Συγκεκριμένα, η Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλων καλεί σε δυναμικό «παρών» στην απεργία, καθώς και σε μοτοπορεία, όλους τους εργαζόμενους με μηχανάκια, προαναγγέλοντας συγκέντρωση, στις 12:00, στο Πεδίον του Άρεως. Επίσης, συγκέντρωση στη συμβολή των οδών Εγνατίας με Αγίας Σοφίας στη Θεσσαλονίκη και μοτοπορεία πραγματοποιούν μέλη της Επιτροπής Αγώνα Διανομέων Θεσσαλονίκης. 
 
«Οι θάνατοι 6 συναδέλφων τους τελευταίους δύο µήνες σε εργατικά ατυχήµατα και οι άγριοι ξυλοδαρµοί, τον Δεκέµβρη 2018, άλλων δύο συναδέλφων από τους εργοδότες τους, µε την συνοδεία ή µη µπράβων, σκιαγραφούν το πορτραίτο της εργασίας στην ταχυδιανοµή: Αναρίθµητες εργοδοτικές αυθαιρεσίες, πλήθος εργοδοτικών παραβάσεων, µπουνιές, κλωτσιές και θάνατος» γράφει η Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλου (ΣΒΕΟΔ).
 
Όπως αναφέρει η Επιτροπή Αγώνα Διανομέων του Συνδικάτου Επισιτισμού και Τουρισμού από τη μεριά της, κάνει λόγο «για δολοφονίες των υπαλλήλων με σκοπό το κέρδος, επισημαίνοντας ότι μόνο τον τελευταίο ενάμιση χρόνο έχουν πεθάνει συνολικά 14 ντελιβεράδες». Τονίζουν ότι οι εργοδότες κάνουν αγωγές εις βάρος τους όταν διεκδικούν το δίκιο τους και ζητούν να θεσπιστεί ένα πολύ αυστηρό νομικό πλαίσιο, ώστε οι εργοδότες να τους παρέχουν όλα τα μέσα που προβλέπονται για την εργασία τους.
 

Τα δικαιώματα και τα αιτήματα 

 
Στις 28 Δεκέµβρη 2018 εγκρίθηκε εγκύκλιος με πανελλαδική ισχύ, βάσει της οποίας «οι εργοδότες είναι υποχρεωµένοι να παρέχουν Μέσα Ατοµικής Προστασίας (ΜΑΠ) σε όλους τους οδηγούς δικύκλου, κούριερ, διανοµείς και εξωτερικούς υπαλλήλους. Οι εργαζόµενοι διανοµείς, κούριερ και εξωτερικοί υπάλληλοι που θα καταγγείλουν στην Επιθεώρηση Εργασίας (ΣΕΠΕ) τη μη παροχή ΜΑΠ, θα δικαιώνονται και η επιχείρηση θα πρέπει να τους τα παρέχει» γράφει η απεργιακή ανακοίνωση της ΣΒΕΟΔ. Τα ΜΑΠ – κράνος, µπουφάν µηχανής, παντελόνι µηχανής, γάντια µε κόκαλα, µπότες µηχανής και αδιάβροχα µε ανακλαστήρες – αποτελούν μία από τις τέσσερις διεκδικήσεις των εργαζομένων καθώς «θα µειώσουν τους θανάτους και τους τραυµατισµούς αµέτρητων συναδέλφων».
 
«Ακόµα, µε βάση την εγκύκλιο, αποτελεί υποχρέωση του εργοδότη η παροχή εταιρικού δικύκλου. O κάθε εργαζόµενος διανοµέας, κούριερ και εξωτερικός µπορεί να προσφύγει στο αρµόδιο ΣΕΠΕ και να διεκδικήσει αρχικά τα έξοδα κίνησης και σέρβις και στη συνέχεια εταιρικό µηχανάκι. Σε κάθε περίπτωση ο κάθε συνάδελφος µπορεί να έρθει από το Σωµατείο και µε τη στήριξη µας να προχωρήσει στις παραπάνω διεκδικήσεις» ενημερώνουν οι εργαζόμενοι που συναντήθηκαν με επιτροπή του υπουργείου Εργασίας στις 15 Ιανουαρίου. «Δεσµεύτηκαν πως θα ενηµερώσουν όλα τα ΣΕΠΕ στην επικράτεια για την εγκύκλιο, ώστε οι εργαζόµενοι που διεκδικούν να δικαιώνονται» προσθέτουν. 
 
«Στους κούριερ, τους διανοµείς και τους εξωτερικούς υπαλλήλους η συντριπτική πλειοψηφία τα παρέχουµε εµείς στους εργοδότες. Η παροχή εταιρικού δικύκλου θα έπρεπε να ήταν αυτονόητη και όχι να είναι αίτηµα. Απίστευτο και µη λογικό είναι αυτό που συµβαίνει τώρα: διαλύουµε τα δίκυκλα µας στην επιχείρηση του κάθε αφεντικού και εµείς όχι µόνο δεν παίρνουµε ούτε ένα ευρώ ως αποζηµίωση, αλλά ούτε και τα έξοδα συντήρησης και βενζίνες. Το παράλογο είναι πως πληρώνουµε όλες τις σχετικές υποχρεώσεις (ασφάλεια, σήµα, κτεο) και παρέχουµε το δίκυκλο σα να είµαστε συνέταιροι» εξηγούν στην ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι. «Σήµερα, λόγω των πενιχρών µισθών και των µνηµονιακών συνθηκών, δεν επισκευάζουµε συχνά και επιµελώς το δίκυκλο. Αντίθετα ο εργοδότης είναι υποχρεωµένος να το έχει συντηρηµένο µε βάση τις προδιαγραφές του κατασκευαστή και µε βιβλίο συντήρησης» τονίζουν οι διανομείς της ΣΒΕΟΔ που διεκδικούν όσα κερδήθηκαν στα χαρτιά να γίνουν άμεσα πράξη.
 
Ένα επιπλέον αίτημα είναι να ενταχθεί η εργασία τους στα βαρέα και ανθυγιεινά αφού όπως τονίζουν, «Ο εργασιακός µας χώρος είναι ο δρόµος. Οι κακοτεχνίες και οι κακοσυντηρηµένοι δρόµοι, η συνεχής µας έκθεση στους θορύβους και τη µόλυνση της πόλης, η εργασία κάτω από οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες, τα συχνά, θανατηφόρα ή µη, εργατικά ατυχήµατα, οι µυοσκελετικές παθήσεις που ακολουθούν το επάγγελµα, το άγχος, η ένταση και το γεγονός πως η Ελλάδα έχει πρωτιά στα τροχαία ατυχήµατα, συνιστούν αρκετούς λόγους ώστε το επάγγελµά µας να ενταχθεί στα βαρέα και ανθυγιεινά – πράγμα που σηµαίνει µείωση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης και αύξηση των µισθών. 
 
Τέλος, κούριερ, ντελιβαράδες και εξωτερικοί διεκδικούν «ενιαία ειδικότητα»: «Όλοι µεταφέρουµε προϊόντα ή/και υπηρεσίες. Η τριχοτόµησή µας στηρίζει το διαίρει και βασίλευε, ευνοεί την υποτίµηση και την απαξίωση του επαγγέλµατος. Η νοµοθέτηση των παραπάνω διεκδικήσεων θα βάλει φρένο στην υποτίµηση και απαξίωση του κλάδου µας στις άµεσες µειώσεις µισθών, στη στυγνή εκµετάλλευσή µας, στην εργοδοτική βία και ασυδοσία. Θα µειώσει τα εργατικά, θανατηφόρα ή µη, ατυχήµατα».