Mε ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ κάνει γνωστό ότι στη γενική συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ υπερψηφίστηκε με ποσοστό 95,5% το πλαίσιο αιτημάτων και με 100% το πρόγραμμα δράσης που εισηγήθηκε το ΔΣ της Ομοσπονδίας.
Ακολουθεί η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ:

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ «Η Αθηνά» λέει «όχι στην αξιολόγηση! Να καταργηθεί ο νόμος-έκτρωμα 4823/2021, ο 4692/2020, ο 4547/18, ο 4589/19 και συνολικά όλο το αντιδραστικό πλαίσιο των εφαρμοστικών ΥΑ και νομοθετημάτων της Αξιολόγησης. Ακώλυτη μονιμοποίηση των νεοδιοριζόμενων μετά τη διετία. Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί- διορισμός όλων των αναπληρωτών με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία. Όχι στο προσοντολόγιο. Όχι στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ! Μείωση του ωραρίου των νηπιαγωγών και των εκπαιδευτικών στα ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία, οργανικές θέσεις και διορισμοί για όλες τις ειδικότητες στην ΠΕ». Σημειώνει:
«Mε την απόφαση της ΓΣ συμμετέχουμε στην Ολομέλεια προέδρων της 13ης Φλεβάρη, καλώντας σε διεύρυνση του πλαισίου και των αγωνιστικών αποφάσεων του κλάδου στην κατεύθυνση του αγώνα μέχρι τη νίκη:
»Με απόφαση για κήρυξη απεργίας/αποχής από όλες τις μορφές αξιολόγησης- ατομικής και σχολικής μονάδας. (Με την απεργία αποχή από την ατομική αξιολόγηση δεν συμμετέχουμε στις γραφειοκρατικές διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης, σε συναντήσεις προετοιμασίας με συμβούλους και δεν ενεργοποιούμε τον ατομικό φάκελο αξιολόγησης). Αν κριθεί αναγκαίο και ανάλογα με τις εξελίξεις, θα προχωρήσει ο σύλλογος Αθηνά στην κήρυξη απεργίας-αποχής από όλες τις αξιολογικές διαδικασίες του 4823/21 και της Υ.Α. 388/27.01.2023. Επιπλέον, με κήρυξη κυλιόμενων και στοχευμένων στάσεων εργασίας, για να εμποδιστεί η επίσκεψη επιθεωρητών στις τάξεις.
»Με απόφαση για πολύμορφες δράσεις με αποκλεισμούς της Διεύθυνσης, καταλήψεις, κινητοποιήσεις και συλλαλητήρια, με αίτημα την άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων και την έκδοση των διαπιστωτικών πράξεων από τα ΠΥΣΠΕ αλλά και ταυτόχρονη αξιοποίηση όλων των μέσων προκειμένου να πιέσουν προς αυτή την κατεύθυνση. Με κήρυξη στοχευμένων στάσεων εργασίας για τη ματαίωση των εξετάσεων PISA, ενημέρωση και συντονισμένη δράση με γονείς και τοπική κοινωνία. Με καμπάνια ενημέρωσης, πανό, επιστολές προς τους γονείς και συσκέψεις για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου, κοινή δράση με το γονεϊκό κίνημα. Με οριζόντιο, αδιαμεσολάβητο και αμεσοδημοκρατικό συντονισμό των πρωτοβάθμιων σωματείων. Με μαζική συμμετοχή στην απεργία της 15ης Φλεβάρη με όλα μας τα αιτήματα και κάλεσμα για πανεκπαιδευτικό και πανεργατικό ξεσηκωμό, αντίσταση και αγώνα διαρκείας. Με Γ.Σ αμέσως μετά και ολομέλεια προέδρων για απεργιακή κλιμάκωση και σύγκρουση με διάρκεια και νικηφόρα προοπτική».
