Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Euro2day.gr, η φινλανδική συμβουλευτική εταιρεία Rewheel για την Επιτροπή Ανταγωνισμού του ΟΟΣΑ αναδεικνύει ότι το κόστος των δεδομένων των εταιριών κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα υψηλό και καθιστούν την Ελλάδα ως μια από τις πιο ακριβές χώρες – μέλη του Οργανισμού στον τομέα αυτό.
Όπως αναφέρεται στην σχετική μελέτη, η Ελλάδα παραμένει διαχρονικά μια από τις πιο ακριβές αγορές σε ό,τι αφορά στα δεδομένα κινητού δικτύου στην Ευρώπη. «Στις εξαμηνιαίες μελέτες διεθνούς σύγκρισης τιμών παροχής δεδομένων κινητού δικτύου της Rewheel, όπως και στις μελέτες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Ελλάδα κατατάσσεται ως μία από τις πιο ακριβές χώρες της ΕΕ των 28 και του ΟΟΣΑ ήδη από το 201», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην έκθεση
Η σύγκριση τιμών ακόμη και τον Μάρτιο του 2020 έδειξε ότι οι τιμές παροχής δεδομένων κινητού δικτύου στην Ελλάδα ήταν αρκετές φορές υψηλότερες από αυτές της Γερμανίας, της Ολλανδίας, της Αυστρίας, της Ιρλανδίας, της Φινλανδίας, της Ιταλίας και της Βρετανίας.
«Τα πιο πρόσφατα (Μάρτιος 2020) προγράμματα και εκπτώσεις που προσέφεραν οι τρεις εταιρείες, κατόπιν συναντήσεως των Διευθυνόντων Σύμβουλών τους με τον Έλληνα Πρωθυπουργό τον Δεκέμβριο του 2019 για να συζητήσουν μεταξύ άλλων τις υψηλές τιμές κινητής τηλεφωνίας, δεν άλλαξαν την εικόνα», τονίζει η Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Όπως επισημαίνεται, «δύο στους τρεις παρόχους στην Ελλάδα, δηλαδή η Cosmote και η Vodafone, ανήκουν σε μεγάλους ευρωπαϊκούς τηλεπικοινωνιακούς ομίλους (Deutsche Telekom και Vodafone αντίστοιχα) και ως εκ τούτου μοιράζονται ένα οικονομικό κίνητρο – μη συντονισμένο αποτέλεσμα – να μην επιτρέπουν στις θυγατρικές τους με μικρά μερίδια αγοράς να ανταγωνίζονται ενεργά στην τιμή, θυσιάζοντας τα έσοδά τους σε αυτές τις αγορές, υπό το φόβο αντιποίνων από τους μεγάλους ανταγωνιστές τους σε αγορές στις οποίες πρώτοι ηγούνται ή είναι στη δεύτερη θέση εξ απόψεως μεριδίου αγοράς, όπου χαμηλότερες τιμές θα είχαν σημαντικό αντίκτυπο στα έσοδα (και τα κέρδη) τους».
Στην έκθεση αναφέρεται πως «οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας σε πολλές αγορές συχνά προβαίνουν σε εκπτώσεις από τις τιμές που διαφημίζουν στις ιστοσελίδες τους σε ειδικές συμφωνίες που ισχύουν μόνο για ορισμένες κατηγορίες καταναλωτών. Υπό αυτήν την έννοια, οι ελληνικές εταιρείες κινητής δεν είναι μοναδικές. Αυτές οι εκπτώσεις συνήθως κυμαίνονται από 10% έως 30%».
Διαβάστε εδώ ολόκληρο το ρεπορτάζ του Euro2day.gr
Αναλυτικά η έκθεση της Rewheel για τον ΟΟΣΑ: