Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η ΟΤΟΕ, τονίζει πως οι τράπεζες της χώρας συνεχίζουν ακόμα και μέσα στην πανδημία να λειτουργούν σε μια λογική συρρίκνωσης και περικοπής κόστους, επικαλούμενες την «αλματώδη πρόοδο στην ψηφιοποίηση» και τη «δραστική αλλαγή στις συναλλακτικές συνήθειες της πελατείας» που έφεραν η πανδημία και τα lockdowns.

Επισημαίνουν πως οι διοικήσεις των τραπεζών «παραβλέπουν» πως οι «αλματώδεις αυξήσεις» στις ψηφιακές συναλλαγές πηγάζουν από ιδιαίτερα χαμηλά μεγέθη εκκίνησης, ενώ ταυτόχρονα δεν λαμβάνουν υπόψη, τις συνεχείς διαμαρτυρίες των τοπικών κοινωνιών για το κλείσιμο καταστημάτων δικτύου ακόμα και σε γεωγραφικά απομακρυσμένες ή εθνικά ευαίσθητες περιοχές.

Στην ανακοίνωση υπογραμμίζεται πως οι διοικήσεις των τραπεζών αδυνατούν να αντιληφθούν ότι τουλάχιστον 30% της πελατείας  αδυνατεί να χρησιμοποιήσει τα εναλλακτικά δίκτυα, εξαιτίας προβλημάτων στις υποδομές, κόστους σύνδεσης, κόστους συναλλαγών, ή εξαιτίας έλλειψης ψηφιακών γνώσεων και δεξιοτήτων.

Κάνοντας συγκρίσεις με την κατάσταση που επικρατεί στις υπόλοιπες χώρες της Ευρωζώνης, αναφέρουν πως στην Ελλάδα αντιστοιχεί σήμερα ένας τραπεζοϋπάλληλος σε 292 κατοίκους, ενώ στην Ευρωζώνη ένας σε 185 κατοίκους.

Τονίζουν ότι οι τράπεζες συνεχίζουν να κλείνουν καταστήματα και να πιέζουν σε έξοδο τους εργαζόμενους, εκμεταλλευόμενες την αβεβαιότητα και την ανασφάλεια των τραπεζοϋπαλλήλων, που μεγαλώνουν από την πανδημία, ενώ καλούν την κυβέρνηση, το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας και τις διοικήσεις των τραπεζών να αναλάβουν τις ευθύνες τους.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΟΤΟΕ: