«Αιτούμαστε μια κοινή και ορθολογική απόφαση για το μάθημα του χορού, θεάτρου και κινηματογράφου τόσο στον ιδιωτικό όσο και στον δημόσιο τομέα, βάσει υγειονομικού πρωτοκόλλου» τονίζουν οι καθητές. Ο λόγος της διαμαρτυρίας τους είναι ότι «οι καλλιτεχνικές δομές εκπαίδευσης της χώρα υποχρεούνται να αναστείλουν την (δια ζώσης) λειτουργία τους, διατηρώντας την δυνατότητα της τηλε-εκπαίδευσης. Αντιθέτως, την ίδια στιγμή με ανακοίνωση της κα Κεραμέως καλεί τους ίδιους καθηγητές να παρουσιαστούμε την 1η Φεβρουαρίου στα σχολεία μας και να διδάξουμε δια ζώσης τα μαθήματα του χορού και του κινηματογράφου».

Ολόκληρη η επιστολή:

Προς την Υπουργό Παιδείας κα. Κεραμέως και την Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού κα. Μενδώνη.

Αξιότιμες κυρίες Υπουργοί,

Η τέχνη κι ο πολιτισμός (θέατρο, χορός, κινηματογράφος) πλήττονται ανεπανόρθωτα και συνεχίζουν να απαγορεύονται αυστηρά με επέκταση της κυβερνητικής απόφασης (Δ1α/Γ.Π.οικ.:4992). Σύσσωμοι, οι ωρομίσθιοι καθηγητές χορού και κινηματογράφου των καλλιτεχνικών σχολείων ερχόμαστε αντιμέτωποι με μια πρωτοφανή αντίφαση η οποία μας προκαλεί αίσθημα αφενός αμηχανίας και αφετέρου φόβου.

Βάσει της προαναφερθείσας απόφασης, οι καλλιτεχνικές δομές εκπαίδευσης της χώρα υποχρεούνται να αναστείλουν την (δια ζώσης) λειτουργία τους, διατηρώντας την δυνατότητα της τηλε-εκπαίδευσης. Αντιθέτως, την ίδια στιγμή με ανακοίνωση της κα Κεραμέως καλεί τους ίδιους καθηγητές να παρουσιαστούμε την 1η Φεβρουαρίου στα σχολεία μας και να διδάξουμε δια ζώσης τα μαθήματα του χορού και του κινηματογράφου.

Το γεγονός αυτό μας καλεί να αναρωτηθούμε, πρωτίστως, για το πώς είναι δυνατό οι σχολές χορού, θεάτρου και κινηματογράφου να είναι κλειστές ενώ στο σχολείο να επιτρέπεται το ίδιο μάθημα, με τους ίδιους καθηγητές, και τους ίδιους μαθητές. Υπάρχει άραγε μεγαλύτερο  ποσοστό μεταδοτικότητας του covid-19 σε μια αίθουσα σχολής χορού/θεάτρου χορού/κινηματογράφου από ότι σε μια αίθουσα σχολείου; Δευτερευόντως, μας προκαλεί προβληματισμό και φόβο αναφορικά με το πόσο ασφαλές είναι να ασκήσουμε με υγειονομική ασφάλεια το επάγγελμά μας δεδομένου της ιδιαιτερότητας της φύσης του μαθήματος μας (χορός). Επισημαίνουμε ότι οι σχολικές τάξεις μαθημάτων κίνησης αριθμούν έως και εικοσιπέντε μαθητές σε ανεπαρκείς, μη ορθά εξοπλισμένες αίθουσες.

Προς υπεράσπιση του καλλιτεχνικού κλάδου, εαυτών και συναδέλφων, όπως και των μαθητών μας και των οικογενειών τους:

Αιτούμαστε μια κοινή και ορθολογική απόφαση για το μάθημα του χορού, θεάτρου και κινηματογράφου τόσο στον ιδιωτικό όσο και στον δημόσιο τομέα, βάσει υγειονομικού πρωτοκόλλου.

Παρακαλούμε όπως επιληφθείτε του θέματος. Διαμαρτυρόμαστε εντόνως και επιφυλασσόμαστε για κάθε νόμιμο δικαίωμά μας. Αναμένουμε την δημόσια απάντησή σας πριν προβούμε σε οποιαδήποτε άλλη ενέργεια διαμαρτυρίας.

Επιπροσθέτως, διευκρινίζουμε και τονίζουμε ότι εμείς, οι καθηγητές κληθήκαμε για ανάληψη υπηρεσίας, από την εκάστοτε Διεύθυνση Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσης, μόλις την προηγούμενη εβδομάδα. Η πρόσληψη μας έλαβε χώρα κατόπιν πολλαπλών υπομνημάτων από πλευράς των ωρομίσθιων καθηγητών τόσο προς το Υπουργείο παιδείας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής όσο και προς την επιστημονική επιτροπή αρμόδια για την αξιολόγηση των αιτήσεωνμας. Ο λόγος ήταν η πρωτοφανής καθυστέρηση της διαδικασίας (προκήρυξη, αξιολόγηση αιτήσεων, επαναξιολόγηση, προσλήψεις). Το γεγονός δυστυχώς δεν θεωρείται μεμονωμένο καθώς έχει επαναληφθεί και σε προηγούμενα έτη. Η φετινή καθυστέρηση θα έχει ως συνέπεια να μην διαθέτουμε επαρκή χρόνο να αναπτύξουμε και να ολοκληρώσουμε την απαιτούμενη ύλη. Επιπλέον, οι καθηγητές βρισκόμαστε σε καθεστώς ανεργίας από τον τερματισμό της προηγούμενης σχολικής χρονιάς πράγμα το οποίο δυσχεραίνει τις συνθήκες διαβίωσής μας. Τέλος, ξεκινώντας τη φετινή χρονιά με καθυστέρηση τεσσάρων και πλέον μηνών κινδυνεύουμε μετά το πέρας της βρεθούμε χωρίς τα απαιτούμενο αριθμό ενσήμων ώστε να πληρούμε τις προϋποθέσεις υπαγωγής μας σε πρόγραμμα του οργανισμού απασχολήσεως εργατικού δυναμικού. Πράγμα το οποίο ισούται με μηδενικό εισόδημα.

 

Κίνηση ωρομισθίων καθηγητών χορού και κινηματογράφου των Καλλιτεχνικών Σχολείων