X
Πατήστε εδώ για να γίνετε συνδρομητής! Αν είστε ήδη Συνδεθείτε για να μη βλέπετε αυτό το μήνυμα
X

Συνδεθείτε μέσω TPP Community

Έχετε συνδεθεί επιτυχώς

«Πόσους νεκρούς ακόμη θέλετε για να ενδιαφερθείτε για την Oδική Aσφάλεια;» – Κοινή ανακοίνωση από τις συλλογικότητες για τα τροχαία

Η ανακοίνωση έχει αποδέκτες τα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, τη Γενική Γραμματεία Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος και τη Γενική Διεύθυνση Πολεοδομίας.


Ολόκληρη η ανακοίνωση:

ΠΟΣΟΥΣ ΝΕΚΡΟΥΣ ΑΚΟΜΗ ΘΕΛΕΤΕ,

ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΘΕΙΤΕ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

στους δρόμους των ελληνικών πόλεων και χωριών;

Αν είναι να λύνονται τα προβλήματα, μόνον όταν έχουμε νεκρούς, υπενθυμίζουμε ότι στην Ελλάδα έχουμε κάθε μήνα τόσους νεκρούς από τροχαία όσους και στο δυστύχημα των Τεμπών: 635 νεκροί το 2022, 53 νεκροί το μήνα.

Το 2021, η Ελλάδα ήταν 7η από το τέλος σε νεκρούς από τροχαία σε 32 χώρες της Ευρώπης και πολύ πάνω από το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης των 27.

Έχουμε δρόμο να κάνουμε.

Παραβιάσεις κόκκινου από οδηγούς, παραβιάσεις stop, μοτοσυκλετιστές χωρίς κράνος, ηλεκτρικά πατίνια με οδηγούς παιδιά ανάμεσα σε κινούμενα οχήματα, στάθμευση σε θέσεις επικίνδυνες για την κυκλοφορία, διαβάσεις ανύπαρκτες ή σε μεγάλες αποστάσεις μεταξύ τους, συνεχή παραβίαση των διαβάσεων από τους οδηγούς, ανύπαρκτα πεζοδρόμια, ανύπαρκτες ή κακοφτιαγμένες ράμπες αναπήρων, κατάληψη πεζοδρομίων από διάφορα μικρά ή μεγάλα εμπόδια (όπως περίπτερα, εμπορεύματα, στάσεις λεωφορείων, κολώνες, κ.ά.) που συχνά υποχρεώνουν τους πεζούς να περπατούν στην άσφαλτο με αυξημένο κίνδυνο για τη σωματική τους ακεραιότητα, παράνομες διαφημιστικές πινακίδες που κατακλύζουν την Αθήνα και άλλες πόλεις εγκυμονώντας κινδύνους για πεζούς και εποχούμενους, αυτοκίνητα στη ΛΕΑ και τους λεωφορειόδρομους, υπερβάσεις των ορίων ταχύτητας, στάθμευση ακόμη και κίνηση οχημάτων στο πεζοδρόμιο – ενδεικτικά αναφέρονται τα παραπάνω – αποτελούν καθημερινό φαινόμενο.

Ζητούμε:

  • Τη δημιουργία ασφαλών διαδρομών για πεζούς και ποδηλάτες σε κάθε ελληνική πόλη ή χωριό. Έναρξη των έργων αυτών με προτεραιότητα τα πεζοδρόμια σε δρόμους μεγάλων ταχυτήτων.
  • Τήρηση των προδιαγραφών πρόσβασης: πλάτος πεζοδρομίων τουλάχιστον 1,5μ ελεύθερο από εμπόδια, με λειτουργικές ράμπες και σωστούς οδηγούς τυφλών. Μετατροπή όλων των δρόμων που δεν έχουν επαρκές πλάτος σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας με απόλυτη προτεραιότητα των πεζών και όριο ταχύτητας τα 10 χλμ/ώρα.
  • Αστυνόμευση για την τήρηση των ορίων ταχύτητας. Μέσα μείωσης ταχύτητας ( π.χ. οφιοειδής χάραξη οδών) όπου οι αστυνομικές δυνάμεις δεν επαρκούν.
  • Να προστατεύονται οι πεζόδρομοι και οι πλατείες από τα παράνομα διερχόμενα οχήματα. Οι περιπολίες ή διελεύσεις αστυνομικών σε αυτούς τους χώρους να γίνονται με μη μηχανοκίνητα μέσα, ώστε να μην δίνεται το αρνητικό παράδειγμα στους πολίτες(εξαιρείται η παρέμβαση ασθενοφόρων, πυροσβεστικών ή και αστυνομικών οχημάτων σε περιπτώσεις εκτάκτου ανάγκης).
  • Να θεσμοθετηθούν τα 30 χλμ/ώρα ως μέγιστη ταχύτητα μέσα στις πόλεις, όπως ανήγγειλε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών –παρουσία του Πρωθυπουργού– στις 3 Φεβρουαρίου 2021.
  • Να θεσμοθετηθεί το δικαίωμα των πεζών να διασχίζουν τον δρόμο σε όλες τις διασταυρώσεις, όπως και τα οχήματα. Κάθε διασταύρωση πρέπει να λειτουργεί ως διάβαση, ακόμη και αν έχει σβηστεί η διαγράμμιση.
  • Να καταργηθεί το άρθρο 43 του Κ.Ο.Κ που θεωρεί την εγκατάλειψη θύματος τροχαίου ως πλημμέλημα και όχι ως κακούργημα. Η αφαίρεση ανθρώπινης ζωής σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρείται πλημμέλημα.
  • Να γίνονται συστηματικά επαναλαμβανόμενες εκστρατείες αστυνόμευσης και ενημέρωσης για θέματα οδικής ασφάλειας, με διάρκεια τουλάχιστον ένα μήνα για κάθε θέμα.

Μετράει καθόλου για εσάς, τους υπευθύνους, η ανθρώπινη ζωή ή μόνο, όταν οι θάνατοι είναι μαζεμένοι, δυσκολεύεστε;

Τι θα κάνετε για όλα τα παραπάνω….. στην πράξη;

Και τι θα κάνετε για τα παρακάτω, που αναφέρονται ενδεικτικά;

Ø Για τις διαρκείς παραβιάσεις ταχύτητας σε όλο το οδικό δίκτυο, ιδιαίτερα στις μεγάλες λεωφόρους των αστικών κέντρων;

Ø Για οδούς που έχουν πολύ στενά, αδιάβατα λόγω εμποδίων, ή και καθόλου πεζοδρόμια (π.χ. οδός Ζαχάρωφ, Αμπελόκηποι, Αθήνα);

Ø Για τις στάσεις λεωφορείων όπου οι επιβάτες περιμένουν πάνω στο οδόστρωμα, επειδή τα πεζοδρόμια είναι ανεπαρκή (π.χ. στάσεις λεωφόρου Συγγρού, στάση Χίλτον);

Ø Για τις διασταυρώσεις μεγάλων δρόμων όπου οι πεζοί πρέπει να περιμένουν σε πολλά διαδοχικά φανάρια, για να περάσουν, με αποτέλεσμα να μην προλαβαίνουν και να παγιδεύονται σε νησίδες στενές ή ανεπαρκείς, όπου κινδυνεύουν από διερχόμενα οχήματα;

Για τις διαβάσεις που αναγκάζουν τους πεζούς να επιλέγουν διαδρομές με πολλά φανάρια και πολλοί περνούν, όπως τους εξυπηρετεί, κινδυνεύοντας να τραυματιστούν από τα κινούμενα οχήματα (π.χ. Αλεξάνδρας και Βασ. Σοφίας –Κηφισίας);

Ø Για τις διαρκείς παραβιάσεις των χώρων των πεζών από οχήματα (π.χ. πεζόδρομος Πόντου, Αθήνα);

Αν μετράει καθόλου για τους υπευθύνους η ανθρώπινη ζωή …..

ΕΥΘΥΤΑ, Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας Ρόδου

ΜΑΜΑΔΕΣ + ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ, Ομάδα ενεργών πολιτών για την ασφαλή μετακίνηση

ΠΕΖΗ, Πρωτοβουλία για τα δικαιώματα των πεζών

SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ, Πανελλαδικός Σύλλογος

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6972608067 (Νίκος Στάππας, πρωτοβουλία ΠΕΖΗ)


Σε χρειαζόμαστε

Το ThePressProject είναι το μοναδικό μέσο ανεξάρτητης, ερευνητικής και αποκαλυπτικής δημοσιογραφίας που στηρίζεται αποκλειστικά στις μικρο-δωρεές των επισκεπτών του. Πιστεύουμε ότι η πληροφορία πρέπει να είναι διαθέσιμη σε όλους και για αυτό δεν κλειδώνουμε κανένα κομμάτι της ύλης αλλά για να παραχθεί το πρωτογενές υλικό που θα βρείτε εδώ χρειαζόμαστε την υποστήριξή σου. Αν δεν πληρώσουμε εμείς για την ενημέρωσή μας, θα την πληρώσει κάποιος άλλος (και αν δεν είσαι ο Μαρινάκης μάλλον δεν έχεις τα ίδια συμφέροντα). Μάθε πώς
- Κάνε κλικ για να σχολιάσεις