Ο ΣΕΠΕ «Ηρώ Κωνσταντοπούλου» ~ Άνω Λιόσια, Ζεφύρι, Φυλή, καλεί στο πανό του Συλλόγου στις 10.30πμ στη διασταύρωση Πανεπιστημίου-Ιπποκράτους. «15 Φλεβάρη κλείνουμε τα σχολεία και βγαίνουμε ξανά στον δρόμο!Ενάντια στο σχολείο-εργοστάσιο της αξιολόγησης, στο επιλεκτικό φθηνό σχολείο των λίγων και εκλεκτών, της αμάθειας, της εξουθένωσης, του φόβου. Η εκπαίδευση είναι κοινωνικό δικαίωμα και όχι εμπόρευμα. Για την παιδαγωγική ελευθερία έναντι της υποταγής και της χειραγώγησης! Γιατί, όπως φώναξαν πρόσφατα και οι συναδέλφισσες/οι στην Πορτογαλία, ‘αυτοί που σε διδάσκουν να πετάς, δεν μπορεί να σέρνονται’» σημειώνει.
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ «Ο Αριστοτέλης» κάνα κάλεσμα ένωσης εκπαιδευτών εικαστικών μαθημάτων στην Κοραή και Σταδίου, ώρα 10:30.
Η Ταξική Αντεπίθεση (ομάδα αναρχικών και κομμουνιστ(ρι)ών) υποστηρίζει την απεργία των εκπαιδευτικών, καλώντας σε μπλόκο στην αξιολόγηση και έτωπο ενάντια στην παιδεία εμπόρευμα κ την ταξική υποτίμηση, σημειώνοντας πως η «λεγόμενη αξιολόγηση δεν έχει στόχο τη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών αλλά ακριβώς το αντίθετο. Δεν έχει σκοπό να κάνει τους δόκιμους μόνιμους αλλά όλους (μόνιμους, νεοδιόριστους και αναπληρωτές) ανασφαλείς και υπό καθεστώς συνεχούς δοκιμασίας και κρίσης. Θα καλούνται διαρκώς να αποδεικνύουν ότι συμβάλλουν στην περαιτέρω κατηγοριοποίηση και υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου! Το μέτρο της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που εδώ και χρόνια προωθούν οι κυβερνήσεις είναι συντηρητικό και αντεργατικό. Αποτελεί μηχανισμό απολύσεων και αποσκοπεί στην αποδυνάμωση του συνδικαλισμού εντός των σχολείων. Επιπλέον, η “αξιολόγηση” αφορά όχι μόνο τους εκπαιδευτικούς, αλλά και τις ίδιες τις σχολικές μονάδες, στην κατεύθυνση της “αυτονομίας” τους. Η συγκεκριμένη πολιτική δεν αποσκοπεί παρά στη σταδιακή ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση της παιδείας. Μετατρέπει τα σχολεία σε οικονομικές μονάδες που αναζητούν χρηματοδότηση και χορηγούς από ιδιώτες, διαμορφώνοντας τη λειτουργία τους ανάλογα με τις επιταγές της αγοράς. Με αυτόν τον τρόπο, υπονομεύεται ο δημόσιος χαρακτήρας της παιδείας και διαμορφώνονται σχολεία διαφορετικών ταχυτήτων. Τα “καλά σχολεία” θα βρίσκουν χρηματοδότηση, ενώ τα υπόλοιπα, αυτά στα οποία μαθητεύουν τα παιδιά των φτωχότερων στρωμάτων, θα καταδικάζονται σε υπολειτουργία με ανεπαρκείς υποδομές και προσωπικό».
Η Συνέλευση Αναρχικών για την Κοινωνική και Ταξική Χειραφέτηση στηρίζει την απεργιακή διαδήλωση στα Προπύλαια στις 10.30. «Από τον νόμο 4777 που προβλέπει την τοποθέτηση πανεπιστημιακής αστυνομίας μέσα και έξω από τα πανεπιστημιακά ιδρύματα και τους ταξικούς φραγμούς που θέτει η ελάχιστη βάσης εισαγωγής για τους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και το ν + ν/2 που ορίζει χρονικό όριο στον κύκλο σπουδών, μέχρι την επιχειρούμενη εφαρμογή του νόμου για την εσωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και την πρόσφατη προσπάθεια του ΥΠΑΙΘ να προχωρήσει στην ατομική αξιολόγηση στοχεύοντας στο πιο ευάλωτο κομμάτι των εκπαιδευτικών, τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, έως και το ΠΔ 85/2022 που υποβαθμίζει περαιτέρω τις σπουδές και τα εργασιακά δικαιώματα των καλλιτεχνών, η επιχειρούμενη αναδιάρθρωση στην εκπαίδευση αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της συνολικότερης επίθεσης ενός συστήματος σε πλήρη σήψη» τονίζει.
