Οριακή επιτάχυνση παρουσίασε ο ρυθμός ανόδου του πληθωρισμού τον Οκτώβριο 2025, καθώς αυξήθηκε 2% από 1,9% τον Σεπτέμβριο, έναντι αύξησης 2,4% τον Οκτώβριο 2024. Χαρακτηριστικό του μήνα ήταν οι ανατιμήσεις σε όλες ανεξαιρέτως τις επιμέρους κατηγορίες αγαθών και υπηρεσιών.

Στα είδη διατροφής, καταγράφηκαν σημαντικές αυξήσεις τιμών μέσα σε ένα έτος: κρέατα (+10,6%), νωπά ψάρια (+4%), φρούτα (+9,1%), γαλακτοκομικά και αυγά (+4,4%), σοκολάτες (+21,1%), καφές (+19,3%), προϊόντα ζαχαροπλαστικής (+6,1%) και χυμοί φρούτων (+5,7%). Στον αντίποδα, το ελαιόλαδο σημείωσε μεγάλη πτώση τιμής (-36,9%).

Ανατιμήσεις σημειώθηκαν επίσης σε ενοίκια κατοικιών (+8,9%), ένδυση και υπόδηση (+1,9%), πακέτα διακοπών (+6,8%), εστιατόρια, ζαχαροπλαστεία και καφενεία (+7,8%), καθώς και ασφάλιστρα υγείας (+7%).

Στον τομέα της ενέργειας, υπήρξαν μειώσεις τιμών σε όλες τις κατηγορίες: ηλεκτρισμός (-3,3%), φυσικό αέριο (-6,3%), πετρέλαιο θέρμανσης (-4,3%) και καύσιμα (-1,6%).

Μεταξύ Οκτωβρίου και Σεπτεμβρίου, συνεχίστηκαν οι ανατιμήσεις σε μοσχάρι (+5,3%), χοιρινό (+1,6%), αρνί και κατσίκι (+3,4%), νωπά φρούτα (+3,6%) και νωπά λαχανικά (+2,5%), ενώ μειώθηκαν οι τιμές σε ελαιόλαδο (-2,7%) και καφέ (-2,1%). Συνεχίστηκαν οι αυξήσεις στα ενοίκια κατοικιών (+0,4%), ενώ αύξηση σημείωσε και ο ηλεκτρισμός (+2%).

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή τον Οκτώβριο προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:

  • Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά: +2,3%, λόγω αυξήσεων σε ψωμί, δημητριακά, κρέατα, νωπά ψάρια, γαλακτοκομικά, αυγά, φρούτα, σοκολάτες, προϊόντα ζαχαροπλαστικής, καφέ και χυμούς φρούτων. Αντιστάθμιση από μειώσεις σε ελαιόλαδο και λαχανικά.
  • Αλκοολούχα ποτά και καπνός: +1,8%, λόγω αυξήσεων σε αλκοολούχα ποτά και τσιγάρα.
  • Ένδυση και υπόδηση: +1,9%, λόγω αυξήσεων στις τιμές ένδυσης και υπόδησης.
  • Στέγαση: +1,4%, με αυξήσεις σε ενοίκια, επισκευές κατοικίας και οικιακές υπηρεσίες, που μερικώς αντισταθμίστηκαν από μειώσεις σε ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο και πετρέλαιο θέρμανσης.
  • Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες: +0,7%, κυρίως λόγω ανόδου στις οικιακές υπηρεσίες, με μερική μείωση σε οικιακές συσκευές.
  • Υγεία: +0,6%, εξαιτίας αυξήσεων σε ιατρικές, οδοντιατρικές, παραϊατρικές υπηρεσίες και νοσοκομειακή περίθαλψη, με μερική μείωση στα φαρμακευτικά προϊόντα.
  • Μεταφορές: +0,7%, λόγω αυξήσεων σε καινούργια αυτοκίνητα, ανταλλακτικά, συντηρήσεις και αεροπορικά εισιτήρια, με μερική μείωση σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και καύσιμα.
  • Επικοινωνίες: +0,8%, λόγω αύξησης στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
  • Αναψυχή και πολιτιστικές δραστηριότητες: +1%, με αυξήσεις σε αγαθά αναψυχής, πολιτιστικές δραστηριότητες και πακέτα διακοπών, με μερική μείωση σε οπτικοακουστικό εξοπλισμό και υπολογιστές.
  • Εκπαίδευση: +2,8%, λόγω αυξήσεων σε δίδακτρα προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • Ξενοδοχεία, καφέ και εστιατόρια: +6,5%, λόγω έντονων αυξήσεων σε εστιατόρια, ζαχαροπλαστεία, καφενεία και κυλικεία, με μερική μείωση σε ξενοδοχεία και πανδοχεία.
  • Άλλα αγαθά και υπηρεσίες: +0,5%, κυρίως λόγω αυξήσεων σε κομμωτήρια, ασφάλιστρα υγείας και υπηρεσίες προσωπικής φροντίδας, με μερική αντιστάθμιση από μειώσεις σε ασφάλιστρα οχημάτων.

Ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή αυξήθηκε 0,1% τον Οκτώβριο 2025 σε σχέση με τον Σεπτέμβριο, έναντι μηδενικής μεταβολής το αντίστοιχο διάστημα του 2024.

Ο εναρμονισμένος πληθωρισμός αυξήθηκε 1,6% σε ετήσια βάση, έναντι αύξησης 3,1% το 2024 σε σχέση με το 2023. Σε μηνιαία βάση, κατέγραψε μείωση 0,1%, έναντι αύξησης 0,1% την ίδια περίοδο πέρυσι.