Μέσα σε ένα απόγευμα, ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Κυρανάκης και ένας ολόκληρος επικοινωνιακός μηχανισμός που συντάχθηκε στον πλευρό του, θύμισαν εκείνο το ρητό που προ καιρού είχε «διασκευάσει» ο Ευκλ. Τσακαλώτος. Στην πραγματικότητα, αυτό που λέγεται είναι πως «υπάρχουν δύο πράγματα που δεν θέλει κανείς να δει πως φτιάχνονται -τα λουκάνικα και οι νόμοι». Στις ημέρες μας, οι «ειδήσεις» θα μπορούσαν να προστεθούν σε αυτά.
Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.
Εδώ και αρκετές ημέρες κυκλοφορεί στο διαδίκτυο ένα κάλεσμα. Κάλεσμα σε «Μπάρμπεκιου πάρτυ-διαμαρτυρία κατά της λαθρομετανάστευσης», στα Διαβατά της Θεσσαλονίκης, «κοντά στο χοτ σποτ». Ένα κάλεσμα ξεκάθαρης στόχευσης και αισθητικής, η οποία αποπνέει από την φρασεολογία της, αλλά και από την ίδια την ουσία της «πρωτοβουλίας» στην οποία καλεί.
Αναλυτικά, το κάλεσμα των αποκαλούμενων «Ενωμένων Μακεδόνων» αναφέρει:
Μπάρμπεκιου πάρτυ-διαμαρτυρία κατά της λαθρομετανάστευσης.
Με άφθονο χοιρινό κρέας και αλκοόλ!
Στα Διαβατά Θεσσαλονίκης, κοντά στο χοτ σποτ!
Αντιστεκόμαστε με κάθε τρόπο στον εποικισμό της Ελλάδας και της Ευρώπης από τους κατευθυνόμενους ισλαμιστές κατά συντριπτική πλειοψηφία παράνομους μετανάστες.
Οι περισσότεροι παράνομα εισερχόμενοι μετανάστες δεν προέρχονται από χώρες εμπόλεμης κατάστασης. Διαθέτουν τεράστια ποσά στους δουλεμπόρους για να περάσουν σε Ευρωπαϊκό έδαφος, είτε καθαρά για τυχοδιωκτικό σκοπό είτε όπως προβλέπουν κάποια διεθνιστικά σενάρια για τον εποικισμό και την πληθυσμιακή και πολιτισμική αλλοίωση της Ευρώπης, υποβοηθούμενοι από τΙς ΜΚΟ της υποκριτικής και επιλεκτικής ψευτοφιλανθρωπίας!
Εμείς οι Ενωμένοι Μακεδόνες, σε αντίθεση με τις ΜΚΟ, θα υποστηρίζουμε ΠΑΝΤΟΤΕ τις τοπικές Ελληνικές κοινωνίες που αντιστέκονται!
Απέναντι στον διεθνιστικό και ισλαμικό λαθροεποικισμό της πατρίδας μας και της Ευρώπης…απαντάμε με … άφθονο χοιρινό κρέας, με άθφονο αλκόολ, με άφθονο τρολάρισμα και αγωνιστική δράση!
Γιατί στην τελική…η ΕΛΛΑΔΑ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ!
ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΕΧΟΥΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ!
ΑΥΤΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ!
Το κάλεσμα αυτό έχει κάνει τον γύρο του διαδικτύου, έχει μπει σε ιστοσελίδες και κοινωνικά δίκτυα, αλλού δηκτικά, αλλού… ασχολίαστο. Το έχουμε δει όλοι, πολίτες, δημοσιογράφοι, πολιτικοί, υπουργοί και υφυπουργοί, γενικές γραμματείες, εισαγγελικές και αστυνομικές αρχές. Ούτε ένας από τους αρμόδιους φορείς ή τους εκπροσώπους του κράτους δεν αντέδρασε, ούτε ένας δεν έκανε μία δήλωση καταδίκης ή έστω διαμαρτυρίας για αυτό το κάλεσμα, που ξεκάθαρα στοχεύει στην πρόκληση έντασης, έξω από τις δομές όπου κατοικούν οι πρόσφυγες και οι οικογένειές τους στα Διαβατά.
Την ώρα που σε αρκετά μέρη της χώρας, με την αρωγή της «αντικειμενικότητας» των μεγάλων ΜΜΕ που βλέπουν και πάλι «αγανακτισμένους κατοίκους», όπως τότε, στην αυγή του ναζιστικού μορφώματος, που σήμερα -κατά τραγική ειρωνεία- βλέπει τον αρχηγό του να δικάζεται. Την ώρα που κάτοικοι περιοχών της ηπειρωτικής Ελλάδας που πρόκειται να υποδεχθούν μερικές δεκάδες, ίσως εκατοντάδες, πρόσφυγες, ανθρώπους δηλαδή που χρήζουν διεθνούς προστασίας, βγαίνουν στους δρόμους και απειλούν ακόμα και με όπλα. Την ώρα που, μόλις πριν λίγα χρόνια, «αγανακτισμένοι κάτοικοι» έξω από ένα άλλο στρατόπεδο προσφύγων πετούσαν γουρουνοκεφαλές για να «πολεμήσουν τους μουσουλμάνους». Κανένας από τους ιθύνοντες δεν ένιωσε την ανάγκη να λάβει το οποιοδήποτε μέτρο, ώστε να δώσει ξεκάθαρο μήνυμα πως το κράτος διασφαλίζει την τάξη και την ασφάλεια για όλους όσους κατοικούν εντός των συνόρων του.
Το δε κάλεσμα, δεν ήταν ένα τυχαίο meme στο διαδίκτυο, ούτε κάποιο event από αυτά που στόχο έχουν το… τρολάρισμα, που αναφέρουν και οι διοργανωτές. Ήταν κάλεσμα της οργάνωσης «Ενωμένων Μακεδόνων», εκείνων που επιχείρησαν να διοργανώσουν το πρώτο «straight pride» ως αντίδραση στα pride της LGBTQ κοινότητας. Ένα κάλεσμα που μπορεί να θυμίζει την παρωδία μερικών ακραίων στη Νάουσα, όπου μαζεύτηκαν για να «αντισταθούν» στους πρόσφυγες που θα έρχονταν για να καταλήξουν να υποδέχονται πούλμαν τουρίστες, όμως στην προκειμένη περίπτωση, στο σημείο συνάντησης θα υπήρχαν πράγματι άνθρωποι ταλαιπωρημένοι από τον πόλεμο και τον εγκλωβισμό τους στην Ελλάδα, τους οποίους οι ίδιοι δεν κρύβουν ότι θέλουν να προκαλέσουν με το «μπάρμπεκιου πάρτυ-διαμαρτυρία κατά της λαθρομετανάστευσης».
Η δε φωτογραφία που το συνοδεύει, επίσης μιλάει από μόνη της:
Το απόγευμα της Τρίτης, σε μια άσχετη πλην σημαντικότατη συζήτηση εντός επιτροπής της Βουλής, στη συζήτηση για τις αλλαγές στους ποινικούς κώδικες που πραγματοποιεί η κυβέρνηση, ένας βουλευτής επιχείρησε να φέρει το ζήτημα στο κέντρο της δημόσιας συζήτησης. Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Γιαννούλης, κατά τη διάρκεια της συζήτησης της Διαρκούς Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης για τις «Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις» του υπουργείου Δικαιοσύνης, έκανε ειδική αναφορά στο ξενοφοβικό κάλεσμα, εκφράζοντας τον προβληματισμό για τον τρόπο αντιμετώπισης ανάλογων, ξεκάθαρα ρατσιστικών φαινομένων.
Ακολουθεί η τοποθέτηση του βουλευτή:
«Θέλω να σας ρωτήσω αν λαμβάνονται πρόνοιες για νέου τύπου συμπεριφορές πολιτικές και ποινικές ταυτόχρονα τις οποίες βλέπουμε να παρελαύνουν μπροστά από τα μάτια μας και τις τελευταίες ώρες. Ξέρω ότι νομικά μπορεί να να μην είναι τεκμηριωμένο ή σχετικό αλλά δεν ξέρω σε τι κατηγορία του Ποινικού Κώδικα να εντάξω αυτούς που οργανώνουν στην Θεσσαλονίκη μπάρμπεκιου με χοιρινό και αλκοόλ απέναντι σε προσφυγικές δομές.
»Δεν ξέρω αν το καλύπτει ο Ποινικός Κώδικας αλλά ξέρω ότι είναι ντροπή για κάθε άνθρωπο. Δεν ξέρω αν αυτός ο σαδισμός είναι ποινικά κολάσιμος αλλά από κάθε Έλληνα δημοκράτη πολίτη θα πρέπει να καταγγέλλεται ως σαδισμός, κτηνωδία απέναντι σε ανθρώπους συγκεκριμένης θρησκευτικής πίστης. Αστιεύεστε τώρα, κάνετε ότι δεν καταλαβαίνετε κ. Πλεύρη, κτηνωδία. Δηλαδή τώρα παίζουμε με τις λέξεις; Κατά τύχη οργανώθηκε μπάρμπεκιου με χοιρινό και αλκοόλ; Πιστεύεται ότι έγινε τυχαία; Ελπίζω οι υπόλοιποι που μας ακούν να μην έχουν την αντίληψη περί σύμπτωσης, όπως ο κ. Πλεύρης».
Η τοποθέτηση του Χρ. Γιαννούλη προκάλεσε την αντίδραση των βουλευτών της πλειοψηφίας, Θ. Πλεύρη και Κ. Κυρανάκη όση ώρα μιλούσε, με τον τρίτο να λαμβάνει αμέσως μετά τον λόγο για να του «απαντήσει». Ο Κυρανακης είδε την ευκαιρία να κάνει ένα ακόμα viral στον εικονικό κόσμο που τον έβαλε στη Βουλή, με μια τοποθέτηση βγαλμένη από τα αμφιθέατρα της παντοκρατορίας της ΔΑΠ και εντελώς ενδεικτική των όρων με τους οποίους η Νέα Δημοκρατία πολιτεύτηκε προεκλογικά -και πληρώνει μετεκλογικά. Ο νεαρός βουλευτής «θεώρησε» πως οφείλει να αμυνθεί υπέρ της… πατρίδος και των δικαιωμάτων των Ελλήνων να τρώνε και να πίνουν:
«Να υπενθυμίσω ότι στην Ελλάδα επιτρέπεται η κατανάλωση χοιρινού και υπό προϋποθέσεις αλκοόλ. Δεν μπορεί να έρθει υπήκοος τρίτης χώρας και να επιβάλλει τις απόψεις του.
Είναι απαράδεκτη η τοποθέτηση σας κ. Γιαννούλη γιατί περιορίζει δικαιώματα, με βάση τα δικά σας λεγόμενα, που έχει κάθε Έλληνας πολίτης. Από που κι ως που θα πρέπει να περιοριστούν δηλαδή τα δικαιώματα των Ελλήνων, επειδή έχουν έρθει κάποιοι υπήκοοι τρίτων χωρών; Με ποια λογική γίνεται αυτό; Όχι δεν γνωρίζω ποιοι το οργανώνουνε. Εσείς αναφέρεστε σε κατανάλωση φαγητού και ποτού από Έλληνες πολίτες, και την κατακρίνετε ως απαράδεκτη. Από που κι ως που θα πρέπει να περιορίζετε, και με ποια λογική, επειδή υπάρχουν υπήκοοι τρίτων χωρών…».΄
Με λίγα λόγια, ο Κ. Κυρανάκης έδωσε για ακόμα μία φορά «σοβαρή» υπόσταση στη ρητορική του «εδώ είναι Ελλάδα», «δεν θα μας πουν οι ξένοι τι θα κάνουμε» και «έρχονται και μας περιορίζουν τα δικαιώματα», τη ρητορική δηλαδή σοβαρής Χρυσής Αυγής. Μισή ώρα αργότερα, η «δήλωση Γιαννούλη» σε ερμηνεία Κυρανάκη είχε γίνει το νέο trend στο ακροδεξιοχώρι. Κάθε ιστότοπος με πομπόδες όνομα περί αφύπνισης και επανάστασης που σέβεται τον εαυτό του έπρεπε να έχει την είδηση. Και ποια είδηση; Μα φυσικά, ότι ένας Μαδουραίος προτείνει την ποινικοποίηση του χοιρινού και του αλκοόλ. Σχεδόν ταυτόχρονα, meme και πύρινα πατριωτικά στάτους με όλες τις πιθανές παραλλαγές της δήλωσης Γιαννούλη πλημμύρισαν το διαδίκτυο, ώσπου επιτέλους… Είχε έρθει η ώρα για τα μεγάλα ΜΜΕ, που εμβρόντητα «σοκάρονταν» με την πρωτοφανή «δήλωση Γιαννούλη», η οποία και προφανώς στρεφόταν «κατά των Ελλήνων και των δικαιωμάτων τους!».
Έτσι γρήγορα, μέσα σε διάστημα μισής ώρας, διάβαζε κανείς τίτλους στο διαδίκτυο για το περιστατικό στην επιτροπή της Βουλής και για μία ακόμα φορά ήταν αδύνατον να ξεχωρίσει εάν επρόκειτο για άρθρο του Στόχου και του Μακελειού ή του Πρώτου Θέματος και άλλων… φιλελεύθερων μέσων. Όλοι μαζί, με μια φωνή, αναφώνησαν «θέλουν να ποινικοποιήσουν το χοιρινό και το αλκοόλ μας για χάρη των λαθρομεταναστών», σε διάφορες παραλλαγές και πάλι.
Μάταια ο βουλευτής επιχείρησε να δώσει και διευκρινιστικές δηλώσεις για την επίμαχη δήλωση, παρότι το ζήτημα το οποίο έθεσε δεν ήταν από αυτά που χρειάζονται διευκρινήσεις, ούτε και ο τρόπος με τον οποίο την αντιμετώπισαν κυβέρνηση και ΜΜΕ, ο Κ. Κυρανάκης είχε κερδίσει ακόμα πέντε λεπτά δημοσιότητας στην προσπάθειά του να συντηρήσει την καλή του σχέση με την ξενοφοβική βάση που τον έφερε στα βουλευτικά έδρανα. Στη νέα του δήλωση, ο Χρ. Γιαννούλης ανέφερε:
«Χρειαζόταν μερικά λεπτά για να καταλάβει κάποιος το ότι εγώ δεν ζητώ από τον κύριο Τσιάρα να επιβάλλει ποινές σε όσους ψήνουν χοιρινό ή πίνουν μπύρες στην Ελλάδα, όπως κυνικά, χυδαία και φασιστικά το διαστρέβλωσαν οι κύριοι Κυρανάκης και Πλεύρης. Μάλιστα, να σας δώσω και μια πληροφορία.
Ο υπουργός Δικαιοσύνης, όταν μιλούσα για σαδισμό αυτών των αχρείων που διοργανώνουν την Κυριακή αυτό το μπάρμπεκιου πάρτι, κουνούσε καταφατικά και επαινετικά το κεφάλι, όπως και η πλειοψηφία της αίθουσας στη Βουλή. Και βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας. Οι δύο “φωστήρες” της ακροδεξιάς, Κυρανάκης και Πλεύρης κατάλαβαν από αυτό που έλεγα πολιτικά ότι είναι σαδισμός, μια χούφτα ακροδεξιών, εθνικοπαραφρώνων, να διοργανώνει μπάρμπεκιου με τίτλο κατά των λαθρομεταναστών, γνωρίζοντας ότι η κουλτούρα τους δεν το επιτρέπει».
Παρά ταύτα, ο τίτλος του βίντεο που ανέβασε κατόπιν ο γαλάζιος βουλευτής στα κοινωνικά του δίκτυα μιλάει από μόνος του: «Γιαννούλης: Να ποινικοποιηθεί η κατανάλωση χοιρινού δίπλα σε μετανάστες – Απάντηση Κυρανάκη». Τριάντα πέντε χιλιάδες άνθρωποι που το είδαν, άλλοι χίλιοι στο προσωπικό του προφίλ, μαζί με εκατομμύρια που έμαθαν για την «επιχείρηση ποινικοποίησης του φαγητού και του πιοτού μας» από τα κανάλια και τις ιστοσελίδες εκτέθηκαν σε ακόμα μία παραπλανητική «είδηση», ενώ ακόμα και το μεσημέρι της Τετάρτης εμφανίστηκε αμετανόητος σε ραδιοφωνική του συνέντευξη να συνεχίζει να αμύνεται υπέρ των δικαιωμάτων των Ελλήνων στο χοιρινό και το αλκοόλ (παραθέτω τον σύνδεσμο του βίντεο, αν και δεν είμαι βέβαιος πως θα παραμείνει ενεργός).
Εκείνο που θα πρέπει να ειπωθεί καθαρά, είναι πως η «απάντηση Κυρανάκη» και το πνεύμα που την διακατέχει δεν ήταν τίποτε άλλο από το δικό του λιθαράκι στην συνεχή και καθημερινή κυβερνητική και μιντιακή επιχείρηση μετατόπισης του κυρίαρχου λόγου όλο και πιο δεξιά, όλο και πιο ξενοφοβικά, και τελικά, με όρους ωμού ρατσισμού. Όπως η κάλυψη της κυβέρνησης στους κατοίκους των Βρασνών που απέτρεψαν τη μεταφορά προσφύγων προ ημερών, όπως η δήλωση του βουλευτή Χρ. Αθανασίου που μιλάει για «νέα Ροδόπη» στα νησιά, ωσάν να μην πρόκειται για ελληνικό πληθυσμό στις περιοχές αυτές, όπως οι δηλώσεις στελέχους της ΟΝΕΔ στη Λέσβο, «αν είναι να βαφτούμε μαύροι, να περάσουμε απέναντι και να έρθουμε εδώ να τρώμε τζάμπα», σε διάστημα μόλις μίας εβδομάδας.
Και όλα αυτά, με αφορμή μία δήλωση που έγινε στο πλαίσιο των εργασιών μιας επιτροπής που εξετάζει αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα και τους Κώδικες Ποινικής Δικονομίας που, μεταξύ άλλων, χαρίζουν ασυλία στα ανώτατα τραπεζικά στελέχη, και ποινικοποιούν ακόμα και πράξεις αλληλεγγύης απέναντι σε στοχοποιημένες ομάδες, οδηγώντας ουσιαστικά στη δημιουργία ενός νέου τρομονόμου.
ΥΓ. Μπορεί στη χώρα μας να μην είναι ακόμα παράνομες οι συγκεντρώσεις που έχουν προκηρυχθεί με ρατσιστικό κίνητρο, εάν όμως πραγματοποιούνται πχ ενάντια στους πλειστηριασμούς, μπορεί να οδηγήσουν τους συμμετέχοντες ακόμα και στη φυλακή.
ΥΓ2. «Μια ανύπαρκτη οργάνωση, η οποία ζητά 5 λεπτά δημοσιότητας, δημιουργεί μείζον θέμα, το οποίο δεν έχει διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στα κόμματα αλλά ανάμεσα στους ανθρώπους. Η ανθρωπιά, η λεβεντιά, η αλληλεγγύη και ο σεβασμός στον αδύνατο δεν νομοθετούνται. Δεν υπάρχει νόμος που να σε κάνει άνθρωπο. Αυτό το μαθαίνεις ή στα πρώτα έξι χρόνια της ζωής του ή δεν το μαθαίνεις ποτέ. Με ενόχλησε αυτό το θέμα, όχι γιατί υπάρχει περίπτωση να πει κάποιος ότι δεν θα τρώμε χοιρινό ή δεν θα πίνουμε αλκοόλ, αλλά επειδή προκαλείς τον εξαθλιωμένο άνθρωπος και τον πατάς στο θρησκευτικό του συναίσθημα. Αυτό δεν υπάρχουν λόγια να το περιγράψεις»
Η δήλωση της Ντόρας Μπακογιάννη το πρωί της Τετάρτης ήταν -και πάλι- το ελάχιστο που θα έπρεπε να κάνει οποιοσδήποτε εχέφρων εκπρόσωπος του κυβερνώντος κόμματος με ίχνη σεβασμού στη Δημοκρατία, στο Σύνταγμα και στους ανθρώπους που ζουν σε αυτή τη χώρα, από όπου κι αν προέρχονται.
Πράγματι, δεν υπάρχει νόμος που να σε κάνει άνθρωπο. Ούτε και αξίωμα, να προσθέσω εγώ.