«Σήμερα είναι μια πραγματικά θλιβερή μέρα. Εκφράζουμε την οδύνη και τη θλίψη μας. Οι εικόνες είναι συγκλονιστικές. Οι σκέψεις όλων βρίσκονται στα θύματα και τις οικογένειές τους. Γνωρίζετε ότι πρόκειται για μια πολύ δύσκολη επιχείρηση έρευνας και διάσωσης. Ακόμα δεν γνωρίζουμε τον ακριβή αριθμό των θυμάτων. Εγώ θέλω και είμαι υποχρεωμένος να πω ένα πράγμα: Θα διερευνήσουμε με απόλυτη σοβαρότητα και με απόλυτη διαφάνεια τα αίτια αυτού του τραγικού συμβάντος. Ό,τι πούμε τώρα είναι πρώιμο και με αυτόν τον τρόπο θα σας έλεγα ότι βεβηλώνουμε τους νεκρούς που χάθηκαν. Θα ήθελα να δείξουμε ψυχραιμία και να μείνουμε στο ότι θα κάνουμε το παν για να διερευνήσουμε τα αίτια και να μην αφήσουμε τίποτα κάτω από το χαλί» δήλωσε προηγουμένως ο υπουργός, ο οποίος παρά τα δάκρυά του, δεν είπε κουβέντα για πιθανή παραίτηση.

Μετά το τέλος των δηλώσεών του, ρωτήθηκε από δημοσιογράφο σχετικά με τα έγγραφα με τις καταγγελίες των εργαζομένων για τη κακή συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου, με τον υπουργό να γυρίζει την πλάτη χωρίς να απαντά.

H κακή κατάσταση των σιδηροδρομικών γραμμών και τα μεγάλα προβλήματα ασφάλειας ήταν γνωστά σε όλους τους αρμοδίους εδώ και τουλάχιστον έναν χρόνο, καθώς τον Απρίλιο του 2022, παραιτήθηκε από την θέση του ο ο πρόεδρος της επιτροπής ETCS, η οποία είναι αρμόδια για τα έργα σηματοδότησης και ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο, Χρήστος Κατσιούλης. Προειδοποιήσεις απηύθυναν συνεχώς και οι εργαζόμενοι: «Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις». Ενώ λίγες μόνο ώρες πριν την τραγωδία, ο Πρόεδρος των Μηχανοδηγών, Κώστας Γενηδουνιάς σχολίαζε με ανάρτησή του την προγραμματισμένη επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκης στο Κέντρο Τηλεδιοίκησης – Σηματοδότησης στη Θεσσαλονίκη, καταγγέλλοντας ότι ούτε η τηλεδιοίκηση, ούτε η σηματοδότηση λειτουργεί στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Βορείου Ελλάδας.