Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, η ΟΛΜΕ απηύθυνε κάλεσμα συμμετοχής στη γενική πανεργατική απεργία που έχουν προκηρύξει η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ για τις 6 Νοεμβρίου, ενώ παράλληλα διοργανώνει πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια σε όλες τις πόλεις της χώρας στις 31 Οκτωβρίου
Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θέμης Κοτσιφάκης περιέγραψε με μελανά χρώματα την κατάσταση στον χώρο της εκπαίδευσης κάνοντας λόγο για 941 κενά σε 41 διευθύνσεις, «χωρίς να υπολογιστούν σε αυτά τα κενά τα καλλιτεχνικά, τα μουσικά και τα ειδικά σχολεία».
«Το υπουργείο προσπαθεί να δημιουργήσει την εντύπωση ότι τα κενά έχουν καλυφθεί. Πώς όμως; Κλείνοντας σχολεία και υποστηρικτικές υποδομές», προσέθεσε.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε η ΟΛΜΕ, οι δημόσιες δαπάνες για την παιδεία μειώθηκαν κατά 33% την τριετία 2009-2013, ενώ ο προϋπολογισμός για την παιδεία είναι 2,5% φέτος και θα πέσει στο 2,15% το 2016.
Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση υπηρετούν σήμερα 30.000 λιγότεροι εκπαιδευτικοί σε σχέση με το 2010. Παράλληλα, έχουν απολυθεί 10.000 αναπληρωτές δάσκαλοι και καθηγητές, ενώ φέτος προσλήφθηκαν μόλις 320 αναπληρωτές από 3.757 το 2012-2013 (μείωση 91%).
Η ΟΛΜΕ επισημαίνει ακόμη ότι έχουν κλείσει πάνω από 1.200 σχολεία από το 2011 και ότι οι μισθοί των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών έχουν μειωθεί κατά 45%, ενώ καταγγέλλει το «αυταρχικό πλέγμα νόμων (νέο πειθαρχικό, ηλεκτρονικό παρουσιολόγιο, σύνδεση της αξιολόγησης με τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη) που μαζί με τις διαθεσιμότητες, τις απολύσεις και τις υποχρεωτικές μετακινήσεις δημιουργούν ένα κλίμα φόβου και ανασφάλειας».
Παράλληλα, η ΟΛΜΕ επικαλέστηκε μελέτη του ΚΕΜΕΤΕ, σύμφωνα με την οποία οι Έλληνες εκπαιδευτικοί εργάζονται όσο και οι Ευρωπαίοι συνάδελφοί τους αλλά κάτω από πολύ πιο δύσκολες συνθήκες και με πολύ μικρότερες αμοιβές.
«Η κυβέρνηση προσπαθεί να εμφανίζει τους εκπαιδευτικούς ως υπεύθυνους για την κατάσταση στον χώρο της εκπαίδευσης. Η πραγματικότητα όμως είναι πολύ διαφορετική», σημείωσε ο κ. Κοτσιφάκης.
Εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών που έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα κατήγγειλε από την πλευρά του την «απαράδεκτη ενέργεια του υπουργείου Παιδείας να προβεί σε προσλήψεις ωρομίσθιων εκπαιδευτικών για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των δημόσιων ΙΕΚ-ΣΕΚ».