Παρανομίες και υπεργολαβίες σε ημετέρους για τον «Μεγάλο Περίπατο»
Πέρα από τα μεγάλα προβλήματα που έχουν προκληθεί στον κυκλοφοριακό άξονα της Αθήνας, με μεγάλες ουρές οχημάτων να σχηματίζονται κατά τις ώρες αιχμής στους κεντρικούς οδικούς άξονες της πρωτεύουσας, το σχέδιο του «Μεγάλου Περιπάτου», φαίνεται να αντιμετωπίζει και ζητήματα τόσο προχειρότητας, όσο και νομιμότητας και ορθών διαδικασιών.
Πιο συγκεκριμένα σε συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής τη Πέμπτη, στο οποίο παρευρέθηκε και ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, το ζητημα που απασχόλησε περισσότερο ήταν το σχέδιο του Μεγάλου Περιπάτου και ειδικότερα το μέρος που αφορά την οδό Πανεπιστημίου, όπου διενεργούνται και οι περισσότερες εκ των παρεμβάσεων.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης ο περιφερειακός σύμβουλος της αντιπολιτευόμενης παράταξης, «Δύναμης Ζωής», Χρήστος Καραμάνος, αποκάλυψε πόρισμα έκθεσης της νομικής υπηρεσίας της περιφέρειας, σύμφωνα με το οποίο τα έργα για τον «Μεγάλο Περίπατο» που αφορούν την οδό Πανεπιστημίου, είναι παράνομα, καθώς η διαχείριση της υπόκειται στις αρμοδιότητες της περιφέρειας και όχι του Δήμου Αθηναίων.
Χαρακτηριστικό είναι ότι, όπως σημειώνει η «Εφημερίδα των Συντακτών», που ανέδειξε και τη συζήτηση του Περιφερειακού Συμβουλίου η γνωμοδότηση κοινοποιήθηκε στους επικεφαλείς των παρατάξεων, μόλις μια ώρα πριν τη συνεδρίαση.
Απόπειρα απόκρυψης
Ο περιφερειακός σύμβουλος που έφερε τη γνωμοδότηση στη συζήτηση, σημείωσε πως τυχαία υπέπεσε στην αντίληψή του, καταγγέλλοντας ότι αυτή αποκρύφτηκε.
Μάλιστα την γνωμοδότηση είχε ζητήσει από τη νομική υπηρεσία ο ίδιος ο περιφερειάρχης και της παράταξης της Νέας Δημοκρατίας, Γιώργος Πατούλης, ο οποίος ωστόσο ουδέποτε παρουσίασε ενώπιον του περιφερειακού συμβουλίου. «Κρύφτηκε σε ένα συρτάρι επειδή αποκαλύπτει την παρανομία και την παρατυπία», επεσήμανε ο Χ. Καραμάνος.
Από πλευράς του ο Γιώργος Πατούλης επιχείρησε να συμμαζέψει την όλη υπόθεση, καλώντας σε συνεργασία και έκανε λόγο για «βουλήσεις που πρέπει να στέκουν καλά σε νομικές διαδικασίες».
«Θα μπορούσατε να είχατε πάρει τον Θεοδωρικάκο να το περάσει με μια τροπολογία»
Χαρακτηριστικός είναι ο τρόπος με τον οποίο η παράταξη της πλειοψηφίας αντιμετώπισε τόσο την γνωμοδότηση της νομικής υπηρεσίας που αποκαλύπτει την παρανομία, όσο και τις καταγγελίες περί απόκρυψής της.
Όπως είπε ο ο εκτελεστικός γραμματέας της Περιφέρειας, Γ. Σελίμης, ο Δήμος Αθηναίων νομιμοποιείται να κάνει όποιες παρεμβάσεις «για την αντιμετώπιση του κορονοϊού», επικαλούμενος την πρόσφατη ΚΥΑ που ορίζει κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω κορονοϊού και στην οποία πάτησε το σχέδιο της δημοτικής αρχής της Αθήνας για τις παρεμβάσεις αλλά και σύμφωνη γνώμη της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας.
Επιπλέον τάχθηκε υπέρ της άποψης του Θάνου Τζήμερου, αφού υποστήριξε ότι η Πανεπιστημίου πρέπει να αποδοθεί στο Δήμο Αθηναίων, με τον Τζήμερο να υποστηρίζει πως «θα μπορούσατε να είχατε πάρει τον Θεοδωρικάκο να το περάσει με μια τροπολογία».
Η Μεγάλη Ανάθεση
Πέρα από ζητήματα νομιμότητας, πάνω από το σχέδιο του Δήμου Αθηναίων, πλανώνται και σύννεφα σκανδάλου. Όπως δείχνουν στοιχεία της «Διαύγειας», ένα μεγάλο μέρος της συγκοινωνιακής μελέτης από το ΕΜΠ έχει δοθεί με υπεργολαβία στην ιδιωτική εταιρεία ΝΑΜΑ Σύμβουλοι Μηχανικοί και Μελετητές Α.Ε., εταίρος στην οποία είναι ο Χρόνης Ακριτίδης, για χρόνια στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας και πρώην αντιδήμαρχος Αθήνας επί δημαρχίας Ντόρας Μπακογιάννη. Επίσης ο Χ. Ακριτίδης, είναι πλέον και διευθύνων σύμβουλος της «Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε.».
Αξίζει να σημειωθεί ότι αν και η εταιρεία δεν εμφανίζεται αυτή καθεαυτή με το όνομά της στη «Διαύγεια», εμφανίζονται πολλοί υπάλληλοι και ανώτερα στελέχη της, τα οποία σύμφωνα με ρεπορτάζ της «Εφημερίδας των Συντακτών», έχουν αναλάβει τμήματα του έργου.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, το έργο της συγκοινωνιακής μελέτης πρόκειται να κοστίσει συνολικά 217.000 ευρώ και οι αμοιβές μέσω σύναψης σύμβασης έργου θα φτάσουν τις 137.000 ευρώ.
Πιο συγκεκριμένα τα μεγαλύτερα από τα ποσά που διατίθενται σε υπαλλήλους και στελέχη της εταιρείας, αφορούν τον Παπαδάκο Παναγιώτη ο οποίος είναι εταίρος της εταιρείας NAMA και λαμβάνει 11.160,00€ και τον Παπαντωνίου Παναγιώτη, ο οποίος θα λάβει 8.118,53€ και είναι νυν πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ). Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ακόμα μία σύμβαση έργου, ύψους 9.300 ευρώ, έχει υπογραφεί με συγκοινωνιολόγο μηχανικό, εργαζόμενη και αυτή της εταιρείας ΝΑΜΑ.
Η εταιρεία «Ανάπλαση Αθήνας» της οποίας διευθύνων σύμβουλος είναι ο Χ. Ακριτίδης, ιδρύθηκε το 2018 με σκοπό την πραγματοποίηση έργων εντός του δήμου Αθηναίων και κατά κύριο λόγο στις περιοχές του Εμπορικού Τριγώνου και των Προσφυγικών της Λ. Αλεξάνδρας. Μάλιστα σημειώνεται ότι το 2018 ο δήμος είχε εναντιωθεί στους τότε σχεδιασμούς διαμαρτυρόμενος και επικαλούμενος υποεκπροσώπηση.
Ωστόσο η νέα κυβέρνηση πέρασε νόμο και άλλαξε τη σύνθεση του Δ.Σ. της «Ανάπλαση Αθήνας», θέτοντας ως πρόεδρο τον δήμαρχο και ορίζοντας άλλα πέντε μέλη, προερχόμενα από το δημοτικό συμβούλιο, όπως και τον διευθύνων σύμβουλο. Έπειτα από πρόταση του Κ. Μπακογιάννη ως διευθύνων σύμβουλος ορίστηκε ο Χρόνης Ακριτίδης, ο οποίος πριν από μήνες είχε αναλάβει και τη θέση του προέδρου της ΕΡΓΟΣΕ.