«Όποιος είναι στην κατάληψη θα πρέπει να περάσει τη διαδικασία του αυτοφώρου», είναι ένα από αυτά που ακούγονται σε βίντεο που δείχνει αστυνομικούς έξω από Λύκειο της Καβάλας να προσπαθούν να κατατρομοκρατήσουν τους μαθητές που επιχειρούν να καταλάβουν το σχολείο τους, όπως έχουν κάνει συμμαθητές τους σε πλήθος άλλων σχολείων ανά την επικράτεια ζητώντας ουσιαστικά μέτρα προστασίας από την κυβέρνηση.
Μεταξύ των όσων ακούγονται στο βίντεο ντοκουμέντο να λένε οι αστυνομικοί στους μαθητές είναι και η ερώτηση: εσείς κάνετε κατάληψη; Είστε υπερήφανοι για τα αιτήματά σας;», ζητώντας παράλληλα να τους δώσουν τα ονόματά τους. «Άρα θα πρέπει να δώσετε τα ονόματά σας. Θα πάτε εσείς κατηγορούμενοι. Ποιοι άλλοι θα πάνε; Οι γονείς σας. Με τη διαδικασία του αυτοφώρου. Δηλαδή θα πρέπει να πάμε από τα σπίτια σας να πάρουμε και τους γονείς σας», αναφέρουν οι αστυνομικοί προσπαθώντας να εκφοβίσουν τους μαθητές του Λυκείου.
Στη συνέχεια τους εξηγούν τη «διαδικασία», λέγοντάς τους χαρακτηριστικά πως «από εκεί και πέρα υπάρχει ποινική διαδικασία που κρατάει χρόνια. Θα έχετε δικηγόρο; Πόσο κάνει ο δικηγόρος; Κάθε παράσταση στα δικαστήρια κοστίζει 500 ευρώ. Aυτά όλα τα ποινικά έχουν μία διαδικασία και επειδή αυτή η διαδικασία καθυστερεί, να μην έχετε κάποια προβλήματα και στη συνέχεια», λένε και κορυφώνοντας τις απειλές τους συμπληρώνουν πως «θα σας λερωθεί το ποινικό μητρώο. Και είναι κρίμα. Όλα διαδίδονται, όλα μαθαίνονται».
Επιχείρηση «Τρόμος και Πάταξη»
Το περιστατικό ανέδειξε ο τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος απευθυνόμενος στον υπουργό Προστασίας του Πολίτη καταθέτειο τα εξής ερωτήματα:
- Ως πολιτικός προϊστάμενος εγκρίνετε την τρομοκράτηση μαθητών με ασφαλίτικες μεθόδους, ψυχολογική πίεση, απειλές και διασπορά ψεμάτων;
- Είστε σύμφωνος με τον ωμό εκβιασμό που υφίστανται ανήλικοι μαθητές από όργανα της τάξης:
- Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε προκειμένου να προστατευθούν οι δημοκρατικές λειτουργίες και οι κινητοποιήσεις των μαθητών χωρίς καμία παρενόχληση;
- Πώς θα προφυλάξετε την πλειοψηφία των δημοκρατών αστυνομικών από φαινόμενα συναδέλφων τους που “νουθετούν” ανήλικους μαθητές στη δική τους πολιτική λογική;
- Όταν ως κυβέρνηση ανέχεστε τέτοια φαινόμενα, με ποιον τρόπο συμβάλλετε στο να εμπεδωθεί στον ελληνικό λαό και τη νεολαία μας ότι η Αστυνομία δεν είναι ένα όργανο εκφοβισμού, κρατικής καταστολής και αντιδημοκρατικών ενεργειών;
Ο Χρήστος Σπίρτζης, κλείνοντας την ανακοίνωσή του επισημαίνει πως «σε κάθε περίπτωση είναι σαφές ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι και γνώστης και καθοδηγητής της επιχείρησης “Τρόμος και Πάταξη” ακόμη και σε μαθητές σχολείων». Παράλληλα αναφέρει πως «ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία δεν θα μείνει θεατής στην επιστροφή της χώρας στο μαύρο παρελθόν και στη συνέχιση της χρησιμοποίησης της Αστυνομίας ως οργάνου εξυπηρέτησης πολιτικών σκοπιμοτήτων, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες που δεν θα περιορίζονται σε κοινοβουλευτικό επίπεδο».
