπουλήθηκε το 2017 από το ΤΑΙΠΕΔ, στο οποίο ο κ. Ζηλιασκόπουλος τοποθετήθηκε το 2021 σε θέση προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου από την κυβέρνηση Μητσοτάκη. Ακολουθεί το βιογραφικό του όπως είναι αναρτημένο στη σελίδα του ταμείου, που έχει συνδεθεί με το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων στη χώρας μας:

«Ο Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος είναι απόφοιτος του Τμήματος Χημικών Μηχανικών του ΑΠΘ. Απέκτησε μεταπτυχιακό τίτλο (ΜSc) από το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Βιομηχανίας του Πανεπιστημίου Austin Texas των Η.Π.Α και διδακτορικό τίτλο (Ph.D.) σε Συστήματα Μεταφορών από το ίδιο Πανεπιστήμιο. Από το 1996 έως το 2004 κατείχε τη θέση Lοuis Berger Professor στον τομέα των Συστημάτων Μεταφορών του Πανεπιστημίου Northwestern στο Evanston, Ilinois, Η.Π.Α. Ο κ. Ζηλιασκόπουλος είναι Καθηγητής Παραγωγής και Μεταφορών στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας από το 2004. Στο διάστημα 2010-2015 υπήρξε Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπου πέτυχε να αναδιαρθρώσει την εταιρεία, ώστε από ζημίες της τάξης των 240 εκατ. ΕΥΡΩ ετησίως τo 2009 σε κερδοφορία το 2012. Επιπλέον, το 2013 πρωτοστάτησε στην έναρξη τακτικών σιδηροδρομικών υπηρεσιών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τον Λιμένα του Πειραιά προς την Κεντρική Ευρώπη. Συνεργάζεται με την Asian Development Bank ως εμπειρογνώμων επί θεμάτων υποδομών και έχει συμμετάσχει σε πληθώρα έργων δημοσίων και ΣΔΙΤ στην Ασία. Ως πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Logistics το 2014, συμμετείχε στην διαμόρφωση του Ν. 4302/2014, ο οποίος ρυθμίζει θέματα Εφοδιαστικής. Το 2020 ορίστηκε Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου για την Ανάπτυξη και Ανταγωνιστικότητα της Εφοδιαστικής που έχει ως στόχο την ανάδειξη της χώρας σε διαμετακομιστικό κόμβο».

Η επιλογή του συγκεκριμένου προσώπου γίνεται, ενώ τα συνδικάτα εργαζομένων καταγγέλλουν ευθύνες για την απαξίωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην πορεία για την ιδιωτικοποίησή της. Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί πως πολλά ΜΜΕ αναπαράγουν non paper που αναφέρει αποκλειστικά την ακαδημαϊκή ιδιότητα του μέλους της επιτροπής Γεραπετρίτη, όπου δεν περιλαμβάνονται τα υπόλοιπα βιογραφικά του στοιχεία.