Το νομοσχέδιο που υπογράφει η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, κατατέθηκε αργά το βράδυ της Παρασκευής στη Βουλή, με τίτλο «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις», και αναμένεται να ψηφιστεί το προσεχές διάστημα.

Όπως αναδεικνύει η ιστοσελίδα εκπαιδευτικού περιεχομένου esos.gr, το σχέδιο νόμου περιλαμβάνει 20 άρθρα που δεν υπήρχαν στη δημόσια διαβούλευση, ενώ μεταξύ άλλων «ρυθμίζει ζητήματα όπως της εορτής των Τριών Ιεραρχών, τις μαθητικές εκδρομές, τον ΔΟΑΤΑΠ, τα εκκλησιαστικά σχολεία τους καθηγητές Φυσικής Αγωγής, Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, τον ΕΟΠΠΕΠ, την εισαγωγή των υποψηφίων στα Μουσικά Τμήματα,το Παν. Δυτικής Αττικής, τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία, μεταθέσεις εκπαιδευτικών, τριετή αποκλεισμό στους εκπαιδευτικούς που διορίζονται και δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία.

Μάλιστα, η προωθούμενη ρύθμιση που προβλέπει κατάργηση της αργίας για τη μέρα των Τριών Ιεραρχών για τα σχολεία και προωθεί την «πραγματοποίηση εκδηλώσεων προς τιμή των Μεγάλων αυτών Πατέρων αλλά και της Παιδείας, καθώς και των μετόχων της εκπαιδευτικής διαδικασίας, εκπαιδευτικών και μαθητών», έχει ήδη προκαλέσει πλήθος αντιδράσεων. Όπως αναφέρεται, οι εκδηλώσεις αυτές «μπορεί να περιλαμβάνουν θρησκευτικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες σχετικά με την προβολή του κοινωνικού και παιδαγωγικού έργου των Μεγάλων Πατέρων και της εν γένει προσφοράς τους στην Εκπαίδευση και τα Γράμματα».

Διαβάστε περισσότερα:

Η κυβέρνηση καταργεί σχολική αργία για να προωθήσει θρησκευτικές εκδηλώσεις για τους μαθητές

Ωστόσο, το εν λόγω άρθρο δεν είναι το μόνο που προκαλεί αντιδράσεις, αφού μία άλλη διάταξη του νομοσχεδίου προβλέπει την αποδοχή των πτυχίων Κολλεγίων για τον διορισμό εκπαιδευτικών στο Δημόσιο, ανοίγοντας ακόμα περισσότερο το «παράθυρο» των ιδιωτικών πανεπιστημίων στη χώρα.

Όπως σημειώνει η ίδια ιστοσελίδα, με διάταξη που περιλαμβάνεται στο Σχέδιο Νόμου «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις»:

Α. Τα πτυχία που χορηγούνται από ΑΕΙ της αλλοδαπής γίνονται δεκτά από το ΑΣΕΠ για τον διορισμό των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα δημόσια σχολεία εφόσον έχουν αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων. Βάσει του ΠΔ 38/2010 ή απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με συναφή τίτλο σπουδών για κλάδο εκπαιδευτικού.

Β. Οι μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών και τα διδακτορικά διπλώματα που χορηγούνται από εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής γίνονται δεκτά εφόσον έχουν αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας συναφούς αντικειμένου με εκπαιδευτικό κλάδο.

Ο νόμος έως σήμερα

Ο νόμος που ισχύει έως τις ημέρες μας προβλέπει τα εξής:

5. Για τη διακρίβωση των υψηλών ακαδημαϊκών προσόντων του προσωπικού της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης:

α) Τα πτυχία που χορηγούνται από εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής γίνονται δεκτά αποκλειστικά, εφόσον έχουν αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας και αντιστοιχίας από τον Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.), σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις.

β) Οι μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών και τα διδακτορικά διπλώματα που χορηγούνται από εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής γίνονται δεκτά αποκλειστικά εφόσον έχουν αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις και, προκειμένου για την πιστοποίηση της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας, συνοδεύονται από βεβαίωσή του, ύστερα από γνώμη του ειδικού εισηγητή συναφούς κλάδου και του μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) συναφούς επιστημονικού κλάδου, ότι το γνωστικό αντικείμενό τους εμπίπτει στις επιστήμες της αγωγής.

γ) Για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου, όπου αναφέρεται ο Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. νοείται και ο εκάστοτε αρμόδιος φορέας, σύμφωνα με τις ισχύουσες, κατά τον χρόνο της αναγνώρισης της ακαδημαϊκής ισοτιμίας ή και αντιστοιχίας, διατάξεις.

Διαβάστε αναλυτικά το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή:

Διαβάστε την αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου και την έκθεση του γενικού λογιστηρίου του κράτους.