Κινητοποιήσεις ξεκινούν οι εργαζόμενοι της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων οι οποίοι πραγματοποίησαν την Τρίτη συγκέντρωση και πορεία διαμαρτυρίας προς το Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης ζητώντας να τους καταβληθούν τα δεδουλευμένα τριών μηνών αλλά και να μην προχωρήσουν τα σενάρια για ιδιωτικοποίηση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της εταιρείας
Κατά τη συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν νωρίτερα, ζήτησαν η κυβέρνηση να υλοποιήσει τις υποσχέσεις της για δημιουργία ενιαίου φορέα αμυντικών βιομηχανιών υπό το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας αλλά και τον άμεσο τερματισμό της διαδικασίας εκκαθάρισης και την επανεκκίνηση των εργασιών στην ΕΛΒΟ.
«Βρισκόμαστε σε μία φάση όπου υπάρχει μία βαλτωμένη κατάσταση και δεν κινείται τίποτε», τόνισε ο πρόεδρος του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης και πρόσθεσε πως «οι εργαζόμενοι έχουν να πληρωθούν 3 μήνες, η ΔΕΗ πιέζει να κατέβουν οι διακόπτες λόγω χρεών, έχουμε προβλήματα με το ΙΚΑ».
«Δυστυχώς το έργο επαναλαμβάνεται», υπογράμμισε ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων Θ. Αλιόγκας ο οποίος επανέλαβε το αίτημα του σωματείου για τη διενέργεια διαχειριστικού και διοικητικού ελέγχου στην εταιρεία. «Η διαδικασία της ειδικής εκκαθάρισης προσπαθεί να κρύψει όλες τις ευθύνες από το 1986», σημείωσε και ζήτησε να σταματήσει για να μπορέσει η ΕΛΒΟ να επανακάμψει. Επιπλέον ζήτησε η πολιτεία να καταβάλει το ποσό ύψους 7 εκατ. ευρώ που χρωστά στην ΕΛΒΟ από παραδοτέο έργο αλλά και να υπογράψει το πρόγραμμα της Αιγύπτου που αφορά 99 άρματα για να πάρουν μπροστά οι μηχανές του εργοστασίου.
Ταυτόχρονα, οι εργαζόμενοι τόνισαν την αντίθεσή τους σε οποιοδήποτε σενάριο ιδιωτικοποίησης της εταιρείας υπογραμμίζοντας πως η ιστορία έχει επαναληφθεί στο παρελθόν με τον όμιλο Μυτιληναίου και οδήγησε στην απαξίωση της εταιρείας. Οι εργαζόμενοι εκφράζουν φόβους για την παραχώρηση του πλειοψηφικού πακέτου και του μάνατζμεντ της εταιρείας σε γερμανική εταιρεία επισημαίνοντας πως αυτό θα είναι «πλήγμα στην εθνική κυριαρχία της χώρας».
Σύμφωνα με τις πληροφορίες των εργαζομένων, το plan b αφορά την παραμονή του 30-35% στο ΥΠΕΘΑ που αφορά τις εγκαταστάσεις των ΑΩ που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των Leopard και περιλαμβάνουν υπερσύγχρονες υποδομές ηλεκτρομαγνητικού πεδίου, που είναι και το πιο σύγχρονο κομμάτι της επιχείρησης που η αξία του αποτιμάται στα 66 εκατ. ευρώ. Αυτό το σχέδιο σύμφωνα με τους εργαζόμενους προβλέπει την ιδιωτικοποίηση των υπόλοιπων κτιριακών εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού όπως και δύο οικοπέδων στη Σίνδο.
Οι εργαζόμενοι είπαν πως θα απαιτήσουν νέες συναντήσεις με τους Υπουργούς Οικονομικών και Άμυνας και με τους βουλευτές της Θεσσαλονίκης ενώ θα προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις σε συντονισμό με άλλους κλάδους όπως οι εργαζόμενοι στα Λιμάνια και τα αεροδρόμια. Επιπλέον δεν απέκλεισαν να βγάλουν στους δρόμους τα οχήματα για «να δείξουμε τι μπορεί να κατασκευάσει η ΕΛΒΟ».
Στην κινητοποίηση βρέθηκαν ο βουλευτής του ΚΚΕ Σ. Βαρδαλής και η επικεφαλής της ΡΙΖΑΡΕΝ στο Περιφερειακό Συμβούλιο και πρώην βουλευτής Δ. Χαραλαμπίδου.