Η επιτροπή Γεραπετρίτη για το έγκλημα στα Τέμπτη είναι τριμελής και συμμετέχουν ως πρόεδρος ο Ιωάννης – Κωνσταντίνος Χαλκιάς, Επίτιμος Πρόεδρος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και ως μέλη ο Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, που αναφέρεται απλά ως «Καθηγητής Μεταφορών και Παραγωγής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας» και ο Βασίλειος Προφυλλίδης, Καθηγητής της Συγκοινωνιακής Τεχνικής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.

Παρά τις υποσχέσεις για «ανεξάρτητη» επιτροπή για την διερεύνηση των ευθυνών στην τραγωδίας στα Τέμπη, σύμφωνα με δημοσίευμα του «Βήματος», το οποίο αναρτήθηκε κατά την παραίτησή του κ. Ζηλιασκόπουλου τον Δεκέμβριο του 2015, ο ίδιος ανέλαβε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2010 και έναν χρόνο μετά «προχώρησε σε ένα εκτεταμένο, αλλά δύσκολο πρόγραμμα εξορθολογισμού, το οποίο περιείχε περικοπές συγκοινωνιακού έργου, αυξήσεις τιμών και μετατάξεις».

Ακόμα, ο κ. Ζηλιασκόπουλος «ανέστειλε τα δρομολόγια στο μετρικό δίκτυο της Πελοποννήσου και στη Δυτική Μακεδονία, προχώρησε σε περικοπές δρομολογίων στον κύριο άξονα και στην Ανατολική Μακεδονία – Θράκη, ενώ επαναδιαπραγματεύθηκε ή και διέκοψε ασύμφορες συμβάσεις εμπορευματικών μεταφορών και παροχής υπηρεσιών».

Μετά την απαξίωσή της, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξεπουλήθηκε το 2017 από το ΤΑΙΠΕΔ, στο οποίο ο κ. Ζηλιασκόπουλος τοποθετήθηκε το 2021 σε θέση προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου από την κυβέρνηση Μητσοτάκη. Ακολουθεί το βιογραφικό του όπως είναι αναρτημένο στη σελίδα του ταμείου, που έχει συνδεθεί με το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων στη χώρας μας:

«Ο Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος είναι απόφοιτος του Τμήματος Χημικών Μηχανικών του ΑΠΘ. Απέκτησε μεταπτυχιακό τίτλο (ΜSc) από το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Βιομηχανίας του Πανεπιστημίου Austin Texas των Η.Π.Α και διδακτορικό τίτλο (Ph.D.) σε Συστήματα Μεταφορών από το ίδιο Πανεπιστήμιο. Από το 1996 έως το 2004 κατείχε τη θέση Lοuis Berger Professor στον τομέα των Συστημάτων Μεταφορών του Πανεπιστημίου Northwestern στο Evanston, Ilinois, Η.Π.Α. Ο κ. Ζηλιασκόπουλος είναι Καθηγητής Παραγωγής και Μεταφορών στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας από το 2004. Στο διάστημα 2010-2015 υπήρξε Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπου πέτυχε να αναδιαρθρώσει την εταιρεία, ώστε από ζημίες της τάξης των 240 εκατ. ΕΥΡΩ ετησίως τo 2009 σε κερδοφορία το 2012. Επιπλέον, το 2013 πρωτοστάτησε στην έναρξη τακτικών σιδηροδρομικών υπηρεσιών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τον Λιμένα του Πειραιά προς την Κεντρική Ευρώπη. Συνεργάζεται με την Asian Development Bank ως εμπειρογνώμων επί θεμάτων υποδομών και έχει συμμετάσχει σε πληθώρα έργων δημοσίων και ΣΔΙΤ στην Ασία. Ως πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Logistics το 2014, συμμετείχε στην διαμόρφωση του Ν. 4302/2014, ο οποίος ρυθμίζει θέματα Εφοδιαστικής. Το 2020 ορίστηκε Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου για την Ανάπτυξη και Ανταγωνιστικότητα της Εφοδιαστικής που έχει ως στόχο την ανάδειξη της χώρας σε διαμετακομιστικό κόμβο».

Η επιλογή του συγκεκριμένου προσώπου γίνεται, ενώ τα συνδικάτα εργαζομένων καταγγέλλουν ευθύνες για την απαξίωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην πορεία για την ιδιωτικοποίησή της. Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί πως πολλά ΜΜΕ αναπαράγουν non paper που αναφέρει αποκλειστικά την ακαδημαϊκή ιδιότητα του μέλους της επιτροπής Γεραπετρίτη, όπου δεν περιλαμβάνονται τα υπόλοιπα βιογραφικά του στοιχεία.