της Σοφίας Σακοράφα, επικεφαλής ψηφοδελτίου Επικρατείας «ΜέΡΑ25 – Συμμαχία για τη Ρήξη»
Μετά το έγκλημα των Τεμπών, ο κ. Μητσοτάκης ανέθεσε στον κ. Γεραπετρίτη, Υπουργό Επικρατείας και έγκριτο Καθηγητή Δικαίου, και τον τομέα του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών. Αυτός, με τη σειρά του, ανακοίνωσε ότι αναλαμβάνει προσωρινός Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ ο κ. Τερεζάκης. Εν τω μεταξύ μοιράστηκαν οι περισσότερες αρμοδιότητες και υπογραφές στους υφυπουργούς. Παρ’ όλα αυτά, ο κ. Γεραπετρίτης ανέλαβε σαν υπουργός την εμφάνιση μπροστά στις κάμερες, αυτός ανακοίνωσε την επανέναρξη δρομολογίων, ανακοίνωσε και το πόρισμα των λεγόμενων ανεξάρτητων ειδικών, ενώ απαθανατίστηκε και φωτογραφικά στη θέση του μηχανοδηγού. Επομένως, διακηρύσσει από μόνος του ότι αυτός φέρει την κύρια ευθύνη των πραττομένων, μαζί, βεβαίως, με τον κ. Πρωθυπουργό.
Για το διαβόητο επιτελικό κράτος, για τον ορισμό και τη νομιμοποίηση του Διευθύνοντος Συμβούλου στον ΟΣΕ αρκεί μια δημόσια δήλωση του Υπουργού, έστω και με το συμπλήρωμα μιας απόφασης της Γενικής Συνέλευσης του ΟΣΕ, παραβλέποντας όλα όσα οι νόμοι προβλέπουν για την κανονική διαδικασία. Πως νομιμοποιείται σήμερα ο κ. Τερεζάκης, που υποτίθεται ότι εκπροσωπεί και δεσμεύει τον ΟΣΕ ; Που είναι όλα όσα ορίζει ο νόμος 3429/2005 περί ΔΕΚΟ; Δεν υπάρχει η κατά νόμο απαιτούμενη Κοινή Υπουργική Απόφαση για τον ορισμό και την ανάληψη καθηκόντων. Δεν υπάρχει ούτε η ακρόαση και η γνώμη της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής…
Το νέο ΔΣ του ΟΣΕ συγκροτήθηκε στις 17 Μαρτίου 2023. Ενάμιση μήνα πριν κλείσει η Βουλή ! Είχαν όλο το χρόνο να κάνουν τη νόμιμη διαδικασία ! Αλλά σκόπιμα την παρέλειψαν ή μάλλον την απέφυγαν… Εν τω μεταξύ αυτοί που είχαν οριστεί το 2020 με ΦΕΚ, Ο Διευθύνων και ο Αναπληρωτής του, ούτε έχουν παραιτηθεί ούτε έχει γίνει δεκτή παραίτηση τους ! Έχουμε λοιπόν ένα νόμιμο Διευθύνοντα Σύμβουλο και έναν άλλον που βαφτίστηκε Διευθύνων μόνο με μια προφορική υπουργική δήλωση! Διορθώστε μας, κ. Γεραπετρίτη, κ. Καθηγητά – ή εσείς ή ο κ. Πρωθυπουργός – αν κάνουμε λάθος : Το συγκεκριμένο πρόσωπο, σαν Πρόεδρος και Διευθύνων στον ΟΣΕ, λειτουργεί – σύμφωνα με την νομική ορολογία – κατά νόσφιση δημόσιας εξουσίας. Σφετερίζεται δηλαδή, χωρίς να φταίει ο άνθρωπος, δημόσια θέση.
