
Μια μακρινή παρενέργεια της υπόθεσης AUKUS είναι οπωσδήποτε και η αγορά των γαλλικών φρεγατών Belharra από την ελληνική κυβέρνηση. Η είδηση εν προκειμένω δεν είναι η ίδια η προμήθεια, αλλά το γεγονός ότι οι Η.Π.Α. σιγόνταραν σε αυτήν για να «χρυσώσουν το χάπι» της ακύρωσης της συνεργασίας μεταξύ Γαλλίας και Αυστραλίας. Το κύριο διακύβευμα, όμως, είναι η παρουσία της Γαλλίας στον Ινδικό και Ειρηνικό ωκεανό μέσω παλαιών αποικιακών της κτήσεων και αν μπορεί να βρεθεί ένας modus vivendi με τις αγγλοσαξονικές δυνάμεις των Η.Π.Α., του Ηνωμένου Βασιλείου και της Αυστραλίας. Παρά το στραπάτσο που δέχθηκε από την Αυστραλία, η φερόμενη ιδεολογική συγγένεια του Emmanuel Macron με τον Joe Biden προϊδεάζει για μια τελική entente cordiale, η οποία θα περιλαμβάνει δυνητικά και τη συστράτευση της Γαλλίας με τους Αγγλοσάξονες στον Ινδοειρηνικό για περικύκλωση της Κίνας, και, αντιστρόφως, μία αμερικανική βοήθεια στη Γαλλία στο Σαχέλ της Βορειοδυτικής Αφρικής.
Μια μακρινή παρενέργεια της υπόθεσης AUKUS είναι οπωσδήποτε και η αγορά των γαλλικών φρεγατών Belharra από την ελληνική κυβέρνηση. Η είδηση εν προκειμένω δεν είναι η ίδια η προμήθεια, αλλά το γεγονός ότι οι Η.Π.Α. σιγόνταραν σε αυτήν για να «χρυσώσουν το χάπι» της ακύρωσης της συνεργασίας μεταξύ Γαλλίας και Αυστραλίας. Το κύριο διακύβευμα, όμως, είναι η παρουσία της Γαλλίας στον Ινδικό και Ειρηνικό ωκεανό μέσω παλαιών αποικιακών της κτήσεων και αν μπορεί να βρεθεί ένας modus vivendi με τις αγγλοσαξονικές δυνάμεις των Η.Π.Α., του Ηνωμένου Βασιλείου και της Αυστραλίας. Παρά το στραπάτσο που δέχθηκε από την Αυστραλία, η φερόμενη ιδεολογική συγγένεια του Emmanuel Macron με τον Joe Biden προϊδεάζει για μια τελική entente cordiale, η οποία θα περιλαμβάνει δυνητικά και τη συστράτευση της Γαλλίας με τους Αγγλοσάξονες στον Ινδοειρηνικό για περικύκλωση της Κίνας, και, αντιστρόφως, μία αμερικανική βοήθεια στη Γαλλία στο Σαχέλ της Βορειοδυτικής Αφρικής.
Η νέα γαλλο-ελληνική συμμαχία δρα ως ένας μικρός καταλύτης σε αυτήν την εγκάρδια συνεννόηση· άλλωστε ο Joe Biden παραμένει δύσπιστος απέναντι στον Τούρκο ομόλογό του Recep Tayyip Erdoğan και δεν προβληματίζεται καθόλου από μία σύσφιξη των δεσμών Ελλήνων και Αράβων υπό γαλλική ηγεμονία ως ανάσχεση στην αύξουσα δύναμη των Τούρκων στην ανατολική λεκάνη της Μεσογείου. Αυτό που μένει να φανεί είναι αν θα κληθούν ελληνικές δυνάμεις να συμμετάσχουν στις νεοαποικιακές περιπέτειες της Γαλλίας στο Σαχέλ, γεγονός που θα αποτελούσε μία ειρωνική παρενέργεια της αντιτουρκικής ελληνογαλλικής συμμαχίας. Μία άλλη διάσταση των αναδιατάξεων αυτών είναι η συμφωνία Γερμανίας και Ρωσίας για τον αγωγό Nord-Stream2 στη Βαλτική, η οποία σηματοδοτεί αφενός μία τελική προσχώρηση της Γερμανίας στην ανάγκη για έναν ευρασιατικό άξονα, και, αφετέρου, το γεγονός ότι η Γαλλία του φιλελεύθερου Macron προβάλλει εκ νέου ως προνομιακός συνομιλητής του ατλαντισμού στην Ευρώπη παρά το καψώνι που υπέστη στον Ινδοειρηνικό.Ιδίως μάλιστα αν στη Γερμανία σχηματίσουν κυβέρνηση οι Σοσιαλδημοκράτες, ανακαλώντας μνήμες της ρωσόφιλης πολιτικής του προηγούμενου Σοσιαλδημοκράτη καγκελάριου Gerhard Schroeder, αν και το πιθανότερο είναι να ακολουθηθεί στην εξωτερική πολιτική της Γερμανίας η ίδια ισορροπημένη πεπατημένη της τελευταίας περιόδου Merkel.
Η ιδεολογική διάσταση φέρνει τους Προέδρους Γαλλίας και Η.Π.Α. μακριά από τον Τούρκο Πρόεδρο Erdoğan και τον τελευταίο πιο κοντά στον Ρώσο Πρόεδρο Putin. Στην πραγματικότητα, όμως, πρόκειται για ένα πολύ πιο περίπλοκο παιχνίδι. Η συνάντηση Putin και Erdoğan στο Σότσι της Ρωσίας δείχνει ότι η τελευταία προσπαθεί να διεμβολίσει τη νατοϊκή συμμαχία με εμπορικές και στρατιωτικές συμφωνίες, όπως αυτή για τους πυραύλους S-400 ή για την κατασκευή πυρηνικών σταθμών στο Ακουγιού και αλλού. Ωστόσο, οι μάλλον εμπορικού χαρακτήρα συμφωνίες αυτές δεν μπορούν να αλλάξουν τη βασική αμφισημία στη σχέση Ρωσίας και Τουρκίας όλα αυτά τα χρόνια, η οποία είναι ότι ναι μεν τα βρίσκουν στις μπίζνες, όμως δεν μπορούν παρά να είναι αντίπαλοι στα βασικά πολεμικά θέατρα στη Μέση Ανατολή, τον Καύκασο και τη Βόρεια Αφρική. Εξ ου και η έκβαση της συνάντηση στο Σότσι ήταν μάλλον ψυχρή. Ο Erdoğan, αν και νεο-οθωμανιστής, φαίνεται να ακολουθεί εξ ανάγκης τη βασική γεωπολιτική γραμμή του Κεμάλ Ατατούρκ, που ήταν να φλερτάρει διπλωματικά με τη Ρωσία μόνο και μόνο για να ανανεώνει το ενδιαφέρον της Δύσης για τη χώρα του. Και βεβαίως τα σημαντικά θέματα που απομακρύνουν την Τουρκία από τη Ρωσία είναι η πώληση drones από την Τουρκία στην Ουκρανία, που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ακόμη και
στην Ανατολική Ουκρανία, προκαλώντας την οργή της Μόσχας. Αλλά και η αναζήτηση της Τουρκίας για έναν διάδρομο επικοινωνίας ανάμεσα στις επαρχίες της και τη σύμμαχη χώρα του Αζερμπαϊτζάν, που είχε επιτύχει με τουρκική συνδρομή μία θεαματική νίκη επί της Αρμενίας πέρυσι. Παρόμοιες δυσκολίες στις ρωσοτουρκικές σχέσεις δείχνουν στην κατεύθυνση μιας πιθανής αναθέρμανσης στις σχέσεις της Τουρκίας με τις Η.Π.Α. με μια πιθανή νέα συνάντηση των Προέδρων τους.
Οι ανακατατάξεις αυτές συμβαίνουν πάντως στο πλαίσιο της αμερικανικής αποχώρησης από το Αφγανιστάν που έχει δημιουργήσει αυτό το φθινόπωρο νέα δεδομένα. Οι μεν Αμερικανοί προσπάθησαν να ισοφαρίσουν αυτήν την απόσυρση μέσω της σύμπηξης μιας νέας συνεργασίας του αγγλοσαξονικού μπλοκ (Η.Π.Α., Ηνωμένο Βασίλειο, Αυστραλία) με στόχο την περικύκλωση της Κίνας. Υπάρχει όμως και η αντίπαλη κίνηση, ήτοι το Σύμφωνο της Σαγκάης μεταξύ Κίνας και Ρωσίας, στο οποίο έχει γίνει δεκτή και η Ισλαμική Δημοκρατία του Ιράν, όπως φάνηκε στη σύνοδο της Δουσάμβης του Τατζικιστάν στις 17 Σεπτεμβρίου. Οι εξελίξεις αυτές επέτρεψαν στον νέο Πρόεδρο του Ιράν Εμπραχίμ Ραϊσί να αναγγείλει από το βήμα της Γενικής Συνέλευσης του Ο.Η.Ε. στη Νέα Υόρκη το τέλος της παγκόσμιας αμερικανικής ηγεμονίας με αφορμή τα γεγονότα στο Αφγανιστάν όπου είδαμε Αφγανούς συνεργάτες των Αμερικανών να πέφτουν από αεροπλάνο στο αεροδρόμιο και τις Αφγανές γυναίκες να πρέπει να διεκδικήσουν εκ νέου τα δικαιώματά τους ενάντια στους Ταλιμπάν. Πρόκειται βεβαίως για ένα πάγιο στοιχείο της ιρανικής ρητορικής να εξαίρεται η αντίσταση στη δυτική και δη την αμερικανική αλαζονεία.
Ωστόσο, τώρα έχουμε το δεδομένο ότι το ευρασιατικό μπλοκ ενώνεται και μάλιστα συνεργάζεται και με τη Γερμανία, ενώ αντιστρόφως στα φιλοδυτικά μπλοκ υπάρχουν τριγμοί: Η αγγλοσαξονική συσπείρωση δημιούργησε προβλήματα με τη Γαλλία. Ενώ και ο σουνιτικός αντι-ιρανικός κόσμος βιώνει τον δικό του βασικό διχασμό: Από τη μια η Τουρκία με το Κατάρ, από την άλλη οι αραβικές μοναρχίες του Κόλπου σε ένα σκληρό μπραντεφέρ στο οποίο ασφαλώς υπεισέρχεται τα τελευταία χρόνια και η χώρα μας ως σύμμαχος των Αράβων. Πάντως, οι Η.Π.Α. επιχειρούν να ανασυντάξουν την παγκόσμια ηγεμονία τους. Αυτό θα περάσει αφενός μέσα από την προσέλκυση της Ιαπωνίας, της Νότιας Κορέας ή ακόμη και της Νέας Ζηλανδίας και άλλων δυνάμεων του Ινδοειρηνικού σε μία αντισινική συσπείρωση. Και αφετέρου σε μία ιδεολογική επανασύσφιξη των σχέσεων με τη Γαλλία του Macron στην οποία θα παραχωρηθεί αυξημένος ρόλος στη χάραξη μιας ευρωπαϊκής πολιτικο-στρατιωτικής στρατηγικής, καθώς και στα μέτωπα της Βόρειας Αφρικής και της ανατολικής Μεσογείου. Το ερώτημα είναι βεβαίως που χωράει σε αυτούς τους υπολογισμούς ο Erdoğan, ο οποίος ως προς το στρατιωτικό σκέλος δεν μπορεί παρά να ρυμουλκηθεί στο δυτικό στρατόπεδο, ενώ ταυτοχρόνως θα «συνετίζεται» τρόπον τινά από τον άξονα της Γαλλίας με την Ελλάδα, το Ισραήλ και τις αραβικές μοναρχίες. Ομολογουμένως, η θέση της Τουρκίας στις διεθνείς εξισώσεις είναι το πιο απρόβλεπτο κομμάτι, καθώς οι σχέσεις της είναι αυτή τη στιγμή απολύτως αμφίσημες τόσο προς τις Η.Π.Α. όσο και προς τη Ρωσία, με τις παραδοσιακές γεωπολιτικές σταθερές να υπερισχύουν πάντως έναντι των όψιμων εμπορικών αλληθωρισμάτων.
Εξίσου, όμως, απρόβλεπτη είναι και η Γαλλία που βρίσκεται στη δική της προεκλογική τροχιά. Σε ένα πλαίσιο ανόδου της ακροδεξιάς και προσπάθειας της κεντροδεξιάς να αλιεύσει ψήφους από αυτήν, η γαλλική κυβέρνηση δυσκόλεψε ριζικά τη χορήγηση βίζας σε πολίτες της Αλγερίας, του Μαρόκου και της Τυνησίας, επειδή δεν δέχονται πίσω παράτυπους μετανάστες. Το γεγονός αυτό έχει οδηγήσει σε κρίση τις διπλωματικές σχέσεις ανάμεσα στη Γαλλία καιτην Αλγερία, η οποία έχει απαγορεύσει στα γαλλικά μαχητικά να χρησιμοποιούν τον εναέριο χώρο της με αποτέλεσμα να αποδυναμώνει την επεμβατικότητα της Γαλλίας στο Σαχέλ, που χαρακτηρίζεται από πολλούς ως το «γαλλικό Βιετνάμ» ή το «γαλλικό Αφγανιστάν». Ταυτοχρόνως, η Τουρκία του Erdoğan είναι πάντα έτοιμη να καλύψει το κενό προσεταιριζόμενη διπλωματικώς την Αλγερία, μια κίνηση σημαντική εν όψει και του ανοικτού λιβυκού μετώπου. Η Τουρκία και η Γαλλία είναι, λοιπόν, στην Ανατολή και τη Δύση οι πιο απρόβλεπτοι και, κυρίως, αμφίσημοι παίκτες κατά τη σύμπηξη των νέων παγκόσμιων μπλοκ.
Δεν έχει άμεση σχέση με το θέμα, αλλά καθώς το έφερε η συζήτηση, θα επιχειρήσω, με βάση τις εμπειρίες μου στην Γελιάδα, ένα statement (και είμαι βέβαιος, ότι θα με συγχωρέσει η φιλελεύθερη στην έκφραση απόψεων Λαμπρινή):
¨Οταν η απάτη γίνεται απο δεξιούς, βαφτίζεται "Εθνικόν Ζήτημα" (όπως πχ. οι "Ολυμπιακοί" Αγώνες ή σήμερα οι εξοπλισμοί), και όποιος έχει αντίθετη άποψη, λογικά (κατ' αυτούς), είναι "προδότης", εχθρός της πατρίδος!
¨Οταν η απάτη γίνεται απο αριστερούς, βαφτίζεται "Λαική Κατάχτηση" (όπως πχ. τα αυθαίρετα, καταλήψεις, φίμωμα διαφορετικών απόψεων, τύπου ΠΑΜΕ, κλπ.), και όποιος έχει αντίθετη άποψη, λογικά (κατ' αυτούς), είναι "φασίστας", εχθρός του λαού!
Αυτό είναι το πρόσωπο του αυταρχισμού στην Γελιάδα! Δεξιό ή αριστερό! Και, καθώς υπάρχει αυταρχισμός, υπάρχει και (όπως έλεγαν οι Hegel και Μarx) το αντίθετο του: η κακομοιριά. (Ακριβώς, όπως η αστική κοινωνία σχημάτιζε το αντίθετο της "το προλεταριατο" Αν δεν σας αρεσει ο δικός μου όρος "κακομοιριά" βάλτε καποιον άλλο αντίστοιχο δικό σας, πχ. εξαθλίωση).
Γι' αυτό και ο "καλός", κακόμοιρος δεξιός έδινε τα κεφάλια στους "κακούς" κακόμοιρους αριστερούς. (Η Λαμπρινή ονομάζει, στο άρθρο της, την ενότητα της κακομοιριάς: "κοινωνικό ιστό")
Αυτή είναι η εικόνα μίας μη ενοποιημένης (μη "μαζικής") κοινωνίας, όπου απόλυτη εξουσία πάνω στην κάθε ομάδα έχει ο ισχυρός (αριστερός ή δεξιός)! Μίας α-κοινωνίας! (Γι' αυτό άλλωστε, έγινε και ο Εμφύλιος σε μία μή κοινωνία!)
Eλα, Ανώριμε! Βγές να με ξαναπείς ακροδεξιό ή να με αντικρούσεις!
Ίσο δίκαιο σε άνισες καταστάσεις = αναπαραγωγή και διεύρυνση της ανισότητας.
Τέλος
Ηλπιζα , να ακουσω κάτι καλύτερο!
Βεβαιώνεις την εικόνα του τυπικού ελληναρά: αφου το κάνουν οι άλλοι, που έχουν και την εξουσια, γιατι να μην το κανουμε και εμείς! Τυπική ελληνική βλακεία! Η ευθύνη, των δικών μας, παρανόμων πράξεων, σχετικοποιείται συγκρινόμενη με των άλλων. Τα αποτελέσματα τα βλέπεις!
Ο όρος "συλλογικό καλό" δεν υπήρξε ποτέ στην Γελιάδα!
Απόψεις ενός υποανάπτυκτου έλληνα!
Λυπάμαι για σένα!
Εννοείς ότι ήλπιζες ν' ακούσεις κάτι που να καταλαβαίνεις.
Τι τους είπες άνθρωπε μου! Τώρα θα σε σκίσουν!
Πάντως, αυτο με το επώνυμο της γυναίκας και εμένα με ενόχλησε. Αλλά, σε αυτό δεν τολμούν να απαντήσουν.
(Τα τσοντοκάναλα της τηλεόρασης, (εξ όσων γνωρίζω) δεν το ανέφεραν. Και το ανέφερε η αγωνιστρια Λαμπρινή. Γιατί βρε Λαμπρινή?
Αλλά, μετα, καθώς κρίνουμε, έιμαστε εμείς οι "έμμισθοι ηλίθιοι", όπως αναφέρει πιό κάτω η, κατά τα άλλα, συμπαθής, Λαμπρινή!)
γιατι υπαρχει στην συνεντευξη στο οπεν και την εδωσε επωνυμα η ιδια. δεοντολογικα οφειλα να το κανω.
Ok! Δεν το ήξερα!
Ανακαλώ!
Η είσοδός σου στο TPP σήμανε πτώση του μέσου iq κατά τουλάχιστον 10 μονάδες, ομολογώ ότι είσαι δυνατή περίπτωση.
Η δική σου έισοδος Ανώριμε, τι σημαίνει?
Σίγουρα δεν θα το πεις εσύ.
Γεννήθηκες ΣΚΑΤΟΨΥΧΟΣ,δεν έχεις τίποτα Ανθρώπινο πάνω σου,ποτισμένος ΦΑΣΙΣΤΟΝΑΖΙΣΜΟ.από τις ΡΙΖΕΣ ΣΟΥ!! Μόνο για ΦΤΥΣΙΜΟ!!
Το ξέρω ότι δεν θα σας ικανοποιήσω με την ευγλωττία μου και τα επιχειρήματα μου, αλλά οι μαλακίες που γράφετε με κάνουν και λυπάμαι. Για την ψυχή που απλόχερα σας δώθηκε και τον τρόπο που την συνθλίβετε.
Καταρχάς μπράβο κι από μένα για το άρθρο σου, αν και δεν ξέρω αν ένα κάπως δασκαλίστικο "μπράβο" μπορεί να καλύψει τέτοια κείμενα.
