Όπως καταγγέλλουν, εδώ και μήνες προσπαθούν να επικοινωνήσουν με το Υπουργείο γύρω από τα αυτονόητα, σχετικά δηλαδή με έναν σαφή σχεδιασμό για το άνοιγμα των σχολών τους με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, αλλά και οικονομικές ενισχύσεις που έχουν να κάνουν με επιδότηση για τα δίδακτρά τους, τα οποία αναγκάζονται να καταβάλλουν κανονικά ενώ επί έναν χρόνο σχεδόν κάνουν μαθήματα μόνο μέσω της πλατφόρμας zoom. Το Υπουργείο Πολιτισμού, έχει δώσει μόνο μερικές και γενικόλογες απαντήσεις στα αιτήματα των σπουδαστριών/στών, αναγκάζοντάς τους να κάνουν σειρά δράσεων και κινητοποιήσεων προκειμένου να ακουστούν.
Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη εβδομάδα, με κοινή τους επιστολή, σπουδάστριες και σπουδαστές 19 Δραματικών Σχολών από όλη τη χώρα ζητούν την παραίτηση της Υπουργού Πολιτισμού, Λίνας Μενδώνη, καταγγέλλοντας την αναλγησία και αδράνεια του Υπουργείου επί έναν χρόνο απέναντί τους, αλλά και τις πολιτικές ευθύνες στην υπόθεση Λιγνάδη.
«Μετράμε ήδη τέσσερις μήνες παύσης των δια ζώσης μαθημάτων. Παρά τις παραστάσεις διαμαρτυρίας έξω από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και τη σωρεία επιστολών προς την ηγεσία του, δεν έχουμε λάβει ακόμη επαρκή επίσημη απάντηση, ούτε ένα σαφή σχεδιασμό αναφορικά με την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολών μας. Οι ιθύνουσες/-οντες επιλέγουν συνειδητά να τηρούν σιγή ιχθύος αγνοώντας παντελώς τις εκκλήσεις μας. Δε χωρά αμφιβολία ότι οι σπουδές μας βρίσκονται σε πραγματικό κίνδυνο. Δραματικές Σχολές και Σχολές Χορού συμπορευόμαστε και μέσα από συλλογικές διαδικασίες απαιτούμε άμεσες και ξεκάθαρες απαντήσεις στα αιτήματα που έχουμε θέσει και κοινοποιήσει επανειλημμένα στην ηγεσία του Υπουργείου» τονίζουν.
Παράλληλα, την περασμένη Πέμπτη, έξω από το Υπουργείο Πολιτισμού στήθηκαν καρέκλες τις οποίες οι σπουδαστές και σπουδάστριες άφηναν, εν μέσω χειροκροτημάτων, στέλνοντας ξεκάθαρο μήνυμα στην Υπουργό: «Είτε αρχίστε να πράττετε είτε αφήστε την καρέκλα σας για κάποια/-ον πιο ικανή/-ο από εσάς. Αν επιλέξετε το δεύτερο, εμείς θα είμαστε εκεί για να σας χειροκροτήσουμε».
Τα αιτήματά τους:
- 1. Την αναπλήρωση όσων μηνών/ διδακτικών ωρών χάθηκαν την περίοδο του lockdown, ή την παράταση του ακαδημαϊκού έτους, ή και την δυνατότητα επανάληψης του έτους, ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε σχολής, έπειτα από συνεννόηση των σπουδαστριών/-στών με τις/τους υπεύθυνους σπουδών τους.
- 2. Σαφή σχεδιασμό διεξαγωγής των διπλωματικών εξετάσεων των τελειοφοίτων, καθώς και των προαγωγικών εξετάσεων των υπολοίπων ετών.
- 3. Παραχώρηση κατάλληλων δημόσιων χώρων και αδειοδότηση χρήσης ιδιωτικών χώρων,- εξωτερικών ή εσωτερικών και στις δύο περιπτώσεις- για τις σχολές που οι εγκαταστάσεις τους δεν πληρούν τις προσφάτως υποδεδειγμένες υγειονομικές προδιαγραφές.
- 4. Ειδική βεβαίωση άδειας μετακίνησης, ιδιαίτερα για τις/τους τελειόφοιτες/-ους, με σκοπό τη διεξαγωγή δια ζώσης προβών, μέχρι την ολική επαναλειτουργία των σχολών μας. Η προετοιμασία των διπλωματικών εξετάσεων προσομοιάζει στις πρόβες για επαγγελματικές παραστάσεις και άρα αρμόζει να διεξαχθεί με αντίστοιχα μέτρα προστασίας.
- 5. Eπιδότηση των διδάκτρων μας, καθώς η πανδημία έχει καταστήσει άνεργες/-ους την πλειονότητα των σπουδαστριών/-στών. Επίσης, η παράταση του έτους, θα μας στερήσει την εποχιακή εργασία. Σε καμία περίπτωση να μην επιβαρυνθούμε με επιπλέον δίδακτρα, πέραν των ήδη συμφωνημένων.
- 6. Οικονομική ενίσχυση, δηλαδή επιδότηση ενοικίου -ιδιαίτερα εκείνων που δεν σπουδάζουν στον τόπο μόνιμης κατοικίας τους-, παροχή ειδικής ταυτότητας ισότιμης με τη φοιτητική και, εν γένει, οποιαδήποτε παροχή προβλέπεται και για τις/τους φοιτήτριες/-ές των ΑΕΙ.
- 7. Επιχορήγηση των σχολών μας, με τα απαραίτητα (covid-test, μάσκες, αντισηπτικά), για την ασφαλή υγειονομική λειτουργία τους.