Ξέραμε ότι η αρχή της χρηστής διοίκησης έχει πάει περίπατο με την Κυβέρνηση Μητσοτάκη , αλλά εδώ πια … ! Εδώ ισχύει μόνο το κράτος είμαστε, ότι θέλουμε κάνουμε. Με ΦΕΚ στις 21/10/2019 ορίστηκε το νέο ΔΣ του ΟΣΕ από την ΝΔ, με Πρόεδρο & Διευθ. Σύμβουλο τον κ. Σπηλιόπουλο. Τον επόμενο χρόνο, μετά την παραίτηση του κ. Σπηλιόπουλου και ενός ακόμα μέλους, με ΦΕΚ της 30/12/2020, ορίζεται Πρόεδρος & Διευθ. Σύμβουλος ο κ. Πατέρας ενώ επίσης ορίζεται το μέλος κ. Κοτταράς ως Αναπληρωτής Διευθ. Σύμβουλος “μέχρι το τέλος της θητείας του ΔΣ, ήτοι μέχρι 24/10/2024”. Μετά την παραίτηση του κ. Πατέρα, αυτός θα ήταν ο νόμιμος αναπληρωτής του και όχι ο μη νόμιμα διορισμένος κ. Τερεζάκης, που βαφτίστηκε με εφευρετική επινόηση σαν ‘μεταβατικός’ . Ο κ. Κοτταράς, όμως, από τον Ιούνιο του 2022 ανέλαβε και καθήκοντα Διευθύνοντος Συμβούλου στη ΣΤΑΣΥ, δηλ. μιας σιδηροδρομικής εταιρείας, οπότε υπάρχει και θέμα ασυμβίβαστου με τη συμμετοχή του στη Διοίκηση του ΟΣΕ, δηλ. του Διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής (βλ. ν. 4408/2016 & Οδηγία 234/2012). Επίσης, τότε ακριβώς ορίστηκε και σαν μη εκτελεστικό μέλος, και επομένως δεν μπορεί να αναλάβει καθήκοντα Διευθ. Συμβούλου. Στη συνέχεια, με ΦΕΚ της 1/6/2022 στη θέση του επίσης παραιτηθέντος μέλους κ. Καραπαναγιώτη, εισέρχεται ως νέο μη εκτελεστικό μέλος η κ. Σαγιάκου, η οποία τον Απρίλιο του 2023 θα ονομαστεί και Αντιπρόεδρος.
Όταν αυτή η κυβερνητική αυθαιρεσία, αυτή η πρακτική καταστρατήγησης κάθε θεσμικού πλαισίου, η “κοπτορραπτική” κατά βούληση με περιφρόνηση των νόμων, εφαρμόζεται στην ανώτατη βαθμίδα, στη Διοίκηση του ΟΣΕ, τι νόημα έχει άραγε να ασχολούμαστε με τον τρόπο που διορίστηκε και εκπαιδεύτηκε ένας Σταθμάρχης ; Αλλά θα τα πούμε όλα αυτά με τη ΝΔ και μετά τις εκλογές. Όπως θα πούμε και ότι τον περασμένο Φεβρουάριο, πριν την Τραγωδία στα Τέμπη, την ώρα που το Υπουργείο ανακοίνωνε πανηγυρικά ότι θα αναθέσει σε ιδιώτες την ανάπτυξη και συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρέπεμπε την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, επειδή δεν έχει υπογράψει την προβλεπόμενη σύμβαση, για το ίδιο αντικείμενο, με τον διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής, δηλαδή τον δημόσιο ΟΣΕ. Σύμβαση που έπρεπε να έχει υπογραφεί μέχρι τον Ιούνιο του 2015 και υποχρεώνονται να τη φέρουν τώρα, 8 χρόνια μετά, άρον άρον και “κατόπιν εορτής” ή μάλλον και κατόπιν τραγωδίας.
Όπως θα τα πούμε και για το άλλο μεγάλο θέμα : Να μάθει και να καταλάβει ο ελληνικός λαός ότι η απόλυτη κυβερνητική προτεραιότητα σε όλο το ζήτημα των ελληνικών σιδηροδρόμων, που καθόρισε τα πάντα, ήταν μία και μόνη – και τα κατάφεραν : με κάθε τρόπο και πάση θυσία (αλλά δυστυχώς, εδώ, εντελώς κυριολεκτικά “πάση θυσία”) να αποφύγουν οι περίφημοι «επενδυτές» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η γνωστή, ουσιαστικά πτωχευμένη, κρατική ιταλική εταιρεία, να βάλουν έστω και ένα ευρώ από όσα αρχικά προβλέπονταν για την αναβάθμιση και την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ελλάδα. Εάν κάποιοι επενδύουν στη λήθη για να αποφύγουν τις ευθύνες τους, κάνουν μεγάλο λάθος, ακόμα και αν επαίρονται αλαζονικά, και μάλιστα δημοσίως, μέσα στον αυτοσκοπό της εξουσίας τους, ότι «εντάξει, είχαμε μία φθορά τον πρώτο καιρό αλλά την καλύψαμε γρήγορα». Τίποτα δεν θα καλύψετε από αυτό το κρατικό-κυβερνητικό έγκλημα, γιατί δεν θα σας αφήσει όλος αυτός ο κόσμος να το κάνετε!