Το αίτημα για περισσότερη και βαθύτερη δημοκρατία υπάρχει και θα υπάρχει για πάντα, ανέφερε επίσης ο Πρωθυπουργός, επισημαίνοντας πως σήμερα το περιεχόμενο του αιτήματος αυτού αφορά την υπεράσπιση του κοινωνικού κράτους, την αποκατάσταση της κοινωνικής συνοχής, την επάνοδο της Ελλάδας σε συνθήκες λαϊκής κυριαρχίας.
Ειδικότερα, σημείωσε πως «η σκληρή μάχη της διαπραγμάτευσης αποτέλεσε και μια παγκόσμια κραυγή και αποκάλυψη της αγνόησης της δημοκρατίας και της λαϊκής επιλογής». Πρόσθεσε πως η επιλογή της άμεσης προσφυγής στις κάλπες τον Σεπτέμβρη του '15 αποτέλεσε μια έμπρακτη απόδειξη εμπιστοσύνης στη λαϊκή κρίση, στη δημοκρατία.
Γαβρόγλου: Βαθιά σχέση μεταξύ εκπαίδευσης και δημοκρατίας
Τη «βαθιά σχέση που υπάρχει ανάμεσα στην εκπαίδευση και την δημοκρατία», υπογράμμισε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής. «Ούτε η εκπαίδευση νοείται χωρίς δημοκρατία, αλλά ούτε και δημοκρατία χωρίς ουσιαστική εκπαίδευση. Το να μιλάμε για το ένα χωρίς το άλλο δεν στερείται απλά νοήματος – είναι μία πολιτική θέση που υπονομεύει και τα δύο αγαθά», τόνισε και πρόσθεσε ότι «οι νέες και οι νέοι αγωνίστηκαν με ανιδιοτέλεια και αυταπάρνηση ενάντια στην πραγματικότητα ενός αυταρχικού παρόντος και στην δυστοπία της αναπαραγωγής του».
«Το σχολείο σήμερα είναι ανάγκη να είναι ένα δημοκρατικό σχολείο, που θα προετοιμάζει πολίτες του κόσμου, πολίτες δηλαδή που να μπορούν να εντάσσουν στις παραμέτρους της σκέψης τους όχι μονάχα το άμεσο πεδίο της εμπειρίας τους, αλλά τα μεγάλα παγκόσμια προβλήματα. Είναι επιτακτικό να προετοιμάσουμε πολίτες ανθεκτικούς στην αβεβαιότητα, που μπορούν μέσα σε αυτές τις αντίξοες συνθήκες να αντιστέκονται στη 'σκοτεινή γοητεία του ανορθολογισμού' και στους ολοκληρωτισμούς και να γίνονται υπερασπιστές της δημοκρατίας και της αλληλεγγύης, της ισότητας και της συμμετοχικότητας», είπε ο υπουργός Παιδείας δηλώνοντας ότι συμφωνεί με τις θέσεις του προκατόχου του Νίκου Φίλη.
Θεοδωράκης: Δουλειές, Παιδεία, αξιοκρατία
Κατά την ομιλία του στην Ολομέλεια, για την επέτειο του Πολυτεχνείου, ο επικεφαλής του Ποταμιού, Σταύρος Θεοδωράκης, εξαπέλυσε επίθεση στην κυβέρνηση με αιχμή τους τρεις αυτούς πυλώνες, μιλώντας για εκρηκτική ανεργία, λανθασμένες επιλογές στην Παιδεία και αναξιοκρατία, παράγοντες που οδηγούν σε φυγή, μέχρι σήμερα, 430.000 επιστημόνων και νέων στο εξωτερικό.
Ως τιμή για την σημερινή ημέρα, ο επικεφαλής του Ποταμιού είπε ότι είναι η προσπάθεια να τα αλλάξουμε όλα χωρίς να τα γκρεμίσουμε. «Αυτή είναι δική μας προσπάθεια» ανέφερε και προσέθεσε ότι η τιμή δεν είναι κούφιες διακηρύξεις και στεφάνια και βέβαια ούτε μολότοφ, θρύψαλα και πλιάτσικα, ούτε και οι περιφρουρήσεις των κομμάτων στο Πολυτεχνείο, «είναι δουλειές, Παιδεία, αξιοκρατία».
Αναπτύσσοντας την κριτική του για τα πεπραγμένα της κυβέρνησης στους τομείς αυτούς, ο κ. Θεοδωράκης ανέφερε ότι σήμερα 340.000 εργαζόμενοι παίρνουν από 100 έως 300 ευρώ μηνιαίως, τον Οκτώβριο χάθηκαν 83.000 θέσεις εργασίας και 540.000 είναι μακροχρόνια άνεργοι. “Είναι η θλιβερή πρωτιά μας στην ΕΕ” είπε και τόνισε πως και το 2014, ήταν έτσι τα πράγματα, αλλά τότε ο ΣΥΡΙΖΑ και ο κ. Τσίπρας μιλούσε “για ανθρωπιστική κρίση” και καλούσαν να αντισταθούν στη νέα τυραννία. «Σήμερα τι πρέπει να πούμε όταν ένας στους τέσσερις μέχρι 29 ετών ζει σε ακραία φτώχεια;» διερωτήθηκε.
Αναφερόμενος στην Παιδεία, ο κ. Θεοδωράκης κατηγόρησε τον πρωθυπουργό για τα πρόσωπα που επέλεξε στην ηγεσία του αρμόδιου υπουργού, ως “ενδεικτικές επιλογές για τον τρόπο που αντιμετωπίζει την Παιδεία”. “Ξεκινήσατε με έναν άνθρωπο που είπε ότι έχουμε πόλεμο με την αριστεία και καταλήξαμε σε γραφικές φιγούρες που επαναλαμβάνουν συνθήματα της ακροδεξιάς και της ΧΑ” απευθύνθηκε στον κ. Τσίπρα και ρώτησε “συμφωνείτε με τον υφυπουργό Παιδείας που μίλησε για κυβέρνηση χώρας υπό κατοχή;” προσθέτοντας πως«αυτό το είπε και ο Μιχαλολιάκος».