Την Τετάρτη, αίσθηση προκάλεσε το γεγονός πως στο στόχαστρο του υπόδικου επιχειρηματία και προνομιακού συνομιλητή της κυβέρνησης, Βαγγέλη Μαρινάκη, βρέθηκε ο Στέλιος Πέτσας και η κυβερνητική πολιτική επί της μοιρασιάς των 20 εκατ. ευρώ της κρατικής ενίσχυσης της καμπάνιας ενημέρωσης για τον κορονοϊό. Η εταιρεία Άλτερ Έγκο, τα ΜΜΕ της οποίας έλαβαν συνολικά ποσό 1,23 εκατ. ευρώ από την κρατική χρηματοδότηση, ανακοίνωσε πως επιστρέφει το συνολικό ποσό, «επειδή δεν συντασσόμεθα με τη μέθοδο, τα μέτρα και τα σταθμά διανομής των διαφημιστικών κονδυλίων της καμπάνιας», αλλά και «επειδή θέλουμε να δηλώσουμε με ευθύ και καθαρό τρόπο την ανεξαρτησία μας από κρατικούς πόρους και αμφισβητούμενες διαδικασίες και διανομές».

Ο Μαρινάκης δηλώνει «ανεξαρτησία από κρατικούς πόρους» και επιστρέφει την κρατική ενίσχυση της Άλτερ Έγκο

Λίγες ώρες νωρίτερα, η εφημερίδα Αυγή και ο ραδιοφωνικός σταθμός «Στο Κόκκινο» ανακοίνωσαν πως θα προσφύγουν στη Δικαιοσύνη κατά της διαδικασίας, αποστέλοντας εξώδικο στο υπουργείο Οικονομικών, τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας και την εταιρεία «Initative», και ζητώντας επίσημη και τεκμηριωμένη ενημέρωση για τα κριτήρια με τα οποία μοιράστηκαν στα ΜΜΕ τα 20 εκατ. ευρώ της καμπάνιας ενημέρωσης για τον κορονοϊό.

Την Πέμπτη, τρία από τα μεγαλύτερα Περιφερειακά ΜΜΕ, το larissanet.gr από τη Λάρισα, το Cretalive από την Κρήτη και το LamiaReport από τη Λαμία, ανακοίνωσαν πως αποφάσισαν να επιστρέψουν τα χρήματα που έλαβαν από την κρατική καμπάνια, με κοινό τόπο την έντονη κριτική στον τρόπο με τον οποίο μοιράστηκαν τα χρήματα. Συγκεκριμένα, το LamiaReport ανακοίνωσε πως «επιστρέφει τα χρήματα στην Κυβέρνηση που απαξιώνει τα Περιφερειακά Μέσα», το CretaLive επίσης πως «επιστρέφει τα χρήματα για την καμπάνια!», και το larissanet.gr πως «επιστρέφει τα χρήματα της λίστας Πέτσα».

«Η λίστα Πέτσα που δόθηκε στη δημοσιότητα με τα ποσά που πήραν τα Μέσα Ενημέρωσης για τη συγκεκριμένη καμπάνια είναι η επιτομή της αναξιοκρατίας. Τώρα προσπαθούν να φορτώσουν, αυτό το έκτρωμα, σε Διαφημιστικές Εταιρείες και στελέχη της αγοράς. Όμως όλοι γνωρίζουμε ποια ήταν τελικά τα “αντικειμενικά” κριτήρια για την κατανομή» αναφέρει, μεταξύ άλλων, στην ανακοίνωσή του το LamiaReport, καταγγέλλοντας παράλληλα πως «”ξέχασαν” επίσης ότι υπάρχει νόμος του κράτους, που τους υποχρεώνει, το 30% του ποσού της καμπάνιας να διανεμηθεί υποχρεωτικά στα Περιφερειακά Μέσα».

«Το cretalive εκτιμούσε πως στα πλαίσια της μεγάλης οικονομικής απώλειας που είχαν τα Μέσα Ενημέρωσης στην περίοδο του lockdown, η κυβέρνηση ερχόταν να καλύψει τη μη διαχειρίσιμη εν πολλοίς ζημιά που υπέστησαν τα MEDIA, δίνοντας χρήματα του ελληνικού λαού, με όρους απόλυτης διαφάνειας, δυναμικής των μέσων αλλά και εργατικού προσωπικού που απασχολούν, προσδίδοντας ένα χαρακτήρα αξιοσύνης στη διανομή των χρημάτων» αναφέρει την ίδια ώρα το CretaLive, συνεχίζοντας:

«Αντ’ αυτού, είδαμε να μοιράζεται το χρήμα με όρους που παραπέμπουν στο πιο παλαιοκομματικό και αποκρουστικό παρελθόν της χώρας, με διχαστικές λογικές « οι δικοί μας και οι άλλοι» και χωρίς καμία λογική που να ορίζεται από τη δυναμική των μέσων, την επιρροή τους στην κοινωνία, αλλά μόνο για εκείνους που κατόρθωσαν εν τέλει να έχουν Μπάρμπα στην… Κορώνη!» σημειώνει η ιστοσελίδα από την Κρήτη.

«Το larissanet.gr αρχικά δεν ήταν στη λίστα και πριν κλείσει το πρόγραμμα στάλθηκε εντολή για καταχώρηση με ποσό 500 ευρώ, το οποίο με δεύτερη εντολή διορθώθηκε και έγινε 1.000 ευρώ. Για την ενίσχυση του larissanet.gr ενημερώθηκαν όλοι με δημοσιεύσεις μας καθώς τα χρήματα είναι της κυβέρνησης, είναι των Ελλήνων φορολογούμενων κι όχι της Νέας Δημοκρατίας» αναφέρει από την πλευρά του το larissanet, τονίζοντας πως το έντυπο φύλλο του μέσου, «η μόνη εφημερίδα της Π.Ε. Λάρισας», έμεινε εκτός καμπάνιας.

«Εν κατακλείδι, επειδή η κατανομή της καμπάνιας για τον κορωνοϊό δεν έγινε με αξιοκρατία, με κριτήρια και διαφάνεια και δεν αντικατοπτρίζει την πραγματική εικόνα στα ΜΜΕ, η εντολή και το ποσό που λάβαμε από τη “λίστα Πέτσα” επιστρέφονται πίσω» καταλήγει το μέσο από τη Λάρισα.