Ολόκληρη η ανακοίνωση του Χρήστου Σπίρτζη
Τρομοκράτηση μαθητών από την Αστυνομία σε όλη την Ελλάδα – Ψυχολογική πίεση παιδιών
Την Δευτέρα ζητήσαμε από τον κύριο Χρυσοχοΐδη και την κυρία Κεραμέως να πάρουν θέση για τις πληροφορίες του προέδρου της ΕΛΜΕ Ηρακλείου σύμφωνα με τις οποίες ένστολοι ζητούσαν από διευθυντές σχολείων τα ονόματα μαθητών που συμμετέχουν σε καταλήψεις σχολικών κτιρίων. Δεν λάβαμε καμία απάντηση.
Χθες ζητήσαμε να μην χρησιμοποιείται η Αστυνομία για πολιτικές σκοπιμότητες . Επίσης δεν λάβαμε καμία απάντηση.
Σήμερα καλούμε την κυβέρνηση να δει προσεκτικά το βίντεο από σχολείο της Καβάλας που φέρνουμε στο φως της δημοσιότητας και στο οποίο αποτυπώνεται η επιχείρηση τρομοκράτησης μαθητών.
Αστυνομικοί (ένας εκ των οποίων με πολιτικά και χωρίς να φοράει μάσκα) “νουθετούν” μαθητές χρησιμοποιώντας επιχειρήματα που προκαλούν ανατριχίλα και φέρνουν την Ελλάδα δεκαετίες πίσω. Σε εποχές μαύρες από τις οποίες έγιναν αγώνες για να ξεφύγουμε και να γίνουμε μια δημοκρατική, σύγχρονη χώρα.
Στο βίντεο, μεταξύ άλλων, ακούγονται και τα εξής αδιανόητα από τους ενστόλους:
“Όποιος είναι στην κατάληψη θα πρέπει να περάσει τη διαδικασία του αυτοφώρου. Εσείς κάνετε κατάληψη; Είστε υπερήφανοι για τα αιτήματα σας; Άρα θα πρέπει να δώσετε τα ονόματα σας. Θα πάτε εσείς κατηγορούμενοι. Ποιοι άλλοι θα πάνε; Οι γονείς σας. Με τη διαδικασία του αυτοφώρου. Δηλαδή θα πρέπει να πάμε από τα σπίτια σας να πάρουμε και τους γονείς σας”.
“Από εκεί και πέρα υπάρχει ποινική διαδικασία που κρατάει χρόνια. Θα έχετε δικηγόρο; Πόσο κάνει ο δικηγόρος; Κάθε παράσταση στα δικαστήρια κοστίζει 500 ευρώ”
“Aυτά όλα τα ποινικά έχουν μία διαδικασία και επειδή αυτή η διαδικασία καθυστερεί να μην έχετε κάποια προβλήματα και στη συνέχεια. Θα σας λερωθεί το ποινικό μητρώο. Και είναι κρίμα. Όλα διαδίδονται, όλα μαθαίνονται”.
“Όταν μπαίνεις στο κρατητήριο, θα πας με ποινικούς κρατούμενους. Δεν είναι έτσι απλά. Αν είσαι κρατούμενος, είσαι κρατούμενος. Δεν είσαι κρατούμενος καλός και κρατούμενος κακός”.
Κύριε υπουργέ, το ερωτήματα είναι σαφή:
– Ως πολιτικός προϊστάμενος εγκρίνετε την τρομοκράτηση μαθητών με ασφαλίτικες μεθόδους, ψυχολογική πίεση, απειλές και διασπορά ψεμάτων;
– Είστε σύμφωνος με τον ωμό εκβιασμό που υφίστανται ανήλικοι μαθητές από όργανα της τάξης;
– Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε προκειμένου να προστατευθούν οι δημοκρατικές λειτουργίες και οι κινητοποιήσεις των μαθητών χωρίς καμία παρενόχληση;
– Πώς θα προφυλάξετε την πλειοψηφία των δημοκρατών αστυνομικών από φαινόμενα συναδέρφων τους που “νουθετούν” ανήλικους μαθητές στη δική τους πολιτική λογική;
– Όταν ως κυβέρνηση ανέχεστε τέτοια φαινόμενα, με ποιον τρόπο συμβάλλετε στο να εμπεδωθεί στον ελληνικό λαό και τη νεολαία μας ότι η Αστυνομία δεν είναι ένα όργανο εκφοβισμού, κρατικής καταστολής και αντιδημοκρατικών ενεργειών;Σε κάθε περίπτωση είναι σαφές ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι και γνώστης και καθοδηγητής της επιχείρησης “Τρόμος και Πάταξη” ακόμη και σε μαθητές σχολείων.
Ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία δεν θα μείνει θεατής στην επιστροφή της χώρας στο μαύρο παρελθόν και στη συνέχιση της χρησιμοποίησης της Αστυνομίας ως οργάνου εξυπηρέτησης πολιτικών σκοπιμοτήτων, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες που δεν θα περιορίζονται σε κοινοβουλευτικό επίπεδο.