Το συντονιστικό της κατάληψης της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου καλεί «σε κινητοποιήσεις την Τετάρτη 15.02 στις 11:00 στα Προπύλαια και στις 17.00 έξω από το Αρχαιολογικό Μουσείο μαθητές/τριες, σπουδαστές/στριες, διδάσκουσες/οντες, καλλιτέχνιδες/ες από όλο το φάσμα των τεχνών καθώς και εργαζόμενους/ες όχι μόνο στον πολιτισμό, αλλά σε όλα τα πεδία, προκειμένου να διαμαρτυρηθούμε πιο συλλογικά από ποτέ, ενάντια στο βαρύτατο πλήγμα που υφίστανται οι δημιουργοί εξαιτίας του ΠΔ85, της απουσίας κρατικής μέριμνας και της σκόπιμης υποβάθμισης των τεχνών στη χώρα μας».
ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ.: Η ατομική αξιολόγηση απορρίπτεται
Το Τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία εκφράζει την αμέριστη συμπαράστασή του στους/στις εκπαιδευτικούς των δημόσιων σχολείων όλης της χώρας, που συνεχίζουν και κλιμακώνουν αυτήν την περίοδο τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις τους διατρανώνοντας, σε μια εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία, την αταλάντευτη απόφασή τους να ακυρώσουν την τιμωρητική ατομική αξιολόγηση που επιχειρεί να επιβάλει βίαια και αυταρχικά η κυβέρνηση Μητσοτάκη.
«Η κυβέρνηση μπορεί να ισχυρίζεται, ψευδολογώντας ανενδοίαστα, πως πρόκειται για ένα σύστημα αξιολόγησης που δεν έχει αρνητικές συνέπειες σε βάρος των εκπαιδευτικών και πως μοναδικός στόχος του είναι η βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, αλλά αυτοί οι ισχυρισμοί διαψεύδονται από τη συνολική εκπαιδευτική πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση» σημειώνει, επισημαίνοντας πως:
«Η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της Ν. Κεραμέως συνδέεται με μισθολογικές αυξήσεις για ελάχιστους και μειώσεις ή μισθολογική καθήλωση για τους πολλούς, στο πλαίσιο της σύνδεσης μισθού και παραγωγικότητας στον δημόσιο τομέα. Σημαίνει, επίσης, ακόμα μία αντιπαιδαγωγική πρακτική, που οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών, έναν από τους βασικούς στόχους της κυβερνητικής εκπαιδευτικής πολιτικής. Σημαίνει, ακόμη, απόπειρα ενίσχυσης της χειραγώγησης των εκπαιδευτικών, ιδίως των νεοδιόριστων, σε μια ευαίσθητη προεκλογική περίοδο. Σημαίνει, τελικά, επιστροφή σε αναχρονιστικές πρακτικές περασμένων δεκαετιών, καταδικασμένες αμετάκλητα στη συνείδηση της εκπαιδευτικής κοινότητας.
»Από την πλευρά μας, συμπαραστεκόμαστε με κάθε τρόπο στο εκπαιδευτικό κίνημα και στηρίζουμε τις διεκδικήσεις του για την οριστική ακύρωση της κομματικής, τιμωρητικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, της σύστοιχης κατηγοριοποίησης των σχολείων και συνολικά των αντιεκπαιδευτικών Νόμων 4692/2020 και 4823/2021. Δεσμευόμαστε ότι ως κυβέρνηση θα μονιμοποιήσουμε άμεσα τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς που επιχειρεί να κρατήσει σε διαρκή ομηρία η κ. Ν. Κεραμέως. Δεσμευόμαστε, τέλος, ότι θα προχωρήσουμε σε αύξηση της δημόσιας χρηματοδότησης για την Παιδεία, στη βελτίωση των εργασιακών συνθηκών και των αποδοχών των εκπαιδευτικών και στην επαναφορά της δημοκρατίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης σε ένα σύγχρονο, συμπεριληπτικό σχολείο» καταλήγει το Τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ.