H συγκεκριμένη απόφαση που αφορά τις γνωστές επαναφορτιζόμενες μπαταρίες των κινητών τηλεφώνων, tablets και laptops, υπογράφηκε από 36 συνολικά χώρες και είναι απολύτως δεσμευτική, θα ξεκινήσει να ισχύει από την 1η Απριλίου και τη στιγμή ακριβώς που βρίσκονται σε εξέλιξη έρευνες των ΗΠΑ και της Ιαπωνίας για το μείζον θέμα, μετά από σειρά αεροπορικών ατυχημάτων που συνέβησαν και προβλημάτισαν τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας.

Ο ίδιος οργανισμός διευκρίνισε πως η σχετική απαγόρευση αφορά αποκλειστικά τον συγκεκριμένο τύπο μπαταριών (Lithium-ion) και όχι άλλου τύπου και μόνο την μεταφορά τους με πτήσεις που επιβατικές πτήσεις και όχι με επίγεια μέσα.

Σημειώνεται πως κάποιες αεροπορικές εταιρείες έχουν ήδη από καιρό προχωρήσει στο μέτρο αρνούμενες να μεταφέρουν φορτία των συγκεκριμένων μπαταριών, δεν είναι ωστόσο λίγοι και εκείνοι οι αερομεταφορείς που διαφωνούν, εκτιμώντας πως θα έχουν σημαντικές απώλειες εσόδων από την υιοθέτηση μιας τέτοιας απαγόρευσης.

Σύμφωνα με τον ICAO, το πρόβλημα από τη μεταφορά αυτού του τύπου μπαταριών συνίσταται κυρίως στη συσκευασία τους η οποία δεν είναι ανθεκτική στη φωτιά ενώ παράλληλα, τα υφιστάμενα συστήματα πυρόσβεσης στον χώρο εμπορευμάτων των αεροσκαφών αδυνατούν στην πράξη να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά μια πυρκαγιά που θα προκληθεί από αλυσιδωτές εκρήξεις και η οποία μπορεί να αποβεί μοιραία.

Στη φωτογραφία του άρθρου, αεροσκάφος της διεθνούς μεταφορικής UPS φλέγεται μετά από έκρηξη φορτίου μπαταριών Li-on.