Σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg, ο Π. Σάντσεθ ανακοίνωσε ότι πρόκειται να δαπανήσει πακέτο ύψους 4,25 δισεκατομμυρίων ευρώ, προκειμένου να ενισχύσει τις ανάγκες της τουριστικής βιομηχανίας. «Τα καλά νέα είναι πως εξαιτίας της πορείας που είχε η πανδημία στη χώρα μας, σταθήκαμε έτοιμοι για να ανοίξουν εκ νέου τα σύνορα στη χώρα μας».

Ιταλία, Ισπανία και Πορτογαλία αναμένεται να ζητήσουν «ευνοϊκό» δανεισμό από τον ESM για την πανδημία

Σύμφωνα με μηνιαία δημοσκόπηση του Κέντρου Κοινωνιολογικών Μελετών (CIS), ενός δημόσιου οργανισμού, που έθεσε τα σχετικά ερωτήματα σε 4.258 ανθρώπους, το 65,7% των ερωτηθέντων δεν σκοπεύει να φύγει για διακοπές όπως καταδεικνύει η μηνιαία δημοσκόπηση του Κέντρου Κοινωνιολογικών Μελετών (CIS), ενός δημόσιου οργανισμού, που έθεσε τα σχετικά ερωτήματα σε 4.258 ανθρώπους. Εκ του 27,2% όσων πάρουν άδεια, σχεδόν το 90% θα παραμείνει στην Ισπανία και μόλις το 6% σχεδιάζει να ταξιδέψει στο εξωτερικό. Το 2,5% των ερωτηθέντων σκέφτεται να συνδυάσει και τα δύο.

Σχέδιο διάσωσης της αυτοκινητοβιομηχανίας ύψους 3,75 δισ. ευρώ

Προ ημερών, ο Σάντσεθ με τηλεοπτικό του διάγγελμα ανέφερε ότι το «σχέδιο ανάκαμψης της ισπανικής οικονομίας» θα περιλαμβάνει «χρηματοδοτήσεις για την ανακαίνιση του πάρκου αυτοκινητοβιομηχανίας με παροχή βοήθειας ιδιαίτερα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα» αλλά και για την έρευνα και την καινοτομία καθώς και φορολογικά κίνητρα για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του τομέα.

Ωστόσο, οι χρηματοδοτήσεις για την διάσωση των κεφαλαιοκρατών πάνε  χέρι – χέρι με τις μεγάλες ελλείψεις στο σύστημα υγείας που αποκαλύφθηκαν στη διάρκεια της πανδημίας αλλά και με τα ιλιγγιώδη νούμερα,  της  ανεργίας για παράδειγμα, αφού ήδη 4,5 εκατ. εργαζόμενοι και αυτοαπασχολούμενοι βρίσκονται σε καθεστώς «προσωρινής ανεργίας». Μόνο το δίμηνο Μαρτίου – Απριλίου κατεγράφησαν περίπου 600.000 νέοι άνεργοι.

Στην Ισπανία, τα εργοστάσια σταμάτησαν να λειτουργούν επί πολλές εβδομάδες. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Nissan ανακοίνωσε πρόσφατα το κλείσιμο των εργοστασίων της στη Βαρκελόνη (βορειοανατολική Ισπανία), από τα οποία εξαρτώνται 20.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας ενώ η αμερικανική Ford ανακοίνωσε την κατάργηση 350 θέσεων εργασίας στο εργοστάσιό της στη Βαλένθια (ανατολικά).

Και άλλες χώρες ανακοίνωσαν σχέδια βοήθειας στην αυτοκινητοβιομηχανία όπως η Γαλλία, ο πρόεδρος της οποίας Εμανουέλ Μακρόν ανακοίνωσε στα τέλη Μαΐου ένα σχέδιο επανεκκίνησης του τομέα ύψους άνω των οκτώ δισεκατομμυρίων ευρώ. Ο Ισπανός πρωθυπουργός ανέφερε ότι θα έβλεπε ευνοϊκά μια υποψηφιότητα της υπουργού Οικονομικών για την ηγεσία των υπουργών Οικονομικών της ευρωζώνης.