«Έδειξε μια πολιτική που ήταν αντίθετη, τουλάχιστον ως προς το εκλογικό σύστημα, και αποχώρησε από τον διάλογο» ήταν η σχολιασμός του γ.γ. για τη στάση του ΚΕΔΕ σημειώνοντας πως οι αντιδράσεις που υπήρξαν δεν εκφράζουν το σύνολο της αυτοδιοίκησης.
 
«Η κυβέρνηση τόλμησε να αντικαταστήσει τους κομματικά διορισμένους γενικούς γραμματείς αποκεντρωμένων διοικήσεων από τους συντονιστές που επιλέχτηκαν με αξιοκρατικό και διαφανή τρόπο από το ΑΣΕΠ, σχεδίασε τα έργα του υπουργείου Εσωτερικών για το νέο ΕΣΠΑ μέσα από μια συνεργασία με την ίδια την αυτοδιοίκηση, επανέφερε στην υπηρεσία τους υπαλλήλους που με τρόπο οριζόντιο και αντισυνταγματικό είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα, έθεσε το θέμα των ελαστικών εργασιακών σχέσεων στους δήμους με συγκεκριμένες ρυθμίσεις και αναζητά λύση για τη συνολική και οριστική αντιμετώπιση του φαινομένου της πληθώρας των συμβασιούχων που καλύπτουν, ωστόσο, πάγιες και διαρκείς ανάγκες» ήταν η απάντηση του Κ. Πουλάκη για όσα ειπώθηκαν σχετικά με την απλή αναλογική και πως η κυβέρνηση εχθρεύεται την αυτοδιοίκηση.
 

Αιχμές κατά της αντιπολίτευσης
 

Ο γ.γ. κατηγόρησε τα πρώην κυβερνώντα κόμματα πως η μείωση της χρηματοδότησης των ΟΤΑ πάνω από 60% και το «πάγωμα» των προσλήψεων οδήγησαν στη διάλυση των εργασιακών σχέσεων στους δήμους ενώ «χάραξαν τον αυτοδιοικητικό χάρτη με μοναδικό κριτήριο τα εκλογικά συμφέροντα και απέλυσαν εργαζόμενους ακόμα και σε κρίσιμους τομείς».
 

Η «εναπάσταση» της απλής αναλογικής
 

«Μια μικρή επανάσταση που θα απελευθερώσει κοινωνικές δυνάμεις, θα μας απαλλάξει από φαινόμενα συγκεντρωτισμού και θα αποτελέσει έναυσμα για ανασύνθεση του πολιτικού σκηνικού με την κοινωνία ενεργή και παρούσα» χαρακτήρισε ο Κ. Πουλάκης τη μέθοδο της απλής αναλογικής, υπογραμμίζοντας πως είναι ήδη νόμος του κράτους σε εθνικό επίπεδο ενώ έχει εφαρμοστεί και στην Ελλάδα αλλά και σε πολλές χώρες της Ευρώπης.
 
Συνοψίζοντας, παρουσίασε τις προτάσεις, στις οποίες περιλαμβάνονται η θεσμοθέτηση διαδικασιών υποχρεωτικής διαβούλευσης για τη μέγιστη δυνατή συναίνεση, ο ριζικός επανασχεδιασμός των αρμοδιοτήτων των δήμων, των αποκεντρωμένων διοικήσεων και των κρατικών υπηρεσιών, η κατάργηση του παρατηρητηρίου οικονομικής αυτοτέλειας και η αντικατάστασή του από έναν νέο θεσμό οικονομικής εποπτείας σε συνεργασία με τους δήμους και η διαμόρφωση των κατάλληλων θεσμικών και χρηματοδοτικών εργαλείων.