Θα ήθελα να πω δυο-τρία πράγματα: Το πρώτο έχει να κάνει με αυτό που σκέφτηκα καθώς διάβαζα το άρθρο και μετά το έθιξες κι εσύ: Για τον κοινωνικό ιστό "που όσο κι αν έχει διαρραγεί, κάτι έχει αφήσει". Δεν ξέρω, ίσως κάτι να έχει αφήσει σε εργατικές περιοχές (που όμως μαστίζονται από άλλα), σε άλλες όμως η διάρρηξή του είναι σχεδόν πλήρης. Και το φοβερό είναι ότι δεν είναι κάτι που αφορά ορισμένους, κάποια "σάπια μήλα" που θα έλεγαν και οι αμερικανοί, που έτσι κι αλλιώς ήταν έτοιμα για την νέα εποχή. Αφορά όλους, γιατί η διάρρηξη αυτή είναι πολύπλευρη: Βλέπεις τον άλλο και δεν γνωρίζεις αν και κατά πόσο έχει κάποια ανάγκη, ακούς παράπονα και δεν γνωρίζεις αν αυτά κρύβουν από πίσω τους ανθρώπους που πράγματι ταλαιπωρούνται και αγωνιούν ή μικροαστούς που δυσαρεστούνται από την εξαέρωση των ονείρων τους. Οι άνθρωποι έρχονται και φεύγουν χωρις να τους γνωρίζεις πραγματικά, παίρνεις μια ιδέα, μία αύρα, αλλά ακόμη κι αν τους γνωρίσεις αυτό γίνεται μέσα από πολύ συγκεκριμένες και οριοθετημένες διαδικασίες που πολύ απέχουν από αυτό που παλιότερα συγκροτούσε τον κοινωνικό ιστό και που άφηνε το περιθώριο για ενσυναίσθηση, αλληλεγγύη και βοήθεια. Σήμερα, στην μεταμοντέρνα εποχή μας (κι ας μην αρέσει στην PNG :) ) υπάρχει μια διάχυτη αίσθηση ότι μπορεί και όλα να είναι στο μυαλό σου, ότι το πραγματικό και αντικειμενικό δεν θα το γνωρίσεις. Αυτά είναι η πραγματική ρήξη του κοινωνικού ιστού για μένα κι όχι η ύπαρξη Ιαβέρηδων, που πάντα υπήρχαν. Σήμερα ο Ιαβέρης μας περιμένει όλους υπομονετικά στη γωνία, σε κάθε γωνία.
Ένα δεύτερο έχει να κάνει με το μποϋτκοτάζ. Συμφωνώ απόλυτα με όσα λες και να συμπληρώσω σε αυτά που είπες: Ποιά η έννοια του μποϋκοτάζ όταν πλέον τα πάντα στηρίζονται ουσιαστικά σε μονοπώλια με μικρές παραλλαγές στην πρακτική τους; Ποιό το νόημα όταν το μποϋκοτάζ στηρίζεται στην ατομική ευθύνη και το αυθόρμητο; Πόση "ατομική ευθύνη" μπορεί να αντέξει ένας άνθρωπος πριν συνθλιβεί;
Για το τέλος: Πιστεύεις ότι η κουβέντα από κάτω έχει επαφή με αυτό που θέλεις να πεις; Αν δεν το πιστεύεις -γιατί εγώ δεν το πιστεύω- κάνε κάτι γι αυτό, ίσως εσύ να μπορείς περισσότερα για να επηρεάσεις τις ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ επιλογές του TPP.
Ο "κοινωνικός ιστός" Ανωριμε, διαρρηγνύεται πολύ πιο έυκολα σε κοινωνίες, που δεν έχουν ταυτότητα ανθρώπου και παράδοση, που έγινε βίωμα, όπως έγινε στις δυτικές κοινωνίες.
Για αυτό και ο έλληνας σε "πουλάει" για πλάκα! Αν ειδικά, ασχολείσαι με ελεύθερο επάγγελμα, είμαι βέβαιος, το έχεις διαπιστώσει.
Να ξέρεις πάντα χαίρομαι τα σχόλια σου - και ανησυχω αμα χανεσαι :) Ευχαριστω για τα καλα λογια και συμφωνω με όσα έγραψες, αν και λόγω χαρακτήρα ή εμπειρίας θα τολμήσω να πω πως τον κοινωνικό ιστό, αυτόν που με ανέθρεψαν να κουβαλάω ως παράδοση, τον κουβαλάω κι όπου πάω. Μπορεί να ξεκινάει ως «η τρελλούλα μας» που με έλεγε ο νεαρός γλυκύτατος καφετζής - μπαρίστας το λένε τώρα - στην Βικτώρια αλλά πολύ γρήγορα γίνεται κοινωνία. Θέλω να πω, φοβόμαστε πολλές φορές κι εμείς τον άγνωστο και δεν κάνουμε το πρώτο βήμα, που αν γίνει αναδεικνύει ότι έχει μείνει. (για την ιστορία και για να γελάσεις, όταν γύρισα από το Ιράν, που με είχε δει πια στην τηλεόραση, άρχισε να μου μιλάει στον πληθυντικό και έπαθα να τον επαναφέρω στα νορμάλ πράμματα). Ακόμη, Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα. Ο κοινωνικός ιστός είναι ισχυρότερος εκτός Αθηνών, με όλα τα καλά και τα κακά που αυτό κουβαλάει. Ο Ιαβέρης είναι όμντως πάντα παρών, γωνια ή ευθεία στα μούτρα μας, η αντίχριστη "δικαιοσύνη", η άκαρδη, είτε πρόκειται για τη γιαγιά στο Ιλιον είτε για το Δημήτρη Κουφοντίνα. Το θέμα είναι οι άθλιοι τι κάνουμε :) Για τα σχόλια, ειδικα με τα τρολ, όντως εχει παραγινει και πολλες φορες απλώς έρχονται για να μας στοχοποιήσουν ορισμένοι. Σκασίλα μας μεγαλη και δεκα παπαγαλοι- έχει και πληρωμένους και εμμονικούς και ηλίθιους που δεν καταλαβαίνουν τι διαβάζουν και από όλα, αλλά πάει με την μεγάλη άνοδο του πρεςς μας αυτό, τι να κάνουμε. Εμείς να είμαστε καλά να γραφουμε :)
" Ο κοινωνικός ιστός είναι ισχυρότερος εκτός Αθηνών, με όλα τα καλά και τα κακά που αυτό κουβαλάει."
Για ποιόν "κοινωνικό ιστό" κάνεις λόγο Λαμπρινή? Αυτόν της κακομοιριάς, του τύπου "ελα μωρε και τι έγινε. Και άλλοι το έκαναν!"
Ή μήπως για αυτόν της απάτης, του τύπου, "λαική κατάχτηση" για εσάς τους αριστερούς, "εθνική υπόθεση" για τους αντίστοιχους δεξιούς αλήτες!
Καθώς κατηγορέις τους προτεστάντες, κοινωνικό ιστό βρηκα και εγω στη Γερμανία, όταν ως φοιτητής δούλευα στη φαμπρικα και τα γερμανικά συνδικάτα επέβαλλαν (απο πολύ παλιά) ίσες συνθήκες εργασίας και δικαιώματα για Γερμανούς και αλλοδαπούς εργάτες. Ειδες εσυ, να το απαιτούν (και, προπάντων, να το τηρούν εδώ στην Γελιάδα τα αριστερά συνδικάτα? Υπάρχει κάποιο αριστερό κόμμα ή οργάνωση, που επιβλέπει, τι γινεται στην Μανωλάδα ή με το που έφυγε η κάμερα ξαναγίνονται τα ίδια?
Οσον αφορά την μομφή μου πρός το πρόσωπο σου για το αυθαίρετο κτίσμα, απάντησε μόνο σε ενα ερωτημα: είναι δίκαιο να κανεις παρανομίες σε σχεση με τους άλλους, που δεν έκαναν? Ή μήπως η παρανομία του αριστερού δεν μετρά?
Ελπίζω, το "ηλίθιους" να μην αφορά εμένα! Δεν εχω δεί να γράφετε σοβαρές απαντήσεις στις θέσεις μου!
Και επίσης, με το να αποκαλέις "ηλίθιους" και "στοχοποιητές" όσους σε κρίνουν, δεν συνεισφέρεις σε δημιουργική αντιπαράθεση!
Η αλήθεια είναι ότι έχεις μια αισιοδοξία στα όρια του εκνευριστικού ώρες ώρες, παρόλο που χαίρομαι όταν αυτή με κάποιο μαγικό τρόπο βγαίνει νικήτρια. Παρόλο που πιστεύω κι εγώ ότι κάποια στιγμή η ζωή θα βρει το δρόμο της, σήμερα στα δικά μου μάτια τείνει να ξεπεράσει το φόβο (του πρώτου βήματος?) στον οποίο αναφέρεσαι και να περάσει στην αδιαφορία και τον κυνισμό. Ίσως να είναι κι ένα απαραίτητο σκαλοπάτι για το επόμενο και πιό ενδιαφέρον βήμα της, όμως η σημερινή δομή του δικτύου είναι ενισχυτική κι όχι αποτρεπτική της διαδικασίας. Από εκεί και η εμμονή στην καταγγελία της.
Να μην ανησυχείς όταν χάνομαι λοιπόν, εκτός του ότι σε προσωπικό επίπεδο είναι για καλό, σε "σχολιαστικό" επίπεδο είναι και μια στοιχειώδης αυτοπροστασία απέναντι σ' αυτή τη "δομή" που με ωθεί συνεχώς προς το χειρότερο. Δεν θα ήθελα μέσα από ένα τρυφερό Στάλιν να εμφανιστεί ένας σιχαμερός Ιαβέρης.
Εγω είμαι ο Ιαβέρης εδω Ανώριμε! Καταδιώκω την βλακέια απ' όπου και άν προέρχεται. Εμποδίζω την βλακεία! Γιατι η βλακεία σε αυτην την χώρα έχει ξεπεράσει το σημείο επιστροφής. Η χώρα δεν μπορέι πιά, να ανακάμψει!
Πιστευεις,ότι αν το tpp με πεταξει, τα πραγματα θα είναι καλύτερα? Δεν εχετε βαρεθεί να μηρυκάζετε συνέχεια τις ίδιες στερεότυπες αριστερές ανοησίες?
Δεν βλέπεις, που σας πήγαν αυτές οι ανοησίες? Στην ανυπαρξία?
Εχετε χρεωκοπήσει Ακατανόμαστε. Μάθε τουλ. κατι απο αυτά, που γράφω! Ή, αν μπορείς, δείξε μου εσυ κάτι άλλο! Ψάχνω σοβαρούς, που θα με αμφισβητήσουν!
Να πας στην Καθημερινή να βρεις σοβαρούς να σε αμφισβητήσουν, εδώ δεν ασχολούμαστε με τους προβληματισμούς σου, δεν είμαι υποχρεωμένος να με προβληματίζουν τα ίδια πράγματα με ένα δεξιό, γι αυτό και δεν πήγα ποτέ να γράψω σε δεξιό site προκειμένου να τους...συνετίσω. Θα μου ήταν ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ βαρετό και νομίζω ότι πέρα από ένα ιδιότυπο ναρκισσισμό που βγάζετε εσύ και κανα δυό άλλοι εδώ πέρα δεν προσφέρει ούτε κι εσάς κάτι η μαλακία που κάνετε.
Εγω δεξιός?
Στην Καθημερινή τους είχα πηδήξει και αυτούς. Τωρα πια εχει σχολια μονο fb και εγω δεν εχω account!
Γιατί, επειδή αμφισβητείς την ΝΔ και κάτι απροκάλυπτα τρολάκια που σουλατσάρουν εδώ μέσα υπηρετώντας ή θεωρώντας ότι υπηρετούν τον Κυριάκο; Φίσκα στα στερεότυπα είσαι, έχεις πλήρως ενσωματώσει την δεξιά έως και ακροδεξιά κάποιες φορές αντίληψη, το ότι μέσα σου αυτό μεταφράζεται ως "αντικειμενικότητα" είναι κάτι που το παθαίνουν διάφοροι τα τελευταία χρόνια με το..."τέλος των μεγάλων αφηγήσεων", δεν μου προκαλεί κάποια εντύπωση, τουλάχιστον σ' εμένα.
"...έχεις πλήρως ενσωματώσει την δεξιά έως και ακροδεξιά κάποιες φορές αντίληψη,..."
Πιστεύεις, οτι έχεις τις γνωστικές δυνατότητες να με κρίνεις?
Φυσικά.
Δεν ξέρω τι ακριβώς πρόβλημα είχατε σπίτι όταν ήσουν μικρός, αλλά δεν θα στο λύσω εγώ.
πολυ ωραιο αρθρο...
Μπράβο, Λαμπρινή!
Μπράβο Λαμπρινή, σε τί? Στο αυθαίρετο? Στην παρανομία?
"...το σπίτι χτίστηκε παράνομο..."
Αυθαιρετάκι Λαμπρινή, ε? Και, μετά, το νομιμοποίησαν τα καθάρματα της Δεξιάς, που τώρα όμως δεν ήταν καθάρματα! Τώρα έγινε καλός ο Καραμάν Αλής! Και όσοι δεν έχτισαν αυθαίρετο και δεν καταπάτησαν δάσος, μαλάκες, ε?
Αυτη είναι η αθλιότητα και βλακεία του έλληνα! Κοίτα το αποτέλεσμα: μία πόλη αβίωτη. Ενα αισθητικό αίσχος! Καθώς , δεν υπήρξε καμμία μελέτη: Βρώμα, κυκλοφοριακό, μόλυνση, καταστροφή φυσικών ζωτικών χώρων, καταστροφή γειτονιάς και απροσωπία και άλλα πολλά! Αυτές είναι οι συνέπειες αυτής της πράξης!
5 εκατομμύρια όχλος, μπουλούκια, ο ένας πάνω στον άλλο, μία άμορφη μάζα! Πάνω σε τέτοιους κρετίνους πάτησαν και δημιούργησαν αυτο το άθλιο πολιτικό κατεστημένο στην Γελιάδα! Δεξιοί και αριστεροί!
Δηλ. οι άλλοι, που πέρασαν Διαφωτισμό, που υστερούν? Στη κακομοιριά? Στην έλλειψη αισθητικής? Στό ό,τι, δεν έγιναν "ποίμνιο", μαζάνθρωποι, όπως οι βλαχοέλληνες? Στην παιδέια? Στον πολιτισμό?
Κακομοίρηδες μείνατε (και μείναμε) Λαμπρινή! Γι' αυτό και ο δεξιός γείτονας έδινε φαγητό! Στην κακομοιριά όλοι ενωμένοι! Παραπάνω δεν μπόρεσε να ανέβει κανείς! Στάσιμοι! Εκεί, στα ίδια, 500 χρόνια να περάσουν!
Δες τώρα τα χάλια της χώρας, που δεν μπορεί να σηκωθεί με τίποτα!
Αλλά είπαμε ήδη πολλές φορές (δηλ. εγω ειπα:), ό,τι πράγμα (όσο λάθος και παράνομο να ήταν) η αριστερά βαφτιζε "λαική κατάχτηση" ήταν νόμιμο και ηθικό. Παρόμοιο με τη δεξιά!
εδω δεν λεει για καταπατηση δασους...
τα οικοπεδα ηταν νομιμα αγορασμενα...
Και εγω έχω οικόπεδα, που όμως είναι δασική έκταση, Ακατανόμαστε! δεν πήγα να χτίσω όμως, σεβόμενος το δάσος για όλους και όχι μονο για μένα!
δεν ξερω αν το εχεις καταλαβει αλλα οταν τα αγορασαν τα οικοπεδα δεν χαρακτηριζονταν δασικα...
για αυτο και τα αγορασαν...
Αξιότιμε(!) συμπολίτη μας(!), καλά κάνεις και ακολουθείς τις διδαχές του δασκάλου σου του Γέβελου, αλλά ... φαίνεται:
Το αφήγημά σου το στηρίζεις σε καταπατήσεις και τις συνέπειές τους, αλλά το κείμενο λέει άλλα!
Η "αυτοστέγαση" (είτε νόμιμη, διά της αντιπαροχής, είτε παράνομη, δια των αυθαιρέτων) ήταν ΠΟΛΙΤΙΚΗ επιλογή, ευθύνη των κυβερνήσεων και ΟΧΙ των αυθαιρετούντων!
Eλληνικό πελατειακό κράτος μίας πρωτόγονης, διεφθαρμένης ως το μεδούλι ελληνικής κοινωνίας! Δεξιών και αριστερών καθαρμάτων, που όμως, είναι ενωμένοι στην παρανομία!
Περαν αυτού, είσαι λάθος, καθώς πρώτα χτίσθηκαν τα αυθαίρετα και μετα "νομιμοποιήθηκαν". Αρα, έχουν οι αυθαιρετούντες τουλ. ίσο μερίδιο ευθύνης!
Επίσης, αυτο, που αναφερεις δεν αναιρεί την ευθύνη της ελληνικής κοινωνίας! Δεν ήταν αθώοι, επειδή ήταν φτωχοί! Αυτα πληρωνουμε!
Ο όρος "αυτοστέγαση" δεν στέκει πουθενά! Τότε, να εισάγουμε και τον όρο "αυτοέξωση" και να πεταχθούν έξω! Το βασικότερο όμως είναι, αυτο που λες:"ΠΟΛΙΤΙΚΗ επιλογή, ευθύνη των κυβερνήσεων και ΟΧΙ των αυθαιρετούντων". Αν δεν ήταν όμως οι "αυθαιρετούντες" δεν θα υλοποιείτο.! Αρα εχουν και αυτοί ευθύνη!
Οι αυθαιρετούντες δεν είχαν άλλη επιλογή: το κράτος τους εξανάγκασε να εγκαταλείψουν τα χωριά και τις πόλεις της επαρχίας (λόγω εμφυλίου, καταπίεσης και φτώχειας) και δεν φρόντισε για την οργανωμένη στέγασή τους, όπως έκαναν άλλες χώρες της Ευρώπης! Τι να έκαναν οι άνθρωποι? Να έμεναν στους δρόμους? Με την ΑΝΟΧΗ του κράτους, έστησαν τα αυθαίρετά τους! Η νομιμοποίησή τους ήταν μονόδρομος, απ' τη στιγμή που το κράτος ΔΕΝ ΗΘΕΛΕ να τους προσφέρει καμία προοπτική στεγαστικής αποκατάστασης, μέσω προγραμμάτων εργατικής κατοικίας - όπως έκαναν ακόμα και χώρες φτωχότερες από μας! Η ευθύνη είναι (μέχρι μια εποχή) αποκλειστικά κυβερνητική!
Δεν ήταν μόνο ανοχή φίλε. Με το να μην κάνουν σχέδιο πόλης εξυπηρετουσαν φίλους με πολλά στρέμματα γης που ήθελαν να τα ξεπουλησουν στους χωριάτες χωρίς να χάσουν τμ για δρόμους κτλ. Έφαγαν καλά εξυπηρετοντας τους.
Εύκολες δικαιολογίες της πλάκας για να καλυφθεί η γύμνια των επιχειρημάτων σου! Ο ξεφτιλισμένος ελληνικός λαός ψήφιζε τις κυβερνήσεις, που αναφέρεις. ¨Οποια κυβέρνηση του παρειχε τα περισσότερα ρουσφέτια, αυτην ψήφιζε!
Εδώ τα ζώα έμειναν στην κακομοιριά μέχρι σήμερα. Γιατί όλοι στην Γελιάδα αποφεύγουν να μιλήσουν για το πελατειακό κράτος? Γιατι, ετσι τους βόλευε και τους βολεύει! Εμαθαν να είναι όλοι παράνομοι.
Συνεπώς, δεν φταίει μονο η κυβέρνηση για αυτό! Και, όπως ανεφερα σε αλλο σχολιο μου, τεράστια είναι και η ευθύνη της αριστεράς, πού ό,τι βάφτιζε "λαικό" το νομιμοποιούσε. ¨Οσο λάθος και παράνομο και άν ήταν!
Γιατί δεν μιλά ποτέ κανείς για τα αυθαίρετα? Σε ποιά άλλη χώρα της Ευρωπης (πλήν Αλβανίας) υπάρχει κάτι τέτοιο?
Συνεπώς, μη ρίχνεις τις ευθύνες μονο στην κυβέρνηση, που, εν τέλει, ο λαός την ψήφιζε!
Τίς πράξεις αυτού του υποανάπτυκτου λαού πληρώνουμε σήμερα και όλοι εμείς, που δεν είμαστε το ίδιο με αυτόν! Πού δεν είμαστε κακομοίρηδες!
Φαινόμενα σαν αυτό που συζητάμε συμβαίνουν σε ΟΛΕΣ τις δυτικές χώρες - επομένως, τα περί "δυτικών που πέρασαν διαφωτισμό" είναι παπαριές καμαρωτές! Όταν κάποιος πεινάει, η κλοπή από μια επιχείρηση είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ νομιμοποιημένη - κι αν αυτό δεν αρέσει στους λουθηρανούς ή καλβινιστές της δυτικής Ευρώπης, το πρόβλημα είναι δικό τους και των κοινωνιών που έφτιαξαν!
Όχι ρε μάστορα, δεν είναι έτσι, είσαι ΠΑΝΤΕΛΩΣ ανιστόρητος.
Κάπου ξεχνάς ότι οι πιο αξιοπρεπείς έλληνες, αυτοί δλδ. που που δεν έγλυψαν τους μαυραγορίτες που ανέλαβαν το "κράτος" μετά το Β' ΠΠ, αν δεν ήταν σε εξορίες, ήταν τουλάχιστον στο περιθώριο. Και δεν είχαν και τι να ψηφίσουν.
Οπότε κάτσε λίγο και διάβασε και ξεστραβώσου για το τι γινόταν τότε γιατί μάλλον είσαι και πολύ νέος. Ακόμα κι εγώ που ήμουν παιδάκι στις αρχές τις 10ετίας του '70, τον θυμάμαι τον μπατσοχαφιέ της γειτονιάς. Το να αγοράζεις στα κρυφά όχι τον Ριζοσπάστη, αλλά ακόμα και την Ελευθεροτυπία.
Αυτά που γράφεις είναι ξεκάθαρα νεοφιλελέ αρλούμπες του καφενείου.
Μαστορα μου διαβασε προσεκτικά και μην μου αναφερεις σαν δικαιολογία μεμονωμενα γεγονοτα με μπάτσους και άλλα θηρία. Η πελατειακή κοινωνία της Γελιάδας συναλλασσόταν με τους πολιτικούς μεσω της ψήφου.
Και αυτό, που δεν έχεις τιποτα να αντιτάξεις, είναι η φαση με την αριστερά, που ότι βαφτιζε λαικό, το νομιμοποιούσε! Γιατι λοιπόν δεν βγηκε η καλή αριστερά να στηλιτεύσει τις παρανομίες? Γιατι, στα αυθαίρετα όλοι ήταν (και είναι) μούγγα?
Στο εξωτερικό η αριστερά (το παλαι ποτέ, γιατι πιά δεν υπάρχει) καθοδηγούσε τον κόσμο και δεν ανεχόταν παρανομίες. Στη Γερμανία το KPD ήταν υπόδειγμα ήθους. Και μεγαλοι κομμουνιστές διανοούμενοι, όπως ο Μπρέχτ στηλίτευαν τις άνομες πράξεις των δεξιών, γιατί ήξεραν, ότι οι δικοί τους ήταν άμεμπτοι.
Απάντησε λοιπόν: ειναι λαθος ο ισχυρισμός, ότι, ό,τι βαφτιζε η αριστερά λαικό (δηλ. ότι μαλακία έκανε ο λαος και αναγκαστικά, έπρεπε η αριστερά να την στηρίξει για να μην αφανισθεί στις εκλογές) ήταν και νόμιμο?
Εδω σας θελω κομμούνια! Γιατι δεν υπάρχει απάντηση? Που λοιπόν διέφερε απο τη δεξιά στις απάτες?
Και μην μιλας για φιλελε, όταν δεν κατεχεις την έννοια!
Μεμονωμένα; ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΑ;;;;;;;;;;;;;;;
Γι' αυτό σου λέω να διαβάσεις. Κι αν βαριέσαι να διαβάσεις, μίλα με κανέναν 70άρη να στα πεί.
Από τη Μακρόνησο συναλασσόταν η αριστερά; Στήνανε και κάλπες κάθε εκλογές;
Στο εξωτερικό γίνανε κράτος οι μαυραγορίτες και κυνηγούσαν την αριστερά επί 30 χρόνια;
Αν μάλιστα διαβάσεις 2 πράγματα, θα δείς ότι στην Ελλάδα δεν κυνηγιόντουσαν μόνο οι αριστεροί αλλά όποιος δεν έπαιρνε πίπες στη δεξιά.
Ναι, είναι λάθος ο ισχυρισμός σου. Ξεστραβώσου.
Δεν αναφερομαι εγω σε μεμονωνένα περιστατικά αυταρχισμού εκ μερους ελλην. κυβερνήσεων. Αρα, δεν υπάρχει λογος να τα επικαλείσαι! Τον ίδιο αυταρχισμό θα είχε επιδείξει και η αριστερά, άν είχε επικρατήσει! Τον επέδειξε άλλωστε στον Εμφύλιο (διαβασες την "Ελένη" του Γκατζογιάννη?)
ΞΑναγραφω την ερωτηση, που κανείς σας δεν τολμά να απαντήσει:
Ειναι λαθος ο ισχυρισμός, ότι, ό,τι βαφτιζε η αριστερά λαικό (δηλ. ότι μαλακία, όσο λάθος και παράνομη έκανε ο λαος και αναγκαστικά, έπρεπε η αριστερά να την στηρίξει για να μην αφανισθεί στις εκλογές) ήταν και θεμιτό και "νόμιμο"?
Βεβαίως και την έχω διαβάσει. Αλλά έχω διαβάσει και 10 άλλους. Εσύ έχεις διαβάσει μόνο την "Ελένη" (και η οποία είναι μυθιστόρημα, δεν είναι ιστορικό σύγγραμμα).
Δεν διαβάζεις αυτά που σου γράφω. Δεν ήταν μεμονωμένα. Μεμονωμένα είναι μόνο για όποιους έχουν διαβάσει ιστορία μόνο την "Ελένη", άντε και κάνα άρθρο του Μαραντζίδη στην Καθημερινή.
Διαβάζεις αυτά που σου γράφω; Ναι, είναι λάθος.
Και επειδή πάντα νοιάζομαι για τους συνομιλητές μου, ξεκίνα από το "2 επαναστάσεις και αντεπαναστάσεις στην Ελλάδα" του Heinz Richter. Μετά προχώρα σε Mazower, Πυρομάγλου κι όταν αρχίσουν να ανοίγουν τα ματάκια σου δές και πιο πρόσφατους όπως ο Hagen Fleischer.
(Άκους εκεί αν έχω διαβάσει την "Ελένη".... )
Χρυσόστομε!
Γιατι είναι λάθος? Αφου το αυθαίρετο θεωρηθηκε "λαική κατάχτηση", "λαικό σπίτι", "λαική βίλλα"? Ετσι δεν είναι?
Ειδες ποτε εσυ καποιο αριστερο κομμα να διαμαρτύρεται για την παρανομία των αυθαιρετων και την καταστροφή του αστικού χώρου, αλλά και της φύσης?
Αυτά που μου γράφεις είναι τα φαινόμενα της ΠΑΣΟΚάρας του '80. Θεωρείς το ΠΑΣΟΚ του '80 αριστερά; Γιατί δε με ακούς που σου λέω να διαβάσεις για να μη λές αρλούμπες; Πιάσε να διαβάζεις τον Richter και θα καταλάβεις ακόμα και αυτά τα φαινόμενα που λές.
Και ποιό αριστερο κώμα διαμαρτυρήθηκε? Πες μου εστω, μια διαμαρτυρια για την εκποίηση του εθνικού πλούτου, που λέγεται φύση, δάσος, αστικός ιστός. Μην υπεκφευγεις σύντροφε!
Θα μας τρελλάνεις;
Πρέπει να είσαι ο μόνος που δεν έχει ακούσει ποτέ π.χ. ανακοινώσεις του ΚΚΕ για τα καμένα.
"Ανακοινώσεις" είχε βγαλει μεχρι και η ΝουΔούλα. Θυμάσαι πχ. τις ανακοινώσεις Καραμανλή, ότι όλες οι καμμένες εδάσεις θα αναδασωθούν?
Aυτο με το μπουκοταζ στα LIDL, πρώτος εγω το έγραψα. Αρα, δικαιούμαι να ζητώ δικαιώματα!
Ξαναγραφω το σχόλιο, μήπως και πείσω κανέναν. Πιστευω, τέτοιου τύπου μισάνθρωπες επιχειρήσεις, όπως LIDL και Αττική Οδό, Νestle, κλπ., πρέπει να τις μπουκοτάρουμε! Μία συνήθεια, που έμαθα στο εξωτερικό, και που πρέπει να εφαρμοσθεί και εδω! Να μη γίνουμε και εμείς σαν την Πορτογαλία, που αποκαλείται LIDLland!
"Μποϋκοτάρετε τα LIDL!
Eτσι κι αλλιώς, η ποιότητα είναι χάλια: απο τα τρόφιμα (δείτε, πόσες καταγγελίες και πρόστιμα τους εχει καταλογίσει ο ΕΦΕΤ) μέχρι τα ρούχα και τα μηχανήματα-σούργελα με διάρκεια ζωής, στην καλύτερη περίπτωση, μερικών μηνών, που πουλάνε.
«Από τα πρόστιμα, τις καταγγελίες και τις αναφορές, η εμπειρία μας δείχνει ότι το LIDL δυστυχώς εισάγει στη χώρα μας ό,τι «σαβούρα» βρίσκει φθηνή στη Γερμανία, ώστε να προσελκύσει τους καταναλωτές με χαμηλές τιμές» επισημαίνει ο κ. Κουτσελίνης,..." https://www.taxydromos.gr/m/35322/prwta8lhtria-sthn-aposyrsh-epikindynwn-trofimwn-h-lidl.html
Mήν συντελέσετε με τις πράξεις σας, στο να γίνει και η ελλάδα LIDLland, όπως ονομάζεται η Πορτογαλία λογω του τεραστίου δικτύου LIDL και της εξάρτησης των φτωχών ανθρώπων απο αυτούς!"
Παράφρων έφη!
Δώσε, Λαμπρινή!
Αλληλεγγύη και γροθιά σηκωμένη.
Το 'χα γράψει συμπτυγμένα σε σχετικό άρθρο. Πέρα από τα όποια λιντλ κυρίως πρέπει να κοιτάξουμε τους εθελόδουλους ραγιάδες που θα διαπομπεύσουν τον οποιονδήποτε για να τους κάνει πατ πατ στην πλάτη η εταιρεία και να μην χάσουν την άκρως κακοπληρωμένη άθλια δουλεία (ο τόνος επίτηδες) τους.
Λαμπρινή το ξεδίπλωσες υπέροχα. Μπράβο.
Να είσαι αριστερός και να έχεις αλλεργία στην ευθύνη (το λέω για όσους σου έριξαν αρνητική). Πάντα φταίνε οι άλλοι, ποτέ ο λαός. Το λες και ειρωνικό από μια μεριά, εφόσον ο λαός είναι τόσο ανίκανος και χρειάζεται πάντα κάποιον να τον πατρονάρει, τότε η πραγματική επανάσταση δε θα συμβεί ποτέ.
Θέλω να πιστεύω οτι πικρόχολα, ειρωνικά, κακεντρεχή, σχόλια από απαίδευτους σιχαμερούς τύπους στυλ τζολακιδες, ανδρικους, χαριδες παπαριδες και λπους κάφρους να μην δημοσιευτούν σ αυτό το εξαιρετικό κείμενο που περιγράφει τόσο γλαφυρά την φτώχεια, την ανέχεια, τον αγώνα επιβίωσης μιας ολόκληρης γενιάς του μετεμφυλιακού κράτους της δεξιάς.
Nα σας ενημερώσω γιατί δε θα γνωρίζετε.
Ο Κανάκης δεν ήξερε για τον Παναγιωτοπουλο
Η Γιάμαλη δεν ήξερε για Φιλιππου
Μόνο η Μενδωνη έπρεπε να ξέρει για Λιγνάδη
Πωπω αγωνία...έρχονται εκλογές χριστίνα τζολάκη? Πέσατε από το 20% ή ακόμα? Ιδρώνετε και ξε-ιδρώνετε κακόμοιρα μην τυχόν και βγει κανένας μη εγκεκριμένος και μπείτε 200 χρόνια φυλακή.
Αποτρίχωση πότε κάνατε τελευταία φορά;
Πουλο, σκουπιδι της κοινωνιας :-)
Εσυ όμως ξέρεις για Γεωργιάδη!
ποιος ειναι ο λιγναδης;
Ένας απ' το χωριό της Μενδώνη, δεν τον ξέρεις.