Το 4ο θέμα των πανελλαδικών φέρεται, σύμφωνα με τον ίδιο, να είχε αναρτηθεί προ δύο μηνών σε ιστοσελίδα καθηγητών και οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν αναλυτικά την λύση του.

Το πλέον αμφιλεγόμενο ωστόσο είναι το γεγονός ότι -πάντα κατά τον κ.Φιλντίση- συνδιαχειριστής της συγκεκριμένης ιστοσελίδας είναι εκπαιδευτικός που είναι ταυτόχρονα και μέλος της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων.

«Καταλαβαίνετε ότι αυτό είναι πολύ σοβαρό. Δεν θέλαμε να το πούμε τώρα εν μέσω εξετάσεων, να αναστατώσουμε τα παιδιά. Αλλά αυτό δεν μπορεί να μείνει έτσι. Πρέπει να διερευνηθεί» τόνισε ο κ.Φιλντίσης.
Η ουσία της καταγγελίας
 
Τι κατήγγειλε όμως συγκεκριμένα η Ένωση Φυσικών; Στις 31 Μαρτίου, στην ιστοσελίδα www.ylikonet.gr που αποτελεί ένα φόρουμ φυσικών από ολόκληρη την χώρα δημοσιεύθηκε μια πρόταση θέματος από καθηγητή Φυσικής Λυκείου του Ηρακλείου Κρήτης. Το θέμα αυτό συγκέντρωσε σειρά σχολίων, μεταξύ των οποίων το σχόλιο συνδιαχειριστή της ιστοσελίδας, ο οποίος όμως είναι και στην Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων του υπουργείου Παιδείας. Ο εκπαιδευτικός αυτός, σχολίασε το θέμα για την πρωτοτυπία του.
 
Ο ίδιος καθηγητής, όπως αναφέρει η Ένωση, πρότεινε δυο μήνες μετά στην Επιτροπή Εξετάσεων την επιλογή αυτού του θέματος για τις εξετάσεις επειδή το είχε βρει έξυπνο και πρωτότυπο. Εφέτος στην Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων μετά από ειδική πρόσκληση που έγινε από το υπουργείο Παιδείας για να είναι αδιάβλητη η διαδικασία συμμετέχουν και μέλη των επιστημονικών Ενώσεων της χώρας. Ο εκπρόσωπος λοιπόν της Ένωσης Φυσικών, διαφώνησε με την επιλογή αυτή. Τα άλλη μέλη της Επιτροπής όμως συμφώνησαν ότι το θέμα αυτό είναι σωστό και το επέλεξαν (πρόκειται για ένα από τα 3 θέματα που είχε καταγγείλει  η Ένωση ως θέματα έξω από το πνεύμα του σχολικού βιβλίου).
 
Ο ίδιος ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Φυσικών κ. Παναγιώτης Φιλντίσης δεν ανέβασε τους τόνους μιλώντας στο «Βήμα» αλλά μάλλον το αντίθετο. «Δεν κατηγορούμε το πρόσωπο και δεν κάνουμε καταγγελία αλλά διαπίστωση» δήλωσε ο κ. Φιλντίσης. «Όταν όμως κάποιος δηλώνει στην Επιτροπή ότι έφερε ένα πρωτότυπο θέμα και ο εκπρόσωπος μας του απαντάει ότι δεν είναι και παρ' όλα αυτά, το θέμα επιλέγεται, δεν μπορούμε να μην διαπιστώσουμε ότι υπάρχει θέμα ηθικής τάξης» δηλώνει.   
 
Ο κ. Φιλντίσης καταγγέλλει ωστόσο ότι το σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων έχει «πεθάνει» με την μορφή που το ξέραμε, καθώς το ότι η Επιτροπή Εξετάσεων έχει την ευχέρεια να επιλέγει ή να αλλάζει το επίπεδο και την δυσκολία της  διαδικασίας κάθε χρονιά, βάζει συνήθως και θέματα σε πολλά ερωτήματα, σύνθετα, πολλές φορές έξω από το πνεύμα του σχολικού βιβλίου, τα οποία πολλά παιδιά και να ξέρουν δεν μπορούν να διαχειριστούν.
 
Πάντως η Ένωση Φυσικών εξέδωσε σήμερα νέα ανακοίνωση στην οποία αναφέρει ότι:
 
«1.     Ισχύουν απόλυτα τα όσα επεσήμανε η επιτροπή των συναδέλφων μας που έλυσε τα θέματα και εξέδωσε την ανακοίνωση της 22/5/2013
 
2.     Μεγάλο μέρος των θεμάτων είναι εκτός της φιλοσοφίας του Σχολικού βιβλίου και της διδασκαλίας του μαθήματος στο σχολείο.
 
3.     Αρκετά ερωτήματα είναι εκτός του αναλυτικού προγράμματος που σήμερα ισχύει. Το γεγονός αυτό κάνει ακόμα πιο επίκαιρο το αίτημα της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών για αλλαγή του αναλυτικού προγράμματος.
 
4.     Τίθεται σοβαρό ζήτημα δεοντολογίας και τάξης σε σχέση με το 4ο θέμα διότι παραπλήσιο αυτού υπήρχε σε γνωστό ιστολόγιο συναδέλφου από τον Μάρτιο και μάλιστα έτυχε σχολιασμών μεταξύ άλλων συναδέλφων.
 
5.     Δυστυχώς η άποψη των συναδέλφων για το τι Φυσική διδάσκουμε και τι ζητούμε από τους μαθητές μας, οδηγεί τα παιδιά μακριά από την Φυσική και τις επιστήμες που έχουν σχέση με